پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 25
کد خبر: ۱۱۱۱۲۴
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹
افزایش قیمت دلار به دلیل سوء مدیریت دولت در بازار ارز است. دولت باید بتواند مدیریت بازار ارز و درآمدهای ارزی را انجام دهد. دولت باید درآمدهای ارزی را مدیریت کند که مدیریت نمی‌کند.

شعارسال: حسین صمصامی سرپرست اسبق وزارت اقتصاد در خصوص افزایش قیمت ارز اظهار کرد: افزایش قیمت دلار به دلیل سوء مدیریت دولت در بازار ارز است. دولت باید بتواند مدیریت بازار ارز و درآمدهای ارزی را انجام دهد. دولت باید درآمدهای ارزی را مدیریت کند که مدیریت نمی‌کند.

وی افزود: در حال حاضر درآمدهای ارزی مدیریت نمی‌شود و رهاست. سوال اینجاست که در حال حاضر چه اتفاقی برای درآمدهای ارزی حاصل از صادرات غیرنفتی ما می‌افتد؟ چرا این درآمدها وارد بازار نمی‌شود؟ به این دلیل است که اکثر این درآمدها صرف قاچاق می‌شود. این درآمدها وارد بازار و وارد پروسه واردات کالاهای اساسی نمی‌شود و این مشکل ایجاد می‌کند. از طرف دیگر از طریق صرافی‌هایی که در دبی و جاهای دیگر هستند هم شوکی به بازار وارد شد. این باعث شد که قیمت دلار افزایش پیدا کند. دولت هم که مدیریتی بر این بازار ندارد.

سرپرست سابق وزارت امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: افرادی که مشغول خرید و فروش ارز هستند به دلیل نبود شفافیت سوءاستفاده می کنند. سازمان مالیاتی باید در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام دهد که تاکنون انجام نداده است. مدیریت بازار ارز به راحتی در یک هفته قابل انجام است. باید از یک طرف درآمدهای ارزی را و از طرف دیگر تقاضای ارز را کنترل کنند. می‌توان با مالیات سنگین کسانی را که در بازار مشغول خرید و فروش سنگین ارز هستند را کنترل کرد. دولت در مدیریت بازار سو مدیریت دارد. این عملکرد دولت یا به خاطر منافع شخصی است یا به این دلیل است که نمی‌داند باید چه کاری بکند.

صمصامی خاطرنشان کرد: گرانی دلار حتما بر تورم اثر می‌گذارد زیرا هر دو تورم بزرگ بعد انقلاب ناشی از افزایش قیمت ارز بوده است. انشالله که دولت سر عقل بیاید و درآمدهای ارزی را مدیریت کند. کسانی مشغول خرید و فروش ارز هستند هم حواسشان باشد چون ممکن است دولت هر لحظه مدیریت درستی بر بازار بکند و قیمتها را به شدت پایین بیاید. امیدوارم دولت سر عقل بیاید.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نود اقتصادی، تاریخ انتشار: 25بهمن1396، کدخبر: 2111642: www.90eghtesadi.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین