پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۵۷۷
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۵
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: دشمن، قوه قضاییه ما که رئیس آن یک مجتهد عادل همچون آیت‌الله آملی لاریجانی است را نمی‌خواهد. همچنین برایش نامطلوب است که امنیت کشور بدست نیروهای سپاه و ارتش و اطلاعات و نیروی انتظامی است.

شعار سال: آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به اهمیت توکل و تکیه بر خدا و تصریح آن در آیات قرآن ، اظهار کرد: موفقیت‌های انسان با توکل به خدا حاصل می‌شود.

وی افزود: توکل و توجه به خدا است که انسان را بزرگ می کند و به آدمی قیمت می دهد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به در پیش بودن ماه رجب که ماه دعا و استغفار است و همچنین در پیش بودن تحویل سال، گفت: در شب عید بستگان و مردمی نیازمند داریم که ضرورت دارد به آنها کمک کنیم و سال خود را با کمک به مردم، سالی نیک گردانیم.

وی تصریح کرد: توکل به خدا یعنی از خود بیرون آمدن و رضایت خدا را طلب کردن. رضایت خدا نیز در یاری مردم و نیازمندان است. همچنین در این رابطه عذری مبنی بر اینکه فرد نیازمند را نمی‌شناسیم پذیرفته نیست چرا که کمیته امداد در این رابطه مسئولیت دارد و کمک‌های مردمی به نیازمندان را ساماندهی می‌کند.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به دو نعمت معنویت و اقتصاد دست یافته که باید این دو نعمت را پاسداشت و دنبال کرد، گفت: جوانانی که دوران طاغوت را ندیده‌اند باید بدانند که ما چگونه به سمت معنویت حرکت کردیم.

وی با ذکر ماجرایی از تشکیل مجلس شورای ملی در دوران طاغوت و استهزاء برخی نمایندگان این مجلس نسبت به نطق ناصحانه و معنوی، حاج آقا راشد یکی از نمایندگان تهران که متضمن حدیثی از پیامبر اکرم(ص) بود، اظهار داشت: من به جوانان کشور می‌گویم که شما آن دوران را ندیده‌اید؛ اگر آن دوران و آن بساط ادامه داشت، حالا دیگر هیچ چیز از ایران باقی نمانده بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: درود بر کسانی‌که 22 بهمن بعد از 40 سال اینچنین راهپیمای کردند و درود بر امام راحل و شهدا و جونانی که با نفس امام(ره) راهی جبهه‌ها شدند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دشمنان برای تولید اضطراب و ناامنی در کشور، گفت: دشمن برای کشور ما قوه قضاییه‌ای می‌خواهد که کمک کارش باشد؛ نه قوه قضاییه‌ای که در برخورد با اغتشاشگران، مقتدرانه ورود پیدا می‌کند.

آیت الله امامی کاشانی، افزود: دشمن، قوه قضاییه ما که رئیس آن یک مجتهد عادل همچون آیت‌الله آملی لاریجانی است را نمی‌خواهد. همچنین برایش نامطلوب است که امنیت کشور بدست نیروهای سپاه و ارتش و اطلاعات و نیروی انتظامی است.

وی اظهار داشت: دشمن، ایرانی را که رهبری آن فقیهی جامع‌الشرایط است و تمام قوا زیر چتر ولایت فقیه هستند و تمام روش‌ها و منش‌ها در آن، مبتنی بر معنویت است را نمی‌خواهد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران، بیان داشت: انسان وقتی به دنیا سفر می‌کند می‌فهمد که ایران چقدر در معنویت نسبت به دنیا برتری دراد و در دنیا از این لحاظ سروری دراد. البته باید در مسیر معنویت بیشتر تلاش کنیم. معنویت بر پایه معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام یک نعمت بزرگ است و باید آنرا پاسداشت.

وی تصریح کرد:مسئولان وظیفه دارند برای مردم وقت بگذارند و برای رفع مشکلاتشان فکر و تلاش کنند. مطابق با فرمایش رهبر عزیزمان همه مشکلات کشور قابل حل است. بر دوایر دولتی ما و تمامی دست اندرکاران ما وظیفه است که رفع مشکلات مردم را با اهتمام بیشتری دنبال کنند.

آیت‌الله امامی کاشانی گفت: در پایان باید از رفیق صدیقمان آیت‌الله جنتی که در طول 25 سال نماز جمعه را اقامه کردند سپاسگزار باشیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار 25 اسفند 96، کدمطلب:406077، www.mizanonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین