پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۱۸۲۹۴
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
محمد جواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس : با اشاره به افزیش قیمت دلار در روزهای اخیر و عبور قیمت آن از پنچ هزار تومان،مجلس شورای اسلامی در اولین جلسه خود در سال جاری باید به این مساله ورود کند. وی افزود با بی تفاوتی که از سوی مسئولین دولتی مشاهده می شود، به نظر می رسد که در سال جاری وضعیت اقتصادی نابسامان تری را تجربه کنیم.

شعار سال :عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس از تلاش پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس برای جلسه با سیف جهت کنترل قیمت دلار خبر داد و گفت: دولت اراده و توجهی به کنترل قیمت دلار ندارد.

محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره افزیش قیمت دلار در روزهای اخیر و عبور قیمت آن از پنچ هزار تومان گفت: نظر برخی از دولتمردان اقتصادی و تیم اقتصادی دولت بر این است که با افزایش قیمت دلار، انگیزه صادرات کالا افزایش می یابد و این خود به افزایش تولید و فعالیت کارخانجات می انجامد.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی به همین دلیل تلاشی برای کنترل قیمت دلار ندارد، افزود: از آنجا که واردات ما بیش از صادرات ماست، این استدلال مسئولین اقتصادی دولت درست نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تبعات این طرز تفکر را از زمان مرحوم نوربخش و سیاست های تعدیل اقتصادی مرحوم هاشمی رفسنجانی داریم تحمل می کنیم. جالب این است که افرادی که خود سال ها مسئولیت اقتصاد کشور را بر عهده داشتند، دیگران را متهم می کنند که اقتصاد کشور را خراب کردند در حالی باید پاسخ دهند در این مدت طولانی 30 سال برای مردم چه کار کردند.

ابطحی تصریح کرد: با این تیم و روند بعید می دانم قیمت دلار کنترل شود. افزایش قیمت دلار بر تورم اثر می گذارد و باعث افزایش قیمت در کشور می شود که بیشترین تاثیر را بر قشر متوسط و پایین جامعه خواهد داشت.

وی افزود: البته التهابات اول سال، اوضاع اقتصادی جامعه، تقاضا خرید ارز برای سفرهای نوروزی به خارج از کشور و اعیاد و مراسم هایی که در این ایام است، در افزایش قیمت دلار بی تاثیر نبود. رئیس جمهور در اواخر سال گذشته مبنی بر افزایش نیافتن قیمت دلار، گفت: رئیس جمهور گفت که خیال مردم راحت باشد و قیمت دلار افزایش نمی یابد چرا که منابع ارزی و درآمدی ما بیش از آن چیزی است که ما نیاز داریم. اما الان با این افزایش قیمت می توان گفت که یا تحلیل رئیس جمهور درست نبوده یا واقعا منابع ارزی ما محدود است و دلار وارد کشور نمی شود.

ابطحی اضافه کرد: برخلاف آنچه در مورد برجام گفته می شود، شاید به گونه ای توافق شده که پول نفت به کشور بر نمی گردد. البته این نظری است که آقای زنگنه وزیر نفت آن را تائید کرده اما عراقچی معاون وزیر خارجه آن را تکذیب کرده و اینجانب از رئیس جمهور خواستم تکلیف این تائید و تکذیب و صحت و سقم اظهارات این دو مقام دولتی را روشن کند.

وی گفت: با توجه به افزایش قیمت دلار و عبور آن از پنچ هزار تومان ، مجلس شورای اسلامی در اولین جلسه خود در سال جاری باید به این مساله ورود کند. البته آقای پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تلاش کرد تا در جلسه ای با سیف رئیس کل بانک مرکزی موضوع افزایش قیمت دلار و مهار آن را بررسی کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: با بی تفاوتی که از سوی مسئولین دولتی مشاهده می شود، به نظر می رسد که در سال جاری وضعیت اقتصادی نابسامان تری را تجربه کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار 7 فروردین 1397، کدخبر:3970106150،

www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین