پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۵۷۹
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۱
تصاویر ماهواره‌ای از کره‌شمالی نشان می‌دهد پیونگ‌یانگ راکتور هسته‌ای خود را تکمیل کرده است.

شعار سال: تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد ساخت راکتور هسته‌ای کره‌‍شمالی به اتمام رسیده‌است.


وب‌سایت «میرور» با انتشار تصاویر ماهواره‌ای از تأسیسات هسته‌ای کره‌شمالی مدعی شد ساختمان راکتور هسته‌ای پیونگ‌یانگ تکمیل شده که به راحتی می‌تواند در تولید سلاح های مرگبار به کار گرفته شود.

راکتور هسته‌ای کره‌شمالی تکمیل شده‌است


به نوشته «میرور» پیونگ‌یانگ از سالها پیش در حال توسعه راکتور تحقیقاتی آب سبک و تأسیسات هسته‌ای خود در منطقه یونگ‌بیان است.اما کارشناسان با استناد به تصاویر ماهواره‌ای می‌گویند طی ماه‌های اخیر فعالیت های کره‌شمالی منطقه یونگ‌یان افزایش یافته و هم‌اکنون ساختمان راکتور هسته‌ای در این منطقه کامل شده‌است.

راکتور هسته‌ای کره‌شمالی تکمیل شده‌است

«میرور» اما می‌افزاید در حال حاضر هیچ گونه شواهدی مبنی بر آزمایش این راکتور هسته‌ای وجود ندارد.

براساس این گزارش، کره‌شمالی هدف خود از ساخت این راکتور را تولید برق اعلام کرده اما چینین راکتوری «استفاده دوگانه» دارد و به راحتی می‌توان از آن برای تولید سلاحهای هسته‌ای استفاده کرد.

به ادعای «میرور» تصاویر ماهواره‌ای همچنین انتشار موادی را نشان می‌دهد که ظاهرا کره‌شمالی در حال آزمایش ماشین‌آلاتی در این مرکز هسته‌ای است.

راکتور هسته‌ای کره‌شمالی تکمیل شده‌است

ادعای پایگاه «میرور» در حال مطرح می‌شود که کره‌شمالی سرانجام موافقت خود را برای گفتگو با آمریکا درباره برنامه هسته‌ای اعلام کرد و قرار است طی ماه‌های آینده کیم جونگ اون و دونالد ترامپ با هم دیدار و گفتو کنند.

به گفته رئیس‌جمهور آمریکا، پیونگ‌یانگ همچنین پذیرفته تمام آزمایشهای موشکی و هسته‌ای خود را در جریان گفتگوها متوقف کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار 25 اسفند 96، کدمطلب:405985، www.mizanonline.com



اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین