پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۸۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
دفتر امور سیاسی وزارت کشور در پاسخ به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس درمورد تشکیل دفاتر احزاب اعلام کرد: احزاب می توانند در چهارچوب اساسنامه خود شعب و دفاتر خود را در شهرها و شهرستان ها تشکیل دهند و براساس قانون، تأسیس هرگونه دفتر یا شعبه خارج از کشور ممنوع است.

شعارسال: در بخشی از جوابیه دفتر امور سیاسی وزارت کشور آمده است: موضوع اصلاح قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی با توجه به ابهامات و ایراداتی که قانون مذکور دارد در یک سال اخیر از سوی مسئولین مربوطه در وزارت کشور پیگیری شده و در این راستا اقداماتی نیز معمول شده است و قاعدتاً در این خصوص نمایندگان مجلس نیز می توانند به موضوع ورود و در قالب ارائه طرح اقدام کنند.

دفتر امور سیاسی وزارت کشور در این اطلاعیه افزود: مطابق بند (ج ) ماده (13) قانون نحوه فعالیت احزاب از جمله حقوق احزاب دارای پروانه فعالیت، دایر کردن شعب و دفاتر در استان‌ها و شهرستان‌ها است و در ادامه در تبصره1 همین بند تصریح شده' احزاب می توانند در چهارچوب اساسنامه خود نسبت به تشکیل شعب و دفاتر خود در استان‌ها و شهرستان‌ها اقدام کنند و موضوع را به اطلاع استانداری و فرمانداری ذی‌ربط برسانند.' براساس این اطلاعیه همچنین برابر دستورالعمل اجرایی مربوطه، احزاب متقاضی موضوع تاسیس دفتر فرعی در شهرستان را به فرمانداری مربوط اطلاع می دهند و در خصوص شعب استانی با توجه به بند(1) ماده 11 قانون احزاب می بایست شرایط مسؤولان شعب استانی در کمیسیون ماده 10 قانون احزاب رسیدگی شود.

در این اطلاعیه دفتر امور سیاسی وزارت کشور تاکید کرد:در تبصره2 ماده 13 قانون، تصریح شده تأسیس هرگونه دفتر و یا شعبه خارج از کشور ممنوع است و در مجموع تا زمان اعتبار قانون موجود قاعدتاً مبنای عمل احزاب و وزارت کشور و سایر دستگاه های مربوطه است.

محمدجواد فتحی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت وگو با یکی از خبرگزاری های کشور با بیان این که قانون احزاب جدید حتماً باید اصلاح شود بر لزوم صدور مجوز تاسیس دفاتر خارج از کشور برای احزاب تاکید کرد.

وی در این مصاحبه گفت که ممانعت از تاسیس دفاتر خارج از کشور احزاب، برای قانون جدید ایراد محسوب می‌شود و دریافت مجوز احزاب از کمیسیون ماده 10 به منزله اجازه فعالیت در تمام کشور است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 12اسفند1396 ، کدخبر: 82849511: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
0
امیدواریم زمینه برای فعالیت آزادانه احزاب سیاسی بدور از هرگونه خشونت و تبعیض فراهم شود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین