پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۱۱۶۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
در شرایطی که در روزهای اخیر، قیمت دلار از ۴۶۰۰ تومان هم بالاتر رفته است، بانک مرکزی با انتشار گزارشی با عنوان «عملکرد بانک مرکزی» به تقدیر از عملکرد خویش در کنترل بازار ارز پرداخته است.

شعار سال: قیمت دلار در روزها و هفته‌های گذشته کاملاً برخلاف وعده‌های ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی، رو به افزایش گذاشته است به طوری که هم‌اکنون در سطح ۴۸۰۰ تومان تثبیت شده است که نسبت به رقم ابتدای امسال ۱۰۰۰ تومان گران‌تر شده است. ارقام فعلی دلار، گران‌ترین رکورد تاریخی آن در ایران محسوب می‌شود.

ضمن آن که هنوز چند روز از سخنان ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی نگذشته که گفت «دلار باز هم ارزان‌تر می‌شود»، اما برعکس این وعده وی، قیمت دلار باز هم گران‌تر شده است.


وعده رئیس بانک مرکزی برای ارزانی دلار

در این مدت که سیف وعده ارزانی دلار را داد، قیمت این ارز در بازار آزاد حدود ۱۰۰ تومان بالا هم رفته است.

جالب آن که چند ماه پیش که نرخ دلار به تازگی از مرز ۴۰۰۰ تومان عبور کرده بود، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، از تکدر حسن روحانی رئیس دولت از گرانی دلار سخن گفت.

اما گویا تکدر رئیس دولت نیز تاثیری بر بازار ارز نگذاشته و گرانی دلار ادامه‌دار خواهد بود.

در این شرایط که همه توجهات به سمت بانک مرکزی است، این دستگاه دولتی با انتشار گزارشی از عملکرد خویش در کنترل بازار ارز تمجید و تقدیر کرده و از «ثبات مطلوب بازار ارز» خبر داده است. بانک مرکزی تصریح کرده که «در یک‌سال گذشته، نرخ ارز در بازار آزاد دارای نوسانات اندکی بوده است


قسمتی از گزارش جدید بانک مرکزی

با توجه به موضع رسمی بانک مرکزی که وضعیت بازار ارز را در حد «ثبات مطلوب» می‌داند، نباید نسبت به ارزان شدن دلار امیدی داشت و مردم و بازار باید خود را برای گرانی‌های شدید ناشی از افزایش قیمت دلار آماده کنند. بانک مرکزی نیز در این زمینه فقط وظیفه تقدیر از عملکرد خود را دارد.



گزارش بانک مرکزی



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت شرق، تاریخ 28 بهمن 96، کد مطلب: 828106: www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
0
0
ماهم از زحمات بی دریغ این دلیرمندان برای به گند کشیدن ارزش پول ملی و چند برابر شدن قیمت دلار تشکر میکنیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین