پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۸۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
کره شمالی به همسایه جنوبی خود قول داده که از تسلیحات هسته‌ای علیه این کشور استفاده نکند.

شعار سال: به نقل از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته و پس از انتشار خبر دیدار رهبران کره شمالی و جنوبی برای اولین بار از احتمال پیشرفت در رابطه با موضوع کره شمالی خبر داد.

ترامپ در توییتر نوشت: برای اولین بار در سالیان گذشته تلاشی جدی از سوی هر دو طرف ماجرا صورت گرفته است. دنیا نظاره گر و منتظر این موضوع است. این مسئله ممکن است امیدی بیهوده باشد اما آمریکا آماده است که با قدرت در هر مسیری گام بردارد.

گزارشات منتشر شده از سوی یونهاپ به این مسئله تاکید داشت که کره شمالی روز گذشته متعهد شده که از استفاده از هرگونه تسلیحات هسته ای علیه همسایه جنوبی‌اش امتناع کند.

چونگ ایو یونگ، رئیس دفتر امنیت ملی رئیس جمهوری کره جنوبی " کره شمالی متعهد شده که نه تنها از تسلیحات هسته‌ای بلکه از تسلیحات متعارف نیز علیه کره جنوبی استفاده نکند."

نماینده کره جنوبی درپی سفر به پیونگ یانگ روز سه شنبه پس از جلسه با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرد که دو کره توافق کرده‌اند که نشستی را در ماه آوریل در مرز بین دو کشور برگزار کنند.

چونگ اوی یونگ، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری کره جنوبی گفت: کره شمالی و جنوبی توافق کردند که در اواخر آوریل نشستی را در پانمونجون برگزار کنند.

نماینده کره جنوبی گفت که رهبران دو کشور همچنین بر ایجاد یک خط تلفن امنیتی توافق کردند.

وی دراین باره گفت: کره جنوبی و شمالی بر سر یک خط تلفن ویژه میان رهبران دو کشور برای کاهش تنش نظامی و داشتن همکاری نزدیک توافق کرده و همچنین بر انجام اولین مذاکره تلفنی پیش از نشست سوم موافقت کردند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 16 اسفند 96، کد مطلب: 1674506: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
0
0
خیلی خوبه ، امیدواریم روزی برسه که تنش ها میان همه کشور های جهان از راه مسالمت آمیزی حل شه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین