پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۰۰۸
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹
کاخ سفید اعلام کرد اعمال تحریم‌های جدیدی را بر ضد روسیه به علت دخالت این کشور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مد نظر قرار داده است.

شعارسال: به نقل از خبرگزاری فرانسه،کاخ سفید اعلام کرد اعمال تحریم‌های جدیدی را بر ضد روسیه به علت دخالت این کشور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مد نظر قرار داده است.

مسئولان بلند پایه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته ضمن بی اساس دانستن اتهام برخی منابع و گروه‌ها در خصوص رفتار ملایمت آمیز واشنگتن در قبال روسیه، اعلام کردند دولت در نظر دارد تحریمهای جدیدی بر ضد مسکو وضع کند.

کنگره آمریکا نیز پیش از این تحریم روسیه را به علت دخالت در روند انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و شانزده خواستار شده بود. وزارت خزانه داری آمریکا سی ام ژانویه فهرستی از دویست مسئول روس که با تحریمهای احتمالی جدید آمریکا روبرو خواهند شد، منتشر کرد اما به تدابیر تنبیهی که آمریکا بر ضد این افراد مد نظر قرار داده است اشاره نکرد.

تمایل ترامپ به بهبود روابط واشنگتن با مسکو از همان ابتدای آغاز به کار وی در کاخ سفید به هیچ وجه با استقبال کنگره آمریکا روبرو نشد و در حال حاضر نیز چند کمیته حقیقت یاب کنگره آمریکا درباره دخالت‌های احتمالی روس‌ها در کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا و به ویژه تبانی احتمالی میان مسکو و تیم تبلیغاتی ترامپ تحقیق می کنند. سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا سال گذشته با انتشار گزارشی ابراز اطمینان کرده اند که میان طرفداران و مسئولان ستاد انتخاباتی ترامپ و مسئولان رسمی روسیه تعاملاتی صورت گرفته است.

کنگره آمریکا ژوئیه گذشته یک رشته تحریم بر ضد روسیه وضع کرد. دولت آمریکا تا پایان ژانویه امسال وقت داشت این تحریم‌ها را به اجرا گذارد. این تدبیر به رغم میل باطنی دونالد ترامپ تصویب شد چرا که ترامپ علنا در این باره ابراز تردید کرده بود. به همین علت عدم تصویب تدابیر تنبیهی ملموس بر ضد روسیه و اکتفای دولت به انتشار فهرستی از مقامات روسیه در اواخر ماه گذشته، سوالهایی درباره اراده واقعی دولت ترامپ برای اجرای تدابیر وضع شده بر ضد روسیه به وجود آورده است.

مسئله روابط آمریکا با روسیه و تنش‌هایی که به علت دخالت احتمالی روس‌ها در انتخابات ریاست جمهوری اخیر میان دو کشور به وجود آمده است، دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ را مسموم کرده و میلیاردر آمریکایی را در اتخاذ یک سیاست مشخص در قبال کرملین به دردسر انداخته است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 3اسفند1396، کدخبر: 6447725: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین