پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۰۰
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
فهرست شادترین کشور های جهان در سال ۲۰۱۶ اعلام شد، در فهرست امسال دانمارک برای سومین بار اول شد، ایران هم امسال صد و پنجم شد.

شعارسال: شادی یک حالت ذهنی یا احساسی خوب بودن توسط احساسات مثبت یا لذت بخش تعریف می شود، که البته انواع روش های فلسفی، دینی، روان شناسی و ... سعی در تعریف شادی و علت های آن کرده اند.

از آوریل 2012 گزارشی به نام «گزارش جهانی شادی» توسط سازمان ملل منتشر شد که وضعیت شادی مردم هر کشور را در هر سال اندازه گیری می کند. این گزارش برای سال 2016 دیروز منتشر شد. اما معیار های این گزارش چیست؟ چه کشور های در اول و آخر این فهرست 157 کشوری جای گرفته اند؟

در این گزارش با معیارهای زیستی، مذهبی، دینی و فلسفی تلاش کرده اند که تعریف های متناسبی از شادی ارائه دهند و علت آن را پیدا کنند.اما بدون شک میزان شادی یک جامعه را هم عوامل مختلفی تشکیل می دهند از عوامل اقتصادی تا میزان آزادی برای انتخاب بوده است.

*معیار ها

این گزارش با پرسیدن سوال هایی از 3000 نفر در هر کشور انجام شده است، این سوال ها شامل اینکه زندگی خود را روی یک نردبان ارزیابی کنند، بهترین و بدترین نوع زندگی را توصیف کنند، بود.طبق این تحقیق شادی 7 عنصر مختلف دارد: افرادی که در شادترین کشور ها زندگی می کنند امید به زندگی طولانی تری دارند، از آنها حمایت اجتماعی بیشتری می شود، آزادی بیشتری برای انتخاب در زندگی خود دارند، شناخت پایین تری از فساد دارند، سخاوتمندتر هستند و به ازا هر نفر تولید ناخالصی ملی بیشتری دارند.

البته به گفته محققان این گزارش آنها بیش از هر ارزیابی دیگری از قضاوت شخصی انسان ها در گزارش خود استفاده کرده اند.در سال های قبل برای بدست آوردن میزان شادی در این گزارش از درآمد، فقر، آموزش، سلامت و دولت خوب اندازه گیری می شد اما چیزی که امسال به معیارهای شادی اضافه شده است میزان نابرابری در شادی است. در این گزارش نویسندگان فهمیده اند که مردمی که جوامعی زندگی می کنند که میزان نابرابری شادی در آن کم است، شادتر هستند.گفتنی است محققان این تحقیق کشف کرده اند که در دو سوم کشورهای این تحقیق رابطه منفی بین بچه داشتن و میزان شادی وجود دارد. حتی این ارتباط در مادرها قوی تر است.

*خوشحال ترین ها

امسال مردم دانمارک باید بیش از هر سالی شاد باشند، امسال دانمارک شادترین کشور دنیا شد. سوئیس که سال 2015 بهترین کشور دنیا بود امسال دوم شد.در طول این 4 سال که شادترین کشورهای دنیا اعلام شدند، دانمارک سه بار شادترین کشور دنیا شده است.

1 دانمارک

2 سوئیس

3 ایسلند

4 نروژ

5 فنلاند

6 کانادا

7 هلند

8 نیوزلند

9 استرالیا

10 سوئد

*بدترین ها

فهرست کشور های آخر هم میان در این گزارش این‌گونه بود:

157 بوروندی

156 سوریه

155 توگو

154 افغانستان

153 بنین

152 رواندا

151 گینه

150 لیبریا

149 تانزانیا

148 ماداگاسکار

ایران

ایران که در سال های اخیر در این فهرست پیشرفت کرده است، امسال با 5 رتبه پیشرفت نسبت به سال 2015 صد و پنجم شد.

وضعیت ایران در فهرست امسال این‌گونه بود؛

101 مغولستان

102 لائوس

103 نیجریا

104 هندوراس

105 ایران

106 زامبیا

107 نپال

108 فلسطین

109 آلبانی

110 بنگلادش

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 27اسفند1394، کدخبر: 1030149: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین