پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۷۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۶
قدوسي حالا حکايتي درباره پاسخ رئيس‌جمهوري به نامه رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح درباره بودجه نيروهاي نظامي مطرح کرده و اينکه حسن روحاني مدعي شده نمي‌تواند حقوق دو نيروي نظامي را بپردازد؛ سخني که هنوز به اتمام نرسيده، واکنش نمايندگان مجلس و مشاور رئيس‌جمهوري را به دنبال داشت.

شعارسال: هنوز چندماهي از سخنان پرحاشيه جواد کريمي‌قدوسي و مواضعش درباره جاسوس‌بودن برخي اعضاي تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي نگذشته بود که او دوباره به صدر خبرها بازگشت؛ آن‌هم با قراردادن ويدئويي از خود که در آن نه مخاطب مشخص است و نه محل سخنراني. حالا دور جديدي از همان ادبيات شناخته‌شده از سوی کريمي‌قدوسي مطرح شده است؛ آن‌هم در آستانه سال جديد. قدوسي حالا حکايتي درباره پاسخ رئيس‌جمهوري به نامه رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح درباره بودجه نيروهاي نظامي مطرح کرده و اينکه حسن روحاني مدعي شده نمي‌تواند حقوق دو نيروي نظامي را بپردازد؛ سخني که هنوز به اتمام نرسيده، واکنش نمايندگان مجلس و مشاور رئيس‌جمهوري را به دنبال داشت.

کريمي‌قدوسي مدعي شده اعضاي هيئت‌رئيسه کميسيون تلفيق بودجه ٩٧ مجلس به او گفته‌‌اند حسن روحاني در ديداري به آنها گفته: «من به دو ارتش در کشور نمي‌توانم حقوق بدهم؛ هم به سپاه و هم به ارتش، هم به شاغلين و هم به بازنشسته‌ها و هم پاداش خدمت». ادعايي که حالا از سوی عضو هيئت‌رئيسه کميسيون تلفيق بودجه مجلس رد مي‌شود.

شهروز برزگر، نماينده سلماس که عضو هيئت‌رئيسه کميسيون تلفيق مجلس نیز بوده، درباره سخنان و مواضع اخير کريمي‌قدوسي به «شرق» مي‌گويد: «چنين چيزي مطرح نبوده و نه من شنيده‌ام و نه در جلسه‌هاي ما عنوان شده و نه اينکه در جلسه‌هاي تلفيق دراين‌باره حرفي زده شده و نه شخص رئيس‌جمهوري در اين زمينه سخني گفته‌اند. به‌هرحال جناب کريمي‌قدوسي مواضعي را مطرح کرده‌‌اند و بايد بررسي شود که اين حرف‌ها مستند است يا خير». کريمي‌قدوسي «حذف» سپاه پاسداران را خواسته «نظام غرب» دانسته و با کنايه به روحاني افزوده: «آنها هستند که مي‌گويند شما بايد از دو ارتش يکي را حذف کنيد».

واکنش آشنا به قدوسي
واکنش به کريمي‌قدوسي محدود به مجلس نشد؛ مشاور رئيس‌جمهوري نيز در يادداشتي به ادعاي کريمي‌قدوسي واکنش نشان داد. حسام‌الدين آشنا گفته: «آنان که ادعا مي‌کنند به جاهايي وصل‌ هستند، بهتر است اول از بزرگ‌ترانشان استعلام کنند بعد سخن بگويند تا مجبور به سکوت طولاني نشوند».

آشنا در کانال تلگرامي‌اش نوشت: «بارها در سخنان برخي تندروان داخلي تأمل کرده‌ام و در برخي موارد به عيان مشاهده کرده‌ام که آنها -احتمالا ناآگاهانه- منويات سرسخت‌ترين دشمنان انقلاب اسلامي را با بياني به‌ظاهر بسيار انقلابي ترويج مي‌کنند؛ آنگاه دشمنان به سخنان آنان استناد کرده و بر آتش دشمني مي‌دمند».

به گفته آشنا: «آنان نه فقط حاضرند به خاطر يک دستمال قيصريه را به آتش بکشند، بلکه حاضرند براي گرم‌کردن يک مجلس خلوت، مکاتبه‌اي را که مدعي هستند بين دو مقام ارشد نظام مبادله شده است، از روي گوشي هوشمند خود قرائت کنند. واقعا که گوشي از شما هوشمندتر است».

کريمي‌قدوسي همچنين مدعي شده ٢٣ دي امسال، سرلشکر حسين باقري، رئيس ستادکل نيروهاي مسلح، به حسن روحاني «نامه» نوشته و درخواست «تخصيص بودجه‌هاي نيروهاي مسلح» را داشته است. باقري در اين نامه خطاب به روحاني نوشته که «مشکل دارد به وجود مي‌آيد».

کريمي‌قدوسي در اين ويدئو گفته حسن روحاني به‌جاي آنکه زير نامه باقري، خطاب به محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت بنويسد که به درخواست آقاي باقري «رسيدگي کنيد، مسئله دفاع مهم است. نتيجه را به من گزارش بدهيد»، نوشته بودجه‌هاي نيروهاي مسلح صرف تخريب دولت مي‌شود.

قدوسي که از نمايندگان نزديک به جبهه پايداري به‌شمار مي‌آيد، همچنين مدعي شده رئيس‌جمهوري در «پاراف» اين نامه، نوشته «بودجه نيروهاي مسلح طبق قانون اساسي از بودجه همراه ريخت‌وپاش‌هاي عجيب‌وغريب گروه‌هاي به‌اصطلاح فرهنگي و تبليغاتي بايد جدا شود. بخش بزرگي از بودجه نيروهاي مسلح به‌جاي دفاع از کشور، صرف تخريب دولت مي‌شود که قانونا و شرعا حرام است».

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری فرارو، تاریخ انتشار: 26 اسفند 1396، کدخبر: 353039، www.fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
کاش در مجلس هم یک نماینده واقعی از میان مردم وجود داشت ؛ نجلس شده پر از افرادی که از اعتماد مردم سو استفاده کرده اند و وارد آن شده اند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین