پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۹۶۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۷
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از جریانات پشت پرده استیضاح وزرای دولت دوازدهم در مجلس خبرداد.

شعارسال: سید حسین نقوی حسینی نماینده شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی از پشت پرده های استیضاح وزرا در مجلس خبرداد و گفت: چندی پیش فرم‌های بین نمایندگان مبنی بر پس گرفتن امضاء خود درباره استیضاح وزرا بین نمایندگان توزیع شده بود، که پس از پایش این موضوع رد پای دولتی‌ها در این مسئله روشن شد.

وی اظهار داشت: این اقدام دولتی ها نه در شان ساختار قوه مجریه است و نه در شان قوه مقننه اما ما می بینیم برخی نمایندگان بنا به لابی هایی که با دولتی ها دارند و یا منافع آنها و مطالبات آنها به خطر می افتد دست به اعاده طرح استیضاح وزرا می شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در تشریح جزییات این پشت پرده ها به تفاوت جنس استیضاح علی ربیعی اشاره کرد و گفت: جنس این استیضاح ناظر بر نظارت مجلس بر دستگاه اجرایی نیست بلکه با توجه به فضای موجود در مجلس باید گفت که استیضاح وزیر کار جنس متفاوتی دارد و شاید به همکاران بر بخور اما جنس این استیضاح باج خواهی و مطالبات شخصی است.

وی درباره نوع باج خواهی ها خاطر نشان کرد: مثلا برخی می خواهند پسرشان مدیرعامل فلان شرکت شستا شود و دیگری می خواهد دخترش در هیات مدیره فلان شرکت باشد و مطالبات دیگری که از این قبیل مطرح می شود.

نماینده شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس در ادامه افزود: با توجه به اینکه خود یکی از منتقدان دولت هستم و اصلا این دولت را قبول ندارم، نمی گویم این وزارتخانه در حوزه مدیریتی نقصان ندارد بلکه خیلی هم دارد اما اگر بخواهیم از این ابزار در راستای رسیدن به هدف های شخصی و مطالبات فردی استفاده کنیم و این خواستگاه ها را محور استیضاح قرار دهیم امری اشتباه است و معتقدم طرح این استیضاح با این فرضیه مناسب نیست.

وی گفت: من حتی از وزیر کار لیست نفراتی که بایت مطالبات شخصی دست به استیضاح زدند را بابت افشاگری طلب کردم اما وی از انتشار اسامی آنها امتناع کرد.

نقوی حسینی در ادامه تاکید کرد: یکی از نقدهای جدی بنده به دولت این است که ما این دولت را دولت مرفهیم میدانیم در صورتی که این انقلاب انقلاب پابرهنه هاست و این دولت دولت مرفهین بی درد است.

به گزارش ایسکانیوز؛ هرچقدر نقوی حسینی با استیضاح ربیعی مخالف بود از استیضاح آخوندی حمایت می کرد و دلیل موافقتش هم به بلاتکلیفی مسکن مهر مربوط می شد بطوری که وی درخصوص موضع مخالفانه خود در این باره اظهار داشت: صنعت مسکن شاخص توسعه کشورهاست،الان 5 سال است که این صنعت خوابیده است و در پس آن هزار شغل تعطیل شده است و این امر موجب شده تا اقتصاد کشور متزلزل شود و این تنها معطوف به مسکن مهر یا غیره نیست بلکه امری کلی است.

وی تاکید کرد: وزیر که فقط نباید بگوید مسکن مهر مزخرف است بلکه باید برنامه اش را برای آن عنوان کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر عملکرد ضعیف وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: استیضاح آخوندی استیضاحی کارکردی در حوزه راه و شهرسازی است و همه نمایندگان بر این استیضاح مُسر هستند.

نکته قابل توجه این است که آخوندی تا بحال دو بار به خاطر مسکن مهر تا پای مرکب استیضاح رفته است اما باز مجلس را توانست قانع کند،حال باید دید که نمایندگان ملت پس از بروز اتفاقات و بحران‌ سیستم حمل و نقل کشور بخصوص بروز اتفاقاتی از قبیل سقوط هواپیمای تهران-یاسوج،و جان باختن شماری از هموطنان باز هم قانع شده به آخوندی رای اعتماد خواهند داد یا خیر!!

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسکانیوز، تاریخ انتشار: 22 اسفند 1396 ، کدخبر: 915304 ، www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
0
0
به نظر من به صلاح کشور نیست که این وزیران استیظاح شوند ، چرا که میتواند کشور را با هزینه های غیر قابل جبران زیادی مواجه سازد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
0
0
باز هم نماینده های بی لیاقت و یک نمایش مسخره! معلوم بود که هیچ ردی از خواست مردم در این نمایش نیست
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
0
0
استیظاح وزیران در صورتی درست است که هیچ نیت سیاسی ای پشت آن نباشد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین