پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۱۱۱۳
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۱
شمس الدین حسینی گفت: من جز افرادی هستم که نمی‌توانم باور کنم دولتی به تعمد ولو برای تامین منابع مالی خود ارزش پول ملی را کاهش دهد. بنابراین فکر می‌کنم اتفاقی که در بازار ارز ایران در ماههای اخیر اتفاق افتاده است خارج از اراده مقامات پولی کشور است.

شعارسال: سید شمس الدین حسینی وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی در خصوص دلایل افزایش قیمت ارز اظهار کرد: من جز افرادی هستم که نمی‌توانم باور کنم دولتی به تعمد ولو برای تامین منابع مالی خود ارزش پول ملی را کاهش دهد. بنابراین فکر می‌کنم اتفاقی که در بازار ارز ایران در ماه‌های اخیر اتفاق افتاده خارج از اراده مقامات پولی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: گرانی دلار برآیند دو موضوع است. یک موضوع سخت شدن نقل و انتقالات مالی است. می‌شد انتظار داشت با وجود تحریمهای شدیدی که آمریکایی‌ها از چند ماه پیش وضع کردند افزایش قیمت ارز اتفاق بیفتد. این تحریمها برای اثر گذاری به چند ماه زمان نیاز داشت که اکنون زمان آن فرا رسیده است.

وزیر سابق اقتصاد عنوان کرد: عامل دوم افزایش قیمت ارز پایان سال است. برآیند این دو عامل باعث شده که قیمت دلار افزایش پیدا کند. با توجه به این که بسیاری از نیازهای کشور از طریق واردات تامین می شود و بسیاری از محصولاتی که خودمان تولید می‌کنیم هم با قیمتهای جهانی هماهنگ می‌شود باید گفت که گرانی دلار قیمتها را افزایش می‌دهد.

حسینی بیان کرد: به عنوان مثال تولید بسیاری از محصولات انرژی بر متاثر از قیمتهای بین المللی است. اگر قیمت بین المللی آن محصول هم ثابت باشد وقتی قیمت دلار افزایش پیدا کند یا ارزش ریال کاهش یابد قیمت داخلی یک محصول هم افزایش پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: تولید کننده یا باید صادر کند یا باید تولیدات خود را به بازار داخل بفروشد. وقتی دریافتی صادرات به ریال به دلیل کاهش ارزش پول ملی افزایش پیدا می‌کند طبعا قیمت داخلی آن را هم افزایش می‌دهد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 25بهمن1396، کدخبر: 1656655: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین