پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۰۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۹
نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس با تاکید بر لزوم بازنگری در قانون وکالت، گفت: به تمامی پذیرفته شدگان آزمون وکالت نباید پروانه وکالت درجه یک اعطا شود.

شعارسال: محمد کاظمی، در مورد طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت با بیان اینکه نظام وکالت متناسب با نیازهای امروز جامعه نیست، گفت: در گذشته در کشور دو تا 3 دانشکده حقوق وجود داشت و دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی به راحتی جذب دستگاه قضا، بخش خصوصی یا در حرفه وکالت مشغول می شدند اما امروزه شرایط این حوزه با گذشته بسیار متفاوت بوده و باید اصلاح شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت بازنگری در قانون وکالت، افزود: در شرایط فعلی نمی توان جامعه را با قوانین فعلی اداره کرد و نیاز است در شیوه پذیرش کارآموز وکالت تغییراتی ایجاد شود.

وی با یادآوری اینکه تعداد فارغ التحصیلان حقوق در حال افزایش است، تصریح کرد: دعاوی مردم در محاکم به لحاظ پیچیدگی ها، مشکلات اقتصادی، آسیب های اجتماعی و اخلاقی افزایش یافته به گونه ای که بر اساس اظهارات رییس قوه قضائیه 15 میلیون پرونده در محاکم قضایی در گردش است بنابراین متناسب با این شرایط نیاز است تحولی در پذیرش وکیل ایجاد شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت به رفع مشکلات حوزه وکالت به خوبی پرداخته است، گفت: نیاز نیست که به تمامی کارشناسان حقوق پروانه وکالت درجه یک اعطا شود بلکه وکلا باید بر اساس تحصیلات، علاقه و موفقیت در آزمون درجه بندی و رتبه بندی و به گونه ای دوره کارآموزی را طولانی تر و به وکلا وکالت درجه یک، دو و سه اعطا شده و آنها را به وکلای کیفری و حقوقی تقسیم کرد.

کاظمی با بیان اینکه به وکلای متخصص در حوزه های اقتصادی، ثبتی و مالی نیاز داریم، تصریح کرد: می توان تمامی این موضوعات را در طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت پیش بینی و لحاظ کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس دهم، با یادآوری اینکه مردم باید برای رفع مشکلات حقوقی به وکیل مراجعه کنند و باید در این رابطه فرهنگ سازی شود، افزود: همچنان که در زمان بیماری به پزشک مراجعه می کنیم مردم باید برای مدیریت مشکلات حقوقی خود نیز به وکیل مراجعه کنند تا منجر به تضییع حقوق آنها نشود.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه انتظار می رود طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت طرحی جامع و کارشناسی شده باشد تا زمینه برای جذب تعداد قابل توجهی از فارغ التحصیلان واجد شرایط فراهم شود، گفت: جذب فارغ التحصیلان حقوق نباید سقف داشته باشد بلکه شرایط جذب باید سخت شده و نسبت به فارغ التحصیلان کارآمد اقدام کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: 23بهمن1396، کدخبر: 370206: www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
دقیقاا ای کاش که با رتبه بندی صحیح باعث میشدن که مردم کسایی رو که کار کشته ترن تو این زمینه بهتر بشناسن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین