پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۱۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۹
امام جمعه موقت تهران با محکوم کردن اغتشاش ها و آشوب های خیابان پاسداران در روزهای اخیر، خواستار برخورد قاطعانه دستگاه قضائی با جنایتکارانی شد که مرتکب قتل و تعرض به خانه ها، مغازه ها و ماشین های مردم شدند.
شعارسال: آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران اظهار داشت: از اقدامات سنجیده و عاقلانه نیروی انتظامی تشکر می کنیم که خوب عمل کردند و مدبرانه به این اغتشاش خاتمه دادند.

وی تاکید کرد: از دستگاه قضائی می خواهیم که با این جنایتکاران که مرتکب قتل و تعرض به خانه ها، مغازه ها و ماشین های مردم شدند، اند به شدت و قاطعیت رفتار کند.

موحدی کرمانی گفت: مساله امنیت مساله ای نیست که به سادگی بتوان از آن گذشت ان شاء الله مردم شریف ما شاهد مجازات قاطعانه این حریم شکنان خواهند بود.

وی همچنین با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با مردم آذربایجان شرقی در سالروز قیام تاریخی 29 بهمن 1356 مردم تبریز گفت: مقام معظم رهبری در دیدار مردم انقلابی آذربایجان شرقی مطالب بسیار مهمی بیان فرمودند. مردم خوشبختانه از صدا و سیما شنیده و استفاده کرده اند. ان شاء الله همه بویژه مسوولان موفق به اجرا باشند.

موحدی کرمانی در ادامه با بیان این که حادثه مصیبت بار و دردآور هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج که به جان باختن تعدادی از هم میهنان عزیزمان انجامید قلوب همه را از اندوه و غم لبریز کرد اظهار داشت: تاثرعمیق و همدردی صمیمانه خودمان را با خانواده های داغداران ابراز می داریم و صبر جمیل و اجر جزیل برای آنان و رحمت و غفران الهی را برای جانباختگان از خداوند مسالت می کنیم.

وی تصریح کرد: آنچه مایه مباهات و افتخار است این که شنیده ام خانواده های جانباختگان اظهار داشته اند ما راضی به ادامه عملیات جستجو برای یافتن اجساد عزیزانمان نیستیم، مبادا جان کسی به خطر افتاد. مرحبا به این ایثار که مردم خوبی داریم و خداوند به مسوولان توفیق دهد که خدمتگذار این مردم باشیم.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به حادثه زلزله کرمانشاه گفت: در ارتباط با زلزله زدگان کرمانشاه ضمن تشکراز نیروهای امدادی، هلال احمر، آتش نشانی، سپاه، ارتش و دولت؛ اما آنچه شنیده ام این است که بازعزیزان نیاز به توجه بیشتر دارند مخصوصا که به واسطه بارش شدید مشکلاتی برای آنها به وجود آمده است همچنین لازم است بودجه بیشتری در اختیارشان قرار گیرد تا بتوانند مسکنی برای خود تهیه کنند.

وی به کسب مدال طلای مسابقات تیر و کمان آمریکا توسط نوجوان 14 ساله کرمانی هم اشاره کرد و گفت: مطلع شدیم نوجوان کرمانی 14 ساله به نام سیدابوالفضل حسینی پس از شرکت در راهپیمایی اربعین، مطلع می شود مسابقاتی در آمریکاست به منظور شرکت در مسابقات تیر و کمان به آمریکا رفت و مدال طلا دریافت کرد و این مدال را به سردار رشید اسلام سرلشگر قاسم سلیمانی و میلیون ها زائر حسینی که در اربعین به زیارت امام حسین می روند اهدا کرد از این نوجوان 14 ساله هم تشکر داریم.

موحدی کرمانی همچنین گفت: اول اسفند سال 64 سالروز شهادت محلاتی نماینده امام در سپاه پاسداران بود. این یاد را تکریم و تجلیل می کنیم و از خدای متعال می خواهیم که روح او را با شهدای کربلا محشور کند.

وی در پایان خطاب به آمریکا به عنوان جنایتکار بزرگ جهان و ایادی استکبار گفت: آمریکا، صهیونیسم و عربستان سعودی در فکر ایجاد اجتماع منطقه ای و بین المللی علیه ایران هستند. غافل از این که ایران اسلامی حامل نور خداست و خاموش شدنی نیست.

موحدی کرمانی گفت: انقلاب ایران یکی از مصادیق کلمه طیبه است و فرسنگ ها ریشه در اعماق زمین دارد و شاخه هایش به آسمان ها رفته و مرتب میوه می دهد. آمریکا، خودت و ایادی ات عصبانی شوید و از این عصبانیت بمیرید.

***حضرت مهدی (عج) در پیاده کردن عدل از حضرت زهرا (س) الگو می گیرد

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه اول نیزگفت: دفاع حضرت زهرا (س) از حق و ولایت الگوی برای حضرت مهدی (عج) است و وقتی ایشان می خواهد عدل را پیاده از حضرت زهرا (س) الگو می گیرد و در این زمینه الگوش از مادرش حضرت زهرا است.

آیت الله موحدی کرمانی اظهار کرد: حضرت مهدی (عج) می فرماید من از جده ام زهرا (س) الگو می گیرم و به جده ام تاسی می کنم.

وی ادامه داد: الان که دوران غیبت امام زمان (عج) است که حضرت مسئولتی ندارد و آنچه من از این حدیث می فهمم این است که حضرت وقتی ظهور کرد، می خواهد دنیا را پر از عدل و داد می کند، بعد از آنکه پر از ظلم و ستم شده باشد.

موحدی کرمانی با اشاره به اینکه با چه شیوه ای، طریقی و طرحی حضرت مهدی (عج) دنیا را پر از عدل و داد می کند، گفت:حضرت مهدی (عج) در این رابطه از جده اش حضرت زهرا (س) الگو می گیرد. تمام برنامه هایی که می خواهد برای پیاده کردن و تثبیت عدل انجام دهد الگو از حضرت زهرا می گیرد.

وی افزود: چه کسی سراغ دارد که دفاع از دین و حق و ولایت به اندازه حضرت صدیقه باشد، در حالیکه نمی توانست راه برود و به شوهرش می گوید مرکبی تهیه کن تا به سراغ بی خبران و غافلان بروم و آنها را بیدار کنم که متاسفانه این کار صورت نمی گیرد.

وی با طرح این سوال که بهترین و بالاترین نعمت چه نعمتی است، گفت: مردم را با خدا آشنا کردن بالاترین نعمت است. نعمتی از این بالاتر نمی توانیم فرض کنیم.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: پیغمبر را خدا مامور می کند تا در بین جامعه بیاید و مردم را با خدا آشنا کند و آیات خدا را برای آنان تلاوت کند و زمینه ارتباط با خدا و آشنایی با خدا را فراهم آورد.

وی ادامه داد: کلمه 'نعیم' در آیه قران شامل تمام نعمت ها است، تمام آنچه خداوند به ما در این دنیا داده است. این موضوع شامل نعمت های فراوان و بی شمار و غیرقابل احصاء است و از تمام این ها در قیامت از ما سوال می شود و باید جوابی آماده کنیم.

امام جمعه تهران افزود: سوال می شود که عمرت را چه گونه گذراندی، آیا دنبال دانش و فقه اهل بیت بودید؛ اگر خدای نکرده ما بد عمل کرده باشیم مواخذه خواهیم شد و چه بسا دنبال آن عذاب الهی باشد.

وی با اشاره به اینکه عمر را به بطالت و غفلت از خدا گذراندن، جرم است، گفت: از ما سوال می شود که آیا عمر را با یاد خدا گذراندی، اصولا در طول عمر بنده خدا بودی یا بنده شیطان و بنده هوای نفس.

آیت الله موحدی کرمانی افزد: از ما در عمر و جوانی سووال می شود که جوانی خود را چه طور خرج کرده اید. از فراغت شما سوال می شود.

وی به روایتی از امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: در این روایت شش موضوع مطرح فرمودند، که در این رابطه باید به این موضوعات توجه شود.

خطیب نماز جمعه تهران افزود:در ارتباط با خدا باید شش امر را مراعات کنیم. یکی از مسائل مرزها و حدود الهی است که باید آن را مراعات کنید و خطوط قرمزی که خداوند تعیین کرده است باید مراعات شود.

وی ادامه داد که امر به تقوی یعنی امر به حفظ حدود است. ما نمی توانیم مرز شکنی کنیم و ما باید خطوط را مراعات کنیم.

وی با اشاره به اینکه سخن گفتن ما مرز دارد و خط قرمز دارد، گفت: خط قرمز را در سخن باید مراعات کنیم. سخن ما غیبت، تهمت، افترا ، آبروی مومن را بردن نباید نباشد. انسان را به باد استهزا گرفتن نباشد، اینها خطوط قرمز است.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به این که گوش هم همین طور و هر صدایی را ما اجازه نداریم بشنوییم، گفت: هر سخنی را اجازه نداریم بشنوییم چه بسا سخن باطلی باشد و بنیه علمی ما هم در این حد نباشد که بتوانیم این باطل را بفهمیم و در نتیجه این باطل در انسان اثر کند و آدم را منحرف کند.

وی با اشاره به اینکه نگاه ها باید کنترل شود، گفت: گوش و چشم حد و مرز دارد. نگاه آلوده به نامحرم ؛ حرام است و نگاه شهوت انگیز به نامحرم حرام است.

وی گفت: باید مرزهای الهی را حفظ کنید و خطوط قرمز را باید رعایت کرد. مال را را بدست آورید اما از خطوط قرمزی که خدا تعیین کرده، بدست نیاور و مال از مجرای حلال باید بدست آورد.

امام جمعه تهران افزود: مال باید در راه حلال خرج کرد و از اسراف بپرهیزید و اسراف خط قرمز است و به یاد فقرا باشد و غافل بودن از فقرا خط قرمز است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری  ایرنا ، تاریخ انتشار: 4اسفند 1396، کدخبر:  ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
باید با همه این جنایتکاران داعشی برخورد لازم به عمل بیاید تا دیگر چنین حرکات زشتی در جامعه مشاهده نشود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین