پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۸۶۵
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۳
قاسمي، حضور فعال و تعيين‌کننده نُجَباء در مبارزه با داعش در عراق و سوريه را برهم‌زننده سياست پيدا و پنهان آمريکا مبني بر "تقويت داعش و ايجاد بحران منطقه‌اي" خواند.

شعارسال: سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در واکنش به مطرح شدن لايحه تحريمي عليه مقاومت اسلامي نُجَباء در کنگره آمريکا، آن را اقدامي با انگيزه حذف جريانات اصيل از صحنه تحولات منطقه ارزيابي کرد.

«بهرام قاسمي» در اين رابطه اظهار داشت: از زمان اشغال عراق در سال 2003، جريانات قدرتمندي پا به عرصه سياسي و نظامي اين کشور گذاشتند که هدف اصلي‌شان مبارزه با اشغالگران و پاکسازي عراق از لوث عناصر بازمانده بعثي بود. اين جريانات اصيل، هم در ميان اهل‌تسنن و عشاير و هم به‌خصوص در ميان شيعيان شکل گرفتند و وارد فاز عملياتي شدند و طي 15 سال گذشته خدمات بسياري در دفاع از تماميت ارضي، صيانت از وحدت ملي و مبارزه با اشغالگران انجام دادند.

وي ادامه داد: مقاومت اسلامي نُجَباء که به حزب‌الله عراق نيز شهرت يافته، از جمله همين گروه‌هاي فعال و اثرگذار در تحولات و معادلات ميداني عراق محسوب مي‌شود که نه‌تنها در پاکسازي اين کشور از عناصر بيگانه مشارکت داشته، بلکه به‌عنوان زيرمجموعه بسيج مردمي، در مبارزه با گروه‌هاي تروريستي ــ تکفيري از جمله داعش و بيرون راندن آن‌ها از موصل و الانبار و تلعفر و ديگر مناطق نقشي برجسته ايفا کرده است.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي ايران حضور فعال و تعيين‌کننده رزمندگان نُجَباء در جبهه مبارزه با دولت خودخوانده داعش در عراق و سوريه را برهم‌زننده سياست پيدا و پنهان آمريکا مبني بر "تقويت داعش و ايجاد بحران منطقه‌اي" توصيف کرد و گفت: بديهي است که واشنگتن وجود جريانات اسلامي همچون مقاومت اسلامي نُجَباء را برنمي‌تابد و براي حذف آن‌ها به همه ابزارهاي ممکن از جمله تحريم يا اهرم‌هاي نظامي ـ مالي متوسل مي‌شود.

قاسمي در پايان ضمن تأکيد بر نفوذ و محبوبيت مردمي مقاومت اسلامي نُجَباء، تصريح کرد: آمريکا با همکاري رژيم صهيونيستي و برخي کشورهاي متمول عرب حوزه خليج فارس، در صدد تغيير موازنه به‌ضرر جبهه مقاومت و به‌نفع جريانات تروريست‌پرور است؛ بنابراين اقداماتي از قبيل تحريم نُجَباء در کنگره ايالات‌متحده، ناشي از شکست‌هاي عديده "محور نکبت" (ترامپيسم ــ صهيونيسم ــ سعوديسم) در اين عرصه مي‌باشد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری آریا، تاریخ انتشار:2 اسفند  1396، کدخبر:20180221125452153، www.aryanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین