پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۶۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: تور گردشگری مذهبی از ۵ فرودین ماه ۹۷ با محوریت رویدادهای گردشگری و معرفی بقاع متبرکه و موقوفات بزرگ همدان برگزار می‌شود.

شعارسال: مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: تور گردشگری مذهبی از ۵ فرودین ماه ۹۷ با محوریت رویدادهای گردشگری و معرفی بقاع متبرکه و موقوفات بزرگ همدان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمد کاروند ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌ها و اقدامات این اداره‌کل در سال 96 اظهار داشت: امسال برای هشتمین سال پیاپی سازمان اوقاف و امور خیریه طرح آرامش بهاری را در بقاع متبرکه برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان به همراه هییت امنای امامزادگان از 28اسفند تا 14فروردین آمادگی میزبانی از میهمانان نوروزی را دارد افزود: تمام بقاع متبرکه موجود در استان آمادگی لازم برای برگزاری ویژه برنامه‌های نوروزی را دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با اعلام اینکه تعدادی از مساجد و حسینیه‌های شهر نیز آمادگی دارند در صورت برودت هوا میزبان زائران باشند عنوان کرد: امسال نزدیک به 50مبلغ بومی و غیرمی به بقاع متبرکه موجود در سطح استان اعزام می‌شوند و به امر تبلیغ می پردازند.

وی ابراز کرد: اقامه نماز جماعت، پاسخ به سوالات شرعی، برگزاری جلسات مشاوره، پاسخ به شبهه‌های اعتقادی، برپایی خیمه‌های معرفت، برپایی غرفه‌های مشاوره، خانواده، امور مذهبی و کودک و‌نوجوان از جمله ویژه برنامه‌های ما در بقاع متبرکه است.

کاروند با اشاره به اینکه در ایام نوروز به صورت ویژه غرفه سلامت با حضور پزشک در امامزادگان شاخص ملایر و همدان برپا می‌شود افزود: در ایام نوروز علاوه بر برگزاری مسابقات فرهنگی، نمایشگاه محصولات فرهنگی هنری با 20 غرفه به منظور حمایت از اشتغالزایی برای جوانان در صحن مقدس امامزاده عبدالله (س) برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی، در ایام نوروز تور گردشگری مذهبی برگزار می‌شود اظهار داشت: این تور گردشگری از 5 فرودین ماه 97 با هدف معرفی بقا متبرکه و موقوفات بزرگ همدان فعالیت خود را آغاز می‌کند .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان از برگزاری ویژه برنامه ولادت حضرت امیرالمومنین(ع) و ویژه برنامه شهادت امام هادی(ع) و حضرت زینب(س) در بقاع متبرکه خبر داد و ابراز کرد: در ایام نوروز از گروه نورالمهدی دعوت کرده‌ایم تا از 5 روز قبل از میلاد حضرت علی (ع) به اجرای برنامه بپردازند.

وی با اشاره به اینکه در سال آینده جشنواره ملی عکاسی با موضوع وقف در همدان برگزار می‌شود عنوان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه آمادگی دارد در زمان برگزاری نشست‌های بین المللی تور گردشگری ویژه با هدف معرفی موقوفات استان، بقاع متبرکه و 7 سرای موقوفه‌ای برای میهمانان خارجی برگزار کند.

کاروند تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان به رویداد گردشگری 2018 که سال آینده در همدان برگزار می‌شود به چشم یک فرصت برای معرفی ظرفیت‌های موقوفات استان نگاه می‌کند بنابراین از رسانه‌های استان می‌خواهیم با مطالبه این موضوع، نتایجی که از برگزاری این رویداد در استان به دست می آید را بررسی کنند.

وی با تشریح دیگر اقدامات این نهاد در سال 96 اظهار داشت: خرید 4 دستگاه دیالیز از محل موقوفه سیف الدوله برای بیمارستان امام حسین(ع) ملایر، خرید دو دستگاه دیالیز برای اسدآباد و تجهیز اتاق عمل ویژه جراحی مغز، فک و صورت در ملایر از جمله برنامه‌های ما در بخش درمان است که به همراه دیگر برنامه‌های مرتبط با حوزه درمان 3 میلیارد و 127 میلیون تومان هزینه داشته است.

مدیرکل اوقاف همدان با اعلام اینکه از 3 میلیارد و 127 میلیون تومانی که در سال 96 صرف اجرای برنامه در حوزه درمان شده است بیش از 2 میلیارد تومان آن در ملایر و مابقی در همدان هزینه شده است گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در روزهای گذشته توانستیم مجوز شرعی و قانونی برای کمک به بیماران صعب العلاج از محل موقوفات ملایر را کسب کنیم.

وی درباره اعطای کمک‌های درمانی به بیماران صعب العلاج در سال 96 نیز افزود: در ملایر 336 نفر هریک به مبلغ 1 میلیون تا 1 میلیون و پانصد هزار تومان و در همدان نیز 120 بیمار که عمده آنها بیماران سرطانی هستند کمک هزینه درمانی دریافت کرده‌اند.

کاروند درباره بیماران پروانه‌ای نیز بیان کرد: در استان همدان 133 نفر مبتلا به بیماری ای بی شناسایی شده است که تا امروز در بخش درمان کمک هزینه‌های یک میلیون تا یک میلیون و 500 هزار تومانی را از اداره کل اوقاف دریافت کرده‌اند و 12 نفر ازاین بیماران درشهرستان تویسرکان نیز به مشهد مقدس اعزام شده‌اند.

وی با تاکید براینکه هزینه‌های درمان بیماران پروانه‌ای بسیار بالا بوده و نیازمند همیاری و کمک‌های مردم در این عرصه هستیم عنوان کرد: از اصحاب رسانه استان همدان می‌خواهیم به صورت ویژه به موضوع بیماران پروانه‌ای در استان همدان بپردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با اعلام اینکه سال آینده تمام بیماران کلیوی که شهر ملایر که وضع مالی مناسبی ندارند کمک هزینه 300هزار تومان را دریافت می‌کنند افزود: در سال 96 اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان 4هزار و پانصد سبد کالا در بین نیازمندان توزیع و در بخش کمک هزینه تحصیلی و لوازم التحریر نیز بیش از 900میلیون تومان هزینه کرده است.

وی با ابراز خرسندی از ثبت موقوفات با نیت‌های جدید درسال 96 اظهار داشت: امسال وقف‌هایی در حوزه کمک به بیماران پروانه و صعب العلاج ، استکبارستزی، تسهیل امر ازدواج جوانان و غیره داشته‌ایم که این نشان می‌دهد نوع نگاه مردم به امر وقف در حال تغییر کردن و غنی شدن است.

کاروند تصریح کرد: در سال 96 در سطح استان همدان 87 وقف به ثبت رسیده است که اگرچه بیشترین وقف در شهرستان نهاوند ثبت شده است اما نیت‌های به روز وقف مربوط به همدان می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 26 اسفند 1396، کدخبر: 1683027، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
ای کاش تور ها متشکل از فضای تفریحی و مذهبی نار هم بود تا هم جذاب تر بود و فرهنگ ایرانی و اسلامی رو در کنار هم به بینندگان نشون میداد
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
0
0
با توجه به این همه هجمه های فرهنگی ه در زمینه دینی به ما وارد میکنن چقدر خوبه که از این تور ها برای افزایش معرفت دینی مردم گذاشته بشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین