پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۸۳۰
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹
مقام‌های آمریکایی اعلام کردند، کره‌شمالی دیداری را که قرار بود در حاشیه بازی‌های المپیک زمستانی کره‌جنوبی میان هیأت‌هایی از واشنگتن و پیونگ‌یانگ برگزار شود، در آخرین دقیقه لغو کرد.

شعارسال: مقام‌های آمریکایی اعلام کردند، کره‌شمالی دیداری را که قرار بود در حاشیه بازی‌های المپیک زمستانی کره‌جنوبی میان هیأت‌هایی از واشنگتن و پیونگ‌یانگ برگزار شود، در آخرین دقیقه لغو کرد.

‌به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته این مقام‌ها، مایک پنس، معاون رییس‌جمهوری آمریکا قرار بود با مقامات کره‌شمالی از جمله خواهر رهبر این کشور در حاشیه بازی‌های المپیک زمستانی کره‌جنوبی دیداری داشته باشد اما کره‌شمالی این دیدار را در ‌دقیقه آخر لغو کرده است.

نیک آیرز، رییس دفتر معاون رییس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، کره‌شمالی با این امید که پنس موضع خود را تلطیف کند، به دنبال برگزاری این دیدار بود.

وی ادامه داد: پس از این که پنس تعرض به حقوق بشر در کره‌شمالی را محکوم و از برنامه‌های جدیدی برای تحریم‌های اقتصادی پیونگ‌یانگ خبر داد، آنها از برگزاری این ملاقات پا پس کشیدند و یا شاید هرگز درباره انجام چنین ملاقاتی صادق نبودند.

یک مقام آمریکایی نیز اظهار کرد، این دیدار که قرار بود ۱۰ فوریه انجام شود، دو ساعت قبل از برگزاری از سوی کره‌ای‌ها لغو شد.

رییس دفتر معاون رییس جمهوری آمریکا گفت: دولت ترامپ بر سر راه تمایل رهبر کره‌شمالی به سرپوش گذاشتن روی اقدامات این رژیم قاتل با استفاده از چند عکس زیبا در المپیک خواهد ایستاد.

وی تصریح کرد: ترامپ تصمیم گرفته بود که اگر آنها بخواهند مذاکره کنند، ما پیام مصالحه‌ناپذیر خود را ابلاغ کنیم.

آیرز تأکید کرد، تا زمانی که کره شمالی خلع سلاح را به طور کامل نپذیرد، آمریکا مواضع خود را در قبال پیونگ‌یانگ تغییر نخواهد داد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: 2اسفند1396، کدخبر: 394701: www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین