پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۸۵
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
در این مطلب قصد داریم با ارائه چندین طرح و پیشنهاد به شهرداری و دیگر نهادهای مربوطه جهت اجرای آن، گامی در جهت زیبایی هر چه بیشتر شهر خنج برداریم.
شعارسال: یکی از ملاک های شهر خوب، زیبایی آن شهر بوده که این زیبایی می تواند در زمینه های مختلف خود را نشان دهد؛ از ایجاد فضاهای ورزشی و تفریحی گرفته تا احداث پارک های مختلف و همچنین مناسب بودن معماری شهری.

شهرداری به عنوان نهادی که مستقیم با شهر در ارتباط است، نقش بسیار مهمی در فرایند زیبایی شهر دارد که در اینجا لازم است از تلاشهای فراوان شهرداری خنج در زیبایی شهر تشکر کرد.

طرح های پیشنهادی جهت زیبایی شهر خنج

سید عبدالحمید مظفری نیاپور، از زمانی که شهرداری خنج را به عهده گرفته، با فکری خلاق و مدیریتی جهادی، چهره شهر را دگرگون ساخته و انصافاً زیبایی شهر را دوچندان نموده و تاکنون عملکرد مناسبی از خود نشان داده است.
فارغ از عملکرد قابل تقدیر این مدیر تلاشگر، اما شهر خنج هنوز جای زیباتر شدن دارد و انتظار این است شهرداری همانگونه که تاکنون به زیبایی شهر توجه فراوان داشته، همواره به این روند مثبت ادامه دهد.
در این مطلب قصد داریم با ارائه چندین طرح و پیشنهاد به شهرداری و دیگر نهادهای مربوطه جهت اجرای آن، گامی در جهت زیبایی هر چه بیشتر شهر خنج برداریم.
طرح اول: پارک کوهپایه
با توجه به موقعیت جغرافیایی پارک کوهپایه خنج، راه اندازی تله کابین در این فضا و ایجاد یک آبشار مصنوعی با دستگاه قوی پمپاژ آب به قله کوه و درست کردن یک آبگیر که حتی این آبگیر می تواند با پرورش ماهی و اردک همراه باشد و از آب آن جهت آبیاری و قطره ای کردن درختان و فضای سبز استفاده شود، بسیار بر زیبایی پارک می افزاید.
همچنین می توان در قله کوه با احداث مواردی مانند کافی شاپ با معماری سنتی، سالن نجوم شناسی و کتابخانه ای کوچک و همچنین آتلیه عکاسی، باعث جذب و بازگشت سرمایه شد.
طرح دوم: ایجاد و ساخت پل هوایی در چهارراه گروهان و میدان امام خمینی(ره)
با توجه به افزایش ترافیک در این دو نقطه از شهر، نیاز به احداث پل هوایی (پله برقی و یا فلزی) البته با شیب مناسب می باشد که عابرین پیاده کهن سال و کودکان به راحتی هدایت شوند.

این پل ها علاوه بر زیبایی شهر و امنیت جان عابرین پیاده، باعث درآمدزایی نیز می شود. قسمت فوقانی این پل ها، مکان مناسبی برای نصب تبلیغات می باشد که با نورپردازی زیبا و چشم گیر، بسیار جالب خواهد شد و اجاره این تابلوهای تبلیغاتی، منبع درآمدی برای شهرداری نیز خواهد بود؛ البته برای تبلیغات، از تابلوهای دیجیتال نیز می شود استفاده کرد.
طرح سوم: نصب تلویزیون های شهری با مقیاس بسیار بزرگ در نقاط مختلف شهر
این طرح می تواند در مکان هایی نظیر پارک کوهپایه، پارک مهر مادر و همچنین کنار تالار شهر، اجرایی گردد.
با توجه به برگزاری برنامه های مختلف در تالار شهر و ازدحام جمعیت، در مواقعی که ظرفیت سالن پر می شود، نمایش زنده برنامه های اجرا شده بر روی مانیتور بیرون از تالار، بسیار زیبا خواهد بود. همچنین پخش زنده مسابقات ورزشی در شب از طریق این مانیتورهای بزرگ، بسیار جالب توجه می باشد.
علاوه بر موارد بالا، در موضوعات دیگری نیز می شود از این مانیتورها و تلویزیون های شهری استفاده کرد؛ مواردی نظیر پخش کلیپ های تبلیغاتی فروشگاه ها و یا پخش گزارش عملکرد ادارات شهرستان بصورت کلیپ که در این مورد نیز شهرداری می تواند با اجاره آن، منبع درآمدی داشته باشد.
طرح چهارم: نصب مجسمه های کلاسیک و حجمی در پارک ها و میدان های شهر
شهرداری می تواند با نصب مجسمه ها و یا المان هایی از نمادهای خنج در نقاط مهم شهر و همچنین پارک ها، هم چهره زیبایی به شهر دهد و هم با این اقدام، نمادهای خنج را معرفی نماید.
طرح پنجم: زیباسازی تپه ورودی شهر از طرف شیراز
شهرداری می تواند با استفاده از پل هوایی، تپه کنار پمپ بنزین را به تپه وسط خیابان (ورودی شهر از طرف شیراز)، متصل نماید و با نورپردازی زیبا، ایجاد آبنما بر روی تپه، (محیطی شبیه دروازه قرآن شیراز)، و همچنین استفاده از نمادهای خنج، ورودی شهر را به گونه ای زیبا طراحی کند.
طرح ششم: میدان شهدای گمنام
میدان بزرگ شهدای گمنام واقع در شهرک گلدان، فضای بسیار مناسبی جهت انجام پروژه های مختلف می باشد. با توجه به حضور جوانان، خانواده ها و همچنین برگزاری مراسمات ملی و مذهبی در این مکان و با توجه به فضای معنوی حاکم بر آن میدان که ناشی از حضور دو شهید گمنام می باشد، انتظار می رود امکانات بهتری در این مکان مقدس ایجاد گردد.
وضوخانه همراه با سرویس بهداشتی و همچنین مکانی جهت برگزاری مراسمات در کنار شهدای گمنام، حداقل امکاناتی است که انتظار می رود در این مکان احداث شود.
البته اجرای این پروژه به همفکری و مشارکت مجموعه های مختلفی همچون فرمانداری، شهرداری، دفتر ائمه جمعه، سپاه، بنیاد شهید و همچنین جوانان خوش فکر و انقلابی، نیاز دارد.
امید است شهرداری خنج با مشارکت سایر مجموعه های شهر، با مدیریت جهادی و تلاش خود، خنج را روز به روز زیباتر بسازند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی خنج کهن، تاریخ چهارشنبه 15 مهر 1394، کد مطلب: ـ، www.khonjekohan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین