پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۲۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
کره شمالی روز پنجشنبه یک روز پیش از مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی در کره جنوبی، رژه نظامی به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس ارتش این کشور برگزار کرد اما تلویزیون دولتی این کشور این مراسم را به صورت زنده پخش نکرد.

شعارسال: این رژه سالانه معمولا در آوریل برگزار می‌شود امسال به امروز ۸ فوریه منتقل شد. ارتش کره شمالی ۸ فوریه ۱۹۴۸ بنیاد نهاده شد اما رژه نظامی هر ساله در ۲۵ آوریل برگزار می‌شد.

پیش از آغاز رژه، تلویزیون کره شمالی ویدیوهای قدیمی از رهبران سابق این کشور، صحنه‌های طبیعت و فیلم‌های تبلیغاتی پخش کرد. با این حال در زمان برگزاری این رژه، تلویزیون دولتی این کشور بر خلاف رژه قبلی در آوریل ۲۰۱۷ آن را به صورت زنده پوشش نداد. به گزارش خبرگزاری یونهاپ یک منبع کره جنوبی اعلام کرده که این رژه در میدان "کیم ایل سونگ" پیونگ‌یانگ برگزار شده است.

تصویر مربوط به رژه امروز با حضور کیم یونگ نام، فرد شماره کره شمالی (نفر چهارم از چپ)

از برپایی رژه نظامی در چنین زمانی پیش از المپیک زمستانی کره جنوبی انتقادهایی شده ولی کره شمالی با رد این انتقادها گفته است "هیچکس حق انتقاد ندارد."

روزنامه رودونگ سینمون که ارگان کمیته مرکزی حزب کارگران کره است، نوشته است "طبیعی است که هر کشوری تاسیس ارتش خود را بسیار جدی بگیرد و آن را با رویدادهای پر زرق و برق جشن بگیرد."

آمریکا در واکنش گفته است ترجیح می‌داد چنین رژه‌ای در زمان حاضر برگزار نمی‌شد، چون توجهات باید روی مسابقات ورزشی متمرکز باشد.

مقام‌های کره جنوبی ماه پیش گفتند ۱۳ هزار نیرو و نزدیک به ۲۰۰ قطعه تجهیزات در نزدیکی یک فرودگاه در پیونگ‌یانگ مشاهده شده که احتمالا برای برپایی این رژه است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 19 بهمن 1396 ، کدخبر: 96111911093 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
0
این رژه پیام مهمی به آمریکا و همتایان غربی اش مسلما به دنبال دارد و اون این است که کره برای هرگونه تهدیدی از جانب آمریکا آماده است
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
اخیرا خبری خوندم مبنی براینکه رهبر کره شمالی درخواست دیدار رییس جمهور مره جنوبی رو در اسرع وقت کرده! ینی واقعا میخواد روابطشون خوب شه؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین