پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۳۳۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۵
بارزترین روش‌های سرمایه‌گذاری بازار بورس، بازار مسکن، بازار پول (بانک،ارز) و بازار طلا است. با در نظر داشتن این نکته که بازده و ریسک رابطه مستقیمی با هم دارند، باید به دنبال روشی بود کهدر عین داشتن بازده بالا ریسک چندانی نداشته باشد.بهتر است در مرحله اول برای سرمایه‌گذاری به نرخ تورم، رشد اقتصادی و ارز توجه ویژه ای داشت.

شعارسال: موفقیت مالی ثروتمنداندر اکثر مواقع به دلیل مدیریت صحیح مالی آن‌ها است. آن‌ها فرصت‌های مختلف سرمایه‌گذاری را می‌شناسند و به درستی از این فرصت‌ها استفاده می‌کنند. با نزدیک شدن به سال 97 باید بهترین روش برای سرمایه‌گذاری را بیابید.

بارزترین روش‌های سرمایه‌گذاری بازار بورس، بازار مسکن، بازار پول (بانک،ارز) و بازار طلا است. با در نظر داشتن این نکته که بازده و ریسک رابطه مستقیمی با هم دارند، باید به دنبال روشی بود کهدر عین داشتن بازده بالا ریسک چندانی نداشته باشد.بهتر است در مرحله اول برای سرمایه‌گذاری به نرخ تورم، رشد اقتصادی و ارز توجه ویژه ای داشت.

بر اساس گفته نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، سال آینده نرخ تورم تک‌رقمی و 9 درصد پیش‌بینی شده است،نرخ رشد اقتصادی بر اساس پیش‌بینی مجلس شورای اسلامی حدود 3 درصد خواهد بود و در لایحه بودجه سال 1397 نرخ ارز محاسباتی بودجه به طور ضمنی 35000 ریال در نظر گرفته شده است.

با در دست داشتن این اطلاعات لازم است به نقدشوندگی،میزان ریسک و نرخ بازده برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف بپردازیم.

بازار بورس:واحد تحقیق و توسعه شرکت بورس در پژوهشی به قلم مهدی ذوالفقاری، به تشریح برخی از موارد عمده تأثیرگذار بر بازار سرمایه پرداخته است و به کاهش درآمد پالایشی‌ها با نفت ۵۰ دلاری، آینده روشن ساختمانی‌ها با افزایش مشارکت بخش خصوصی، تاثیر مثبت نرخ ارز بر شرکت‌های صادرات‌محور بازار سهام و همچنین چشم‌انداز توسعه بازار بدهی در سال آتی اشاره کرده است.اما این موضوع را در نظر بگیرید که برای سرمایه‌گذاری در بورس باید شناخت کاملی به آن داشته باشید زیرا سرمایه‌گذاری در بورس ریسک بالایی دارد و بدون شناخت نتیجه خوبی در پی نخواهد داشت.

بازار مسکن: آمارهای خام سامانه ثبت املاک و مستغلات کشور، رشد 22 درصدی قیمت مسکن در تهران در بهمن‌96 نسبت به بهمن 95 را نشان می‌دهدو انتظار می‌رود که طی سال آتی نیز متوسط قیمت به همین اندازه یا بیشتر رشد کند. اما سرمایه‌گذاری در بازار مسکن نیازمند سرمایه اولیه نسبتاً زیادی است و همین موضوع سرمایه‌گذاری در این بازار را برای همه افراد ممکن نمی‌سازد.

بازار پول: یعنی سرمایه‌گذاری در بانک و خرید ارز. خرید ارز یک روش پرنوسان و پرریسک است.عوامل متعددی بر روند آتی قیمت انواع ارز اثر می گذارد؛این عوامل از روابط سیاسی و آینده برجام گرفته تا عملکرد اقتصاد ملی (صادرات و واردات)، سیاست‌های بانک مرکزی درباره ارز تک‌نرخی، ارزش پول ملی، تورم و تقویت صادرات را دربرمی‌گیرد.بر اساس آنچه غیاثی در روزنامه خراسان نوشته است در حالت خوش‌بینانه چنانچه دلار تا یک سال آینده به پنج هزار تومان برسد، بازدهی سرمایه‌گذاری در آن کمتر از 15درصد خواهد بود که به ریسک‌هایش نمی ارزد.سپرده بانکی نیز نرخ سود 15درصدی دارد اما در نظر داشته باشید که طبق چیزی که مسئولان دولتی و بانک مرکزی گفته است در سال آینده احتمال کاهش نرخ سود بانکی کم نیست پس بازدهی سپرده‌گذاری در بانک را باید کمتر از 15درصد بدانیم.

یک روش هوشمندانه:در وضعیت اقتصادی کنونی، باید به دنبال روش‌هایی باشید که علاوه برامکان سرمایه‌گذاری برای همه افراد، ریسک چندانی هم نداشته باشد. در دنیا روش‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد. یکی از این روش‌ها، پلتفرموام‌دهی فرد‌به‌فرد (peer to peer lending) است که افراد در این پلتفرم‌ها با نرخ‌های متفاوت به یکدیگر وام می‌دهند. در کشور ما تنها یک پلتفرم‌ اجاره آنلاین به نام «ایران‌رنتر» وجود داردکه این روش را بومی‌سازی کرده است‌، ایران‌رنتر درواقع پلتفرم وام‌دهی فرد به فرد بر بستر وسایل است که افراد در آن به جای دارایی‌های نقدی، دارایی‌های فیزیکی خود را قرض می‌دهند. سرمایه‌گذاری در این مجموعه به این صورت است که سرمایه‌گذاران با خرید وسایل موردنیاز برای دیگر مشتریان و فروش اقساطی سود به دست آورند. این روش کاملاً شرعی است زیرا بر اساس تبادل وسیله صورت می گیرد. برخلاف سرمایه‌گذاری در بانک‌ها و مؤسسات دیگر، شفافیت نکته کلیدی سرمایه‌گذاری در ایران‌رنتر است زیرا سرمایه‌گذار از اینکه سرمایه‌اش در چه زمینه‌ای مورد‌استفاده قرار گرفته کاملا‌ً آگاه است. سرمایه‌گذاری در ایران‌رنتر علاوه بر آنکه بازده قابل توجهی دارد شرایط کم‌ریسکی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنند.اگر این روش هوشمندانه را برای سرمایه‌گذاری در سال جدید انتخاب کرده‌اید می‌توانید به سایت ایران رنتر بروید و لیست وسایل در انتظار تأمین را مشاهده کنید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی شفاف ، تاریخ انتشار: ۹ اسفند 1396 ، کدخبر: 454567 ، www.shafaf.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
0
0
انقدر بی ثباتی تو این بازار زیاد شده که پول به طرز غیرمنطقی با خودش پول میاره
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
0
0
کاهش نرخ سود به 15 درصد منجر به رونق بورس شده بود ولی در نتیجه برخی سیاست های اشتباه دوباره این سرمایه ها از بازار بورس خارج شدند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین