پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۰۶۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۵
فنلاند در سال ۲۰۱۸ رتبه اول شادترین کشور جهان را به خود اختصاص داد.
فهرستی از شادترین و غمگین ترین کشورها در سال ۲۰۱۸ +جدول
شعارسال: هرساله سازمان ملل متحد گزارشی درباره ی سطح شادی در همه کشور های جهان جمع آوری می کند.

شادی یک عامل قابل سنجش نیست از این رو اندازه گیری آن بسیار دشوار است. با این حال سازمان ملل متحد از چندین شاخص استفاده می کند تا اطلاعات بی طرفی در مورد کیفیت خوشحالی یا رضایت ارائه دهد.

در بین عوامل دیگر برخی از شاخص های مورد استفاده در جمع آوری این گزارش شامل درآمد، حمایت اجتماعی، اعتماد، آزادی، نیکوکاری و امید به زندگی است.

پیش از سال ۲۰۱۸، این گزارش شامل سطح شادی مهاجران نبود. با این حال در سال ۲۰۱۸، شادی مهاجران نیز محاسبه و در گزارش سازمان ملل گنجانده شد.

شادترین کشور ها در سال ۲۰۱۸

کشورهای شمالی اروپا مانند فنلاند، نروژ و دانمارک عنوان شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸ را در دست دارند.

در صدر آنها کشور فنلاند قرار دارد که در سال ۲۰۱۷ در رتبه پنجم قرار داشت.

در همان سال نروژ در مقام اول و دانمارک در مقام دوم قرار داشت اما در حال حاضر دانمارک سومین کشور شاد در رتبه بندی جدید است.

درسال گذشته ایسلند و سوئیس به ترتیب در رتبه سوم و چهارم قرار داشتند که در حال حاضر رده چهارم و پنجم را دارند. فنلاند نیز در ۵ سال گذشته در رتبه ثابتی قرار داشته است.

در رتبه بندی سال ۲۰۱۸ هلند، کانادا، نیوزلند، سوئد و استرالیا به ترتیب در موقعیت های ۶ تا دهم قرار دارند. رتبه این کشورها مشابه سال ۲۰۱۷ است.

فنلاند در شاخص هایی که سازمان ملل متحد برای سنجش شادی استفاده می کند نسبت به تمام کشور های دنیا بالاتر است.

فنلاند یک کشور با جمعیت ۵.۵ میلیون نفر است که به عنوان امن ترین و پایدارترین و دارای بهترین حکومت در سراسر جهان با حداقل فساد و بالاترین پیشرفت اجتماعی رتبه بندی شده است.

حتی با ورود مهاجران فنلاند رتبه بندی خود را حفظ کرده است. این موقعیت با وجود این واقعیت است که فنلاند در برخی از بخش ها دارای بالاترین سطح مالیات در جهان است. بیشتر مردم این کشور این مسئله را اتفاق بدی نمی دانند. در واقع آنها معتقدند که سطح مالیات بالا برای ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان از جمله خدمات بهداشتی و درمانی رایگان و تحصیلات دانشگاهی است.

غمگین ترین کشورها در سال ۲۰۱۸

از ده کشوری که در این فهرست قرار دارند ۷ کشور از قاره آفریقا هستند. این کشورها شامل مالاوی، لیبریا، رواندا، تانزانیا، سودان جنوبی، جمهوری آفریقا مرکزی و بوروندی است. باور نکردنی است که بعضی از این کشورها پایین تر از رده بندی سوریه که درگیر جنگ است، قرار دارند.

یمن پنجمین و سوریه هفتمین کشور غمگین جهان رده بندی شده است.

بیشترین افت و خیزها

علی رغم نمره ضعیف کشورهای آفریقایی که در لیست غمگین ترین کشور های دنیا قرار دارند، یک کشور از این قاره بیشترین ارتقاء را کسب کرده است.

جایگاه کشور توگو در مقایسه با رنکینگ ۲۰۱۷ به طور باورنکردنی ۱۸ رده افزایش پیدا کرده و بیشترین پیشرفت را در این حوزه داشته است. پس از آن لیتوانی و بلغارستان بیشترین ارتقاء را داشته اند. بیشترین تنزل رتبه در سال ۲۰۱۸، حتی نسبت به سوریه، مربوط به کشور ونزوئلا می شود.

این پژوهش حاوی داده های جالبی درباره سه کشور از قدرت های اقتصادی جهان یعنی بریتانیا، چین و ایالات متحده است.

ایالات متحده امریکا از سال ۲۰۱۶ تاکنون ۴ رده در این رتبه بندی سقوط کرده که در سال ۲۰۱۸ به هجدمین رتبه رسیده است. این افت به بیماری های اپیدمی مانند چاقی، افسردگی و سوء مصرف مواد مخدر وابسته است.

در این رده بندی انگلستان در جایگاه نوزدهم قرار دارد. این در حالی است که چین در سطح شادی یک رکود را تجربه می کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری شفقنا ، تاریخ انتشار: 9 تیر 1397 ، کدخبر: 591569 ، www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
0
ا.ف75
عجیبه برام که تو این گزارش شعار سال هیچ اماری از ایران رو تهیه نکرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
ن.ف83
ای کاش ما هم جزو شادترین کشورهای دنیا می  بودیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
انتظار داشتم ایران رو هم توی ده کشور غمگین ببینم جای شکرش باقی است که در انجا نیستیم
ن.ف83
جلال
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
تو این شرایط فعلی فک کنم غمگین ترین کشور حال حاضر کشور ماست ن۰ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین