پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۸۹
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۳
نبود سیستم تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب در شهر جدید صدرا سال هاست شهروندان آن را بخصوص در فصل گرما بسیار آزار می دهد.
شعارسال: با حضور عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور، 1826 واحد مسکن مهر در شهر جدید صدرا واقع در شمالغرب شیراز افتتاح گردید. برای ساخت و بهره برداری از این واحد های مسکن مهر بیش از 90 میلیارد تومان هزینه شده است.

مهندس رحمانی در حاشیه افتتاح این واحدهای مسکن مهر گفت: در کُل کشور نزدیک به دو میلیون و دویست هزار هزار واحد مسکن مهر ثبت نام شده است که از این میان نزدیک به یک میلیون و سیصد هزار واحد به مرحله بهره برداری رسیده اند و نهصد هزار واحد نیز در صف تکمیل قرار دارند. عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور درباره پروژه های مسکن مهر شهر جدید صدرا نیز گفت: امیدواریم تا پایان آذر سال 1394 بخش اعظم این پروژه ها به بهره برداری برسند، وی همچنین گفت 147 هزار واحد از 400 هزار واحد مسکن مهر موجود در شهرهای جدید کشور به بهره برداری رسیده اند و امیدواریم تا پایان امسال واحدهای باقی مانده نیز به بهره برداری برسند البته در شهر جدید پردیس تهران به دلیل آغاز برخی پروژه ها داز سال 1391، پایان ساخت برای سال آینده برنامه ریزی شده است.

بیست و سه هزار واحد مسکن مهر به صورت های مختلف مختلف شامل خودمالک، تعاونی و سه جانبه در شهر جدید صدرا وجود دارند که در بخش سه جانبه از ده هزار واحد در حال ساخت، هزار و هشتصد واحد در این مراسم به بهره برداری رسیدند. گفته می شود تا پایان امسال بررسی ها پیرامون مسائل ملکی و حقوقی اراضی شهری مورد تعرض افراد سوجو و زمین خواران در شهر جدید صدرا به نتیجه خواهند رسید و پس از آن اگر ساخت و سازها بر اساس طرح تفضیلی و جامع شهری صدرا نباشند، املاک و اراضی به شرکت عمران شهر جدید صدرا بازگردانده خواهند شد.

از افتتاح 1826 واحد مسکن مهر تا کلنگ دومین کلانتری و بازدید دوباره از فاضلاب صدرا

کلنگ زنی برای دومین کلانتری پس از انتقاد استاندار فارس

استاندار فارس در همین روزهای اخیر و در مراسم افتتاح فاز اول اکوپارک صدرا گفته بود " 33 هزار واحد مسکونی مهر بدون هیچ زیرساختی ساخته شده است، یعنی به اندازه ای بیش از جمعیت مرودشت، بدون هیچ زیرساختی؛ این شهر فاضلاب می خواهد، آب می خواهد، برق می خواهد، گاز می خواهد، مدرسه می خواهد، امنیت می خواهد، چند کلانتری آن جا ساخته شده است؟ (یکی از شهروندان حاضر در مراسم: جاده نداریم)، جاده ندارد، حمل و نقل ندارد، یکی از مشکلات اساسی اینجا وقف بودن اینجاست، من تعجب می کنم مگر می شود هفت هزار هکتار دشت و کوه وقف بشود بدون این که احیا شده باشد؟ "

اما در حالی که در روزهای اخیر استاندار فارس نیز به کمبود کلانتری در شهر جدید صدرا اشاره نموده بود، در این مراسم برای دومین کلانتری شهر صدرا به مساحت سه هزار و صد مترمربع با پانصد و یازده مترمربع زیربنا که در دو طبقه و با اعتباری نزدیک به یک میلیارد تومان ساخته می شود، کلنگ زده شد، برای ساخت مسیر دسترسی سه کیلومتری به پروژه مسکن مهر وزارت دفاع با اعتبار سه میلیارد و سیصد میلیون تومان نیز کلنگ زده شد و در آخر نیز به رسم سال های اخیر و مانند سایر مدیرانی که پایشان به صدرا باز می شود، محدوده اجرای طرح فاضلاب شهری در غرب صدرا مورد بازدید قرار گرفت. نبود سیستم تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب در شهر جدید صدرا سال هاست شهروندان آن را بخصوص در فصل گرما بسیار آزار می دهد.

مهندس رحمانی همچنین درباره وضعیت زیرساخت ها در شهرهای جدید کشور گفت: بیش از 50 میلیارد تومان به ساخت پنج مدرسه، شش مسجد و شصت و چهار واحد تجاری، محوطه سازی و ساخت بلوار و معابر شهری در این شهرهای جدید اختصاص یافته است، این ها در حالی است که این موضوع از تکالیف قانونی دستگاه های متولی است.

این مراسم افتتاح نیز برگزار شد تا 1826 خانواده به جمع ساکنان صدرا که جمعیت آن بیش از 100 هزار نفر تخمین زده می شود، اضافه شوند، شهری که همچنان از نبود زیرساخت ها و امکانات رفاهی - شهروندی به شدت رنج می بَرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی عصر شیراز، تاریخ دوشنبه 4 خرداد 1394، کد مطلب: 2509، www.asreshiraz.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین