پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۶۵۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۴
وزیر ارتباطات اعلام کرد که طرح اینترنت کودکان برای کاهش آفات فضای مجازی و همچنین نرم‌افزار موبایل‌محور دولت همراه از برنامه‌هایی است که در آینده در دستور کار وزارت ارتباطات قرار می‌گیرد.

شعارسال:وزیر ارتباطات اعلام کرد که طرح اینترنت کودکان برای کاهش آفات فضای مجازی و همچنین نرم‌افزار موبایل‌محور دولت همراه از برنامه‌هایی است که در آینده در دستور کار وزارت ارتباطات قرار می‌گیرد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، در نخستین اجلاس ملی گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای موانع تحقق حقوق شهروندی اعلام کرد که ارتباطات و فناوری اطلاعات ابزار موثر و اجتناب‌ناپذیری برای دست‌یابی به اهداف منشور حقوق شهروندی است.

به گفته‌ی وی، از جمله اهداف منشور حقوق شهروندی می‌توان به گردش آزاد اطلاعات، شفاف‌سازی نظام اداری و برخورداری از عدالت اجتماعی اشاره کرد؛ همچنین صیانت از حریم خانواده در فضای مجازی، حفظ حریم خصوصی کارمندان، اعتماد عمومی، شایسته سالاری و پرهیز از تبعیض جنسیتی در به‌کارگیری مدیران، همواره الگوی وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس منشور حقوق شهروندی است.

آذری جهرمی اظهار امیدواری کرد که تا دهه‌ی فجر امسال شاهد رشد ۱۵ برابری مشترکان در کشور، ایجاد پوشش سراسری نسل سوم و چهارم اینترنت همراه در همه شهرهای کشور باشیم و توجه به حل مشکلات مناطق روستایی در عرصه ارتباطات نیز از برنامه‌های این عرصه است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های لازم منجر به شفافیت در نظام اداری و گسترش آزاد اطلاعات شده است، افزود: امروز بودجه کل کشور در زمان کوتاهی مورد نقد کارشناسان در فضای مجازی قرار گرفته و عملکرد بیشتر مدیران در فضای شیشه‌ای و منظر عمومی قرار داده شده است.

بر اساس گزارش وی، کسب و کارهای نوپا در کشور با استفاده از تحول اقتصادی بزرگی در حال رقم خوردن است؛ لذا خلق ثروت، رفاه، شغل و فرصت بدون در نظر گرفتن تفاوت‌های جنسیتی برای جمعیت جوان فراهم شده است که موارد یادشده نه‌تنها موجب تسهیل ارتباطات مردم با یکدیگر و دولت خواهند شد، بلکه منجر به کاهش ترافیک، کم‌شدن آلودگی هوا، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، کاهش تصادفات و هزینه سلامت می‌شوند.

آذری جهرمی اعلام کرد که توسعه‌ی این فضا دستاوردهای مهمی به همراه داشته؛ اما در عین حال دولت‌ها را در چالش‌های جدی و جدید از جمله لزوم صیانت از خانواده در فضای مجازی، اتخاذ تدابیر موثر برای کاهش نگرانی در مورد گسترش آسیب‌های اجتماعی قرار داده است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه برخی از فرآیندهای فعلی اداری قابلیت تبدیل به فرآیندهای الکترونیکی ندارند، گفت: برای هماهنگی بین قوا، استفاده بهتر از ظرفیت شورای عالی فناوری اطلاعات و ظرفیت عالی فضای مجازی و وزارت فناوری اطلاعات کارگشا خواهد بود.

به گفته‌ی وی، مدیران طراز اول کشور برای حل این مسائل و بهره‌مندی از دولت الکترونیک کارگشا هستند؛ لذا بدون شک می‌توان با استناد به اصل ۲۵ قانون اساسی و آموزه‌های دینی، ضمن صیانت از حریم خصوصی مردم در فضای مجازی، زمینه تقویت اتحاد عمومی شبکه‌ها و اپلیکیشین‌ها را فراهم کرد.

آذری جهرمی گفت: طرح اینترنت کودکان برای کاهش آفات فضای مجازی و همچنین نرم‌افزار موبایل‌محور دولت همراه، از برنامه‌هایی است که در آینده در دستور کار وزارت ارتباطات قرار دارد همچنین گروهی از حقوقدانان و صاحب‌نظران مامور شده‌اند اقدامات لازم مربوط به این کسب و کارها را فراهم کنند و امیدواریم تا دهه فجر سامانه‌ای برای ثبت اعتراضات مردم در زمینه نقد حقوق اساسی به بهره‌برداری برسد.

وزیر ارتباطات همچنین اعلام کرد که در عرصه شایسته‌سالاری اقدامات موثری در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده و همچنین از ظرفیت بانوان و جوانان در حوزه‌های مختلف این وزارتخانه استفاده شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت الف ،تاریخ انتشار29 آذر 96،کدخبر: 3960929099، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین