پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۳۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۸
سازمان ملل متحد در گزارش سالیانه خود، شادترین کشورهای جهان را معرفی کرد.

شعارسال: سازمان ملل متحد در گزارش سالیانه خود، شادترین کشورهای جهان را معرفی کرد و جایگاه نخست را به «فنلاند» اختصاص داد.

فنلاند کشوری در حوزه اسکاندیناوی است که به واسطه زمستان های طولانی و تاریک و تابستان های کوتاه به «سرزمین خورشید نیمه شب» معروف است. این کشور سال گذشته، در جایگاه پنجم شادترین کشورهای جهان قرار داشت.

«اریک وینر»، پیش از این در بخشی از کتاب خود تحت عنوان «جغرافیای سعادت» نوشته بود: مردم فنلاند بالاترین میزان رضایت را در زندگی دارند.

کشورهای نروژ، دانمارک، ایسلند، سوئیس، هلند، کانادا، نیوزیلند، سوئد و استرالیا به ترتیب در رتبه های دوم تا دهم شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸ قرار دارند. کشورهای مذکور طی دو سال گذشته همواره در ۱۰ رتبه نخست قرار داشتند. این کشورها به خوبی مسائلی همچون نابرابری ثروت، مالیات بالا، کمبود نیازهای بهداشت و سلامت، فساد مالی، و پایین بودن سطح امید به زندگی را حل کرده اند.

در این گزارشِ سازمان ملل که در آستانه «روز جهانی شادی» در ۲۰ مارس منتشر شده است، ۱۵۶ کشور جهان از نظر درآمد، امید به زندگی، آزادی، حمایت اجتماعی، اعتماد و سخاوتمندی مورد بررسی قرار گرفته اند. همچنین در نظر سنجی شادترین کشور جهان برای مهاجران، بار دیگر فنلاند از میان ۱۱۷ کشور جهان در جایگاه نخست قرار گرفت. در حال حاضر، فنلاند ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۳۰۰ هزار نفر آنها مهاجر هستند.

«میک وایکینگ»، مدیر اجرایی موسسه مطالعات شادی و خوشبختی در کپنهاکِ دانمارک معتقد است کشورهای حوزه اسکاندیناوی به خوبی از عهده ایجاد شرایط مناسب برای زندگی خوب، بر آمده اند. این کشورها در خصوص ارائه زندگی باکیفیت برای مهاجران نیز به درستی عمل کرده اند.

در این گزارش، آمریکا با ۴ پله سقوط نسبت به سال گذشته در رتبه هجدهم قرار گرفته است. عوامل اصلی کاهش شادی در آمریکا که به واسطه روی کار آمدن دونالد ترامپ تشدید شده، فساد تجاری و از بین رفتن اعتماد مردم به نهادهای دولتی عنوان شده است. همچنین مواردی از قبیل، چاقی، اپیدمی مواد مخدر، و افسردگی به طور مستقیم بر سلامت و شادی آمریکایی ها تاثیر گذاشته است.

کشورهای بوروندی در مرکز آفریقا، جمهوری آفریقای مرکزی، سودان جنوبی، تانزانیا، یمن، روآندا، سوریه، لیبریا، هائیتی، و مالاوی به ترتیب در رتبه های غمگین ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸ قرار دارند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی پارسینه، تاریخ انتشار: 23اسفند1396 ، کدخبر: 417257: www.parsine.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
0
0
کاش ما اونجا بدنیا میومدیم....
ا.ف۷۵
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین