پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۲۸
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
هفت بیمارستان که با کمک رنگ و طراحی دکور داخلی، فضای شادی را برای کودکان فراهم آورده است را در ادامه مشاهده می‌کنید.

شعارسال: بیمارستان معمولا فضاهایی هستند که حتی اسم‌شان هم کمی دلهره‌آور است چه برسد به آن که بخواهیم در فضای داخلی آن هم حضور داشته باشیم. معمولا فضاهای درمانی برای کودکان ببیش از سایرین ایجاد ترس می‌کند، اما می‌شود با کمی خلاقیت این مکان‌های استرس‌آور را تبدیل به مکانی کرد که کودکان و حتی بزرگسالان در آن احساس آرامش کنند و کمی از بار فشار روانی بر روی آنها کاسته شود. در این مطلب می‌خواهیم به شما نشان دهیم که این کار شدنی است، می‌خواهیم 7 بیمارستان که به وسیله رنگ و طراحی دکوراسیون داخلی تبدیل به فضاهای شاد و مناسب برای کودکان شده‌اند را به شما معرفی کنیم.

بیمارستان کودکان نیویورک، آمریکا

اتاق ام آر آی یکی از بخش‌های بیمارستان است که شاید کمی بیشتر از دیگر بخش‌های دلهره‌آور باشد، اما بیمارستان کودکان شهر نیویورک اتاق ام آر آی خود را به شکل کشتی دزدان دریایی نقاشی کرده است تا کودکان در این فضا احساس آرامش کنند، با این کار این اتاق مجهز بیشتر شبیه اتاق یک کودکستان شده تا یک اتاق ام آر آی در فضای بیمارستان. بیماران کودک در این بیمارستان که به عنوان یکی از بزرگترین بیمارستان‌های آمریکا شناخته می‌شود از این موضوع استقبال کرده‌اند.

مرکز بهداشتی کودکان کوهن نیویورک، آمریکا

در نیویورک علاوه بر بیمارستانی که در قسمت قبل معرفی شد، یک مرکز درمانی دیگر هم برای کودکان وجود دارد که دکوراسیون داخلی فضای آنها کاملا با روحیات کودکان سازگار است و ناخواسته به آنها و پدر و مادرشان حس آرامش را القا می‌کند؛ صندلی‌های رنگی، نورپردازی‌های ملایم، استفاده از لوازم دکوری خلاقانه در فضای آن همه و همه باعث شده است تا این فضا برای کودکان بسیار مناسب باشد.

بیمارستان کودکان در مکزیک

این بیمارستان هم برای آن که کودکان در طول مدت انتظار سرگرم باشند و همچنین والدین آنها استرس و فشار کمتری را تحمل کنند اقدام به ایجاد فضایی شاد به همراه وسایل تفریحی و سرگرمی برای کودکان کرده است. کف‌پوش‌هایی به شکل شخصیت‌های کارتونی محبوب بچه‌ها، پوف‌هایی که هر طرف آن یک رنگ است و ساخت یک کشتی در گوشه فضا باعث شده است تا زمان انتظار برای رسیدن نوبت دکتر از همیشه دلپذیرتر باشد.

بیمارستان کودکان اما، آمستردام، هلند

بیمارستان اما هلند هم یکی دیگر از بیمارستان‌هایی است که سعی کرده است با استفاده از کاغذ دیواری‌های رنگارنگ و متنوع و رنگ‌های که به فضای داخلی خانه انرژی می‌بخشند فضایی شاد را برای کودکان پدید بیاورد.

مرکز بهداشت بومرنگ، کانادا

چیزی که در این بخش کودکان این بیمارستان به چشم می‌خورد، استفاده از طیف رنگ آبی در طراحی دکوراسیون داخلی این بیمارستان است. مسلما ترکیب رنگ آبی و سفید در ایجاد حس آرامش در این فضا برای کودکان بی‌تاثیر نیوده است.

بیمارستان کودکان کلمبوس، آمریکا

صندلی‌های چوبی با طرح‌های فانتزی و استفاده از لوازم دکوری مانند درخت‌های رنگی در اندازه‌های بزرگ، فضایی متفاوت برای کودکان به وجود آورده است که باعث می‌شود کودکان با پا گذاشتن در این فضا درد و رنج ناشی از بیماری‌شان را تا حدودی فراموش کنند.

بیمارستان کانی مینیارد در کارولینای شمالی، آمریکا

این بیمارستان هم سعی کرده است با استفاده از کفپوش‌های رنگی، سقف کاذب‌های متفاوت و خلاقانه و حتی صندلی‌هایی که رنگ آنها با رنگ کفپوش‌های هماهنگ است تاثیر مثبتی بر روحیه کودکان بگذارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار خبر 4 اسفند 1394، کدمطلب: 13941204000907، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین