پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۳۷۴
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
رئیس مرکز آموزش سواد فضای مجازی گفت: بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۷۲ درصد کاربران اینترنت در کشور زیر ۲۹ سال قرار دارند و بررسی ها نشان می دهد، آسیب ها بیشتر از فرصت ها در این بخش است.

شعار سال: روح الله مومن نسب روز چهارشنبه در حاشیه اولین همایش علمی- تخصصی مجازی سپاه استان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس این آمار، ۱۹میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از کاربران اینترنت زیر ۱۸ سال هستند که به این موضوع باید توجه کرد.
وی اظهار کرد: ضعف در قانگذاری موجب استفاد نادرست از اینترنت و فضای مجازی و بروز آسیب ها شده است به طوریکه قانون خاصی برای کودکان در این بخش وجود ندارد.
مومن نسب افزود: این در حالی است که در کشورهای دیگر قانون مدون و مشخصی در خصوص استفاده کودکان از تلفن های همراه و نحوه ورود به فضای مجازی وجود دارد و این موضوع در کشورمان با خلاء مواجه است.
رئیس مرکز آموزش سواد فضای مجازی گفت: متاسفانه خانواده ها در ارتباط با نحوه استفاده از شبکه های مجازی و حتی تلفن همراه آموزش لازم را فرا نگرفته اند و در برخی مواقع اطلاعات کودکان در این خصوص از والدین به مراتب بیشتر است.
وی با بیان اینکه مسئولان کشور باید نسبت به موضوع فضای مجازی اطلاعات و آگاهی های لازم را داشته باشند، گفت:
فراهم شدن ساخت و زیرساخت های فضای مجازی برای کشور مهم است.
مومن نسب افزود: مرکز فضای مجازی نیز جایگاه خود را آنگونه که باید و شاید پیدا نکرده است و از سوی دیگر هر کسی نرم افزار رایانه ای داخلی دارد، برای اخذ مجوز باید موانع متعددی را طی کند، درحالی که در موارد خارجی این چنین نیست.
رئیس مرکز آموزش سواد فضای مجازی گفت: آگاه سازی خانواه ها و نحوه استفاده اعضای خانواده به ویژه کنترل کودکان در استفاده از فضای اینترنت و فضای مجازی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و به آن بها داده شود.

*** ۶۸ درصد جرائم ثبت شده مربوط به تلگرام است
مومن نسب ادامه داد: بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی نیروی انتظامی ۶۸ درصد جرائم کشور مرتبط با تلگرام و ۲۰ درصد دیگر مربوط به اینستاگرام بوده که حتی رقم بیش از موارد یاد شده است.
وی ابراز کرد: جرائمی در این حوزه وجود دارد که بنا به دلایلی ثبت نمی شود و در این میان آگاهی و اطلاع رسانی کافی می تواند جرایم را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت خبری تحلیلی گیلان فردا، تاریخ انتشار 21 اردیبهشت 96، کد مطلب:: www.gilanefarda.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین