پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۶۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۸
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، یکی از پژوهشگاه های این وزارتخانه را مسوول ارسال گزارش انطباق قوانین دیجیتال با فقه اسلامی به مراجع عظام تقلید کرد.

شعارسال«محمد جواد آذری جهرمی» روز یکشنبه در یکی از شبکه های اجتماعی خود این خبر را اعلام کرد و نوشت: همزمان با تحولات دنیای دیجیتال، نیازمند تدوین یا بروزرسانی برخی قوانین هستیم و از سوی دیگر انطباق آنها با فقه اسلامی در کشور ما یک ضرورت قانونی است.

وی افزود: به همین خاطر ارائه گزارش به مراجع عظام تقلید و همکاری با حوزه، به پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات سپرده شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته در نخستین همایش جنبه های حقوقی فناوری اطلاعات و ارتباطات با اعلام اینکه گزارشی درباره فضای مجازی تا دو هفته دیگر به دفتر مراجع تقلید ارسال می شود، گفت: تلاش می شود با کمک مراجع، پایه های فضای مجازی متناسب با نظام فقهی تدوین شود.

«محمد جواد آذری جهرمی» افزود: تدوین این نظام های فقهی کمک می کند تا قوانین متناسب در این بخش تدوین شود.

حسن روحانی رئیس جمهوری، روز گذشته (شنبه) در سی و یکمین جشنواره خوارزمی با بیان این که اسلام تاکید دارد برای علم و دانش نمی‌توان مرز و محدودیت قائل شد، اظهار داشت: علم، علم است و به نوع تفکر و ایدئولوژی وصل نمی‌شود. عده‌ای در کشور ما سال‌ها وقت صرف کردند تا ریاضی، شیمی و فیزیک اسلامی درست کنند؛ ایشان پول، وقت و امکانات زیادی صرف کردند، اما حاصلی به دست نیاوردند.

روحانی خاطرنشان کرد: این عده حتی تلاش کردند، علوم را در دسته‌بندی‌های علوم مرتبط با دین و علوم ضددینی و یا علوم سنتی و جدید تقسیم‌بندی کنند و اصرار داشتند که نباید علوم جدید را بپذیریم و می‌گفتند ما هر چه از علم نیاز داریم می‌توانیم از حوزه‌های علمیه به دست بیاوریم و لذا نیازی به دانشگاه نداریم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 6 اسفند 1396 ، کدخبر: 82843110 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
واقعا به عنوان یه ایرانی به خودم افتخار میکنم که وزیر ارتباطات ما اقای جهرمی هستند..هم زمینه های علمی رو در سطح بالایی دارند هم اینکه در زمینه دینی و جامعه شنناسی ادم روشنفکری هستند
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین