پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۲۱
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
آيت‌الله ايماني اعتقاد دارد كه هنوز در برنامه‌ريزي براي استفاده از پتانسيل‌ها ضعيف عمل مي‌كنيم.

شعارسال: آيت‌الله اسدالله ايماني دوشنبه 26 بهمن در جمع تعدادي از مديران بيمارستان‌ هاي شيراز و گروه‌هاي مختلفي از پزشكان، گفت: جايگاه پزشكي استان فارس و شيراز به جاهاي بلندي دست‌يافته و تثبيت شده است و گرايش خاصي در اين عرصه وجود دارد اما فضايي كه بتوان از اين گرايش خاص استفاده كرد را نداريم.

آيت‌الله ايماني با بيان اينكه مسئولان بايد به‌فكر رفع تمام موانع بر سر راه استفاده از اين ظرفيت بزرگ بود، تصريح كرد: امروز دلالان در فرودگاه منتظر افرادي هستند براي استفاده از خدمات پزشكي وارد شيراز مي‌شوند و آنان را به سمت آنچه خود مي‌خواهند هدايت مي‌كنند.

وي گفت: يك حركت درماني مبتني بر اصول علمي، نبايد با دلال‌بازي آلوده شود. حال آنكه درآمدهاي عمده‌اي به جيب دلالان سرازير مي‌شود و اين مبالغه نيست و من احساس خطر مي‌كنم و بارها اين موضوع را به مسئولان تذكر داده‌ام.

آيت‌الله ايماني با يادآوري اينكه استان فارس يكي از سه استان داراي معاونت گردشگري و امور زيارتي استانداري است،‌ گفت: معاونت گردشگري مي‌تواند در حوزه‌هاي مختلف اقدامات را برنامه‌ريزي و هدايت كند.

وي با تصريح اينكه شيراز به لحاظ علمي داراي شهرت بسيار خوبي بوده و از امكانات مناسبي نيز برخوردار است، گفت: وجود بيمارستان‌هاي خوب، پزشكان حاذق و دانشگاه‌ علوم پزشكي كه جزو بهترين‌ها در كشور و در گروه يك درصد دانشگاه‌هاي خوب جهان است. اين‌ها پتانسيل‌هايي است كه بايد خوب بهره‌برداري شود.

آيت‌الله ايماني اعتقاد دارد كه هنوز در برنامه‌ريزي براي استفاده از پتانسيل‌ها ضعيف عمل مي‌كنيم، خاطرنشان كرد: تاوان اين ضعف متوجه مجموعه دست‌اندركاران حرفه پزشكي و درماني و بيماران نيازمند به خدمات مطلوب پزشكي، خواهد بود.

او نسبت به انجام مطالعات جامع در بخش گردشگري سلامت تاكيد كرد و گفت: مسائلي كه حاضران در اين جلسه اشاره داشتند را اگر ديداري با وزير بهداشت داشتم حضورا و اگر نه كتبا به اطلاع ايشان مي‌رسانم.

امام جمعه شيراز همچنين با اشاره به 2 انتخابات هفتم اسفندماه، گفت: آنچه براي من اهميت دارد، حضور گسترده و مشاركت حداكثري مردم و جمع نخبگان، فرهيختگان و افراد تاثيرگذار در اين عرصه است. افراد نخبه و فرهيخته بايد با حضور گسترده در انتخابات هم دين خود را به جامعه ادا كنند و هم الگويي براي ساير اقشار جامعه باشند.

آيت‌الله ايماني با بيان اينكه شيراز قبل از آنكه صنعتي باشد، شهري فرهنگي است، هم به لحاظ اثرگذاري و هم اثر پذيري، بر لزوم حضور گسترده مردم اين شهر فرهنگي در انتخابات تاكيد كرد.

نماينده ولي فقيه در استان فارس همچنين گفت: امروز نقاب‌ها از چهره‌ها برداشته شده و همه زورگويان عالم بدون نقاب اهداف اصلي خود را بر ملا مي‌كنند، هم در كشورهاي همسايه و هم كشورهاي بزرگ كه موقعيت بالاتري دارند، همه بدون پرده‌پوشي اهداف خود را دنبال مي‌كنند، لذا در اين شرايط ايران به‌عنوان يك جزيره امن در جهان، امنيت خود را مديون بصيرت و حضور مردم در عرصه‌هاي مختلف است.

در اين جلسه تعدادي از پزشكان دغدغه‌هاي خود را مطرح كردند.

قائم مقام سازمان نظام پزشكي فارس،‌ افزايش هزينه‌هاي عمومي پزشكان در بخش‌هاي ماليات و عوارض شهرداري را مورد انتقاد قرار داد. رئيس بيمارستان حافظ لزوم توجه بيشتر بيمه‌ها به پرداخت مطالبات بيمارستان‌ها را زمينه‌ساز ارتقا كيفي و تداوم مطلوب‌تر طرح جامع سلامت دانست. رئيس انجمن تخصصي تغذيه لزوم اطلاع‌رساني و شفاف‌سازي در خصوص اقدامات و فعاليت‌هاي انجام شده و رو به گسترش در حوزه‌اي تحت عنوان طب ايراني اسلامي و سنتي را مطرح كرد و يكي از نمايندگان پزشكان عمومي خواستار رفع اشكالات و ايرادهاي طرح پزشك خانواده كه طي تحقيقاتي احصا شده است، شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی شیرازه، تاریخ انتشار: 26بهمن1394، کدخبر: 84205: www.shiraze.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین