پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۷۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
رئیس کمیسیون دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد که آمریکا برای رهگیری هر یک موشک بالستیک قاره پیمای سارمات روسیه به حداقل 500 سامانه دفاعی نیاز دارد.

شعار سال: خبرگزاری «ریا نووستی» به نقل از «ویکتور بونداروف» نوشت: متخصصان غربی می دانند که برای متوقف کردن موشک بالستیک سارمات به حداقل 500 سامانه دفاعی نیاز دارند.
بونداروف افزود، سامانه های دفاعی دشمن روسیه توان رهگیری موشک کینژال (خنجر) را ندارند.
دونالد ترامپ در گفت وگوی تلفنی روز گذشته (چهارشنبه) خود با پوتین نسبت به تسلیحات جدیدی که به تازگی در روسیه معرفی شده اند ابراز نگرانی کرد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بتازگی در پیام سالانه خود به پارلمان این کشور از رونمایی از چند نوع تسلیحات پیشرفته روسیه از آزمایش موفق موشک قاره پیمای سارمات خبر داد که توانایی نفوذ در سامانه‌های پدافند ضدموشکی و عبور از سپرهای ضد موشکی را دارد.
یوری بوریسوف معاون وزیر دفاع روسیه نیز پس از پوتین گفت، که این کشور به زودی موشک های قاره پیمای خود موسوم به ساتانا (شیطان) را نابود می کند و موشک های جدیدی به نام 'سارمات' را جایگزین آنها خواهد کرد.
موشکی که پوتین از آن یاد کرده است با سوخت مایع از قدرت بزرگی برخوردار بوده که به آن امکان می دهد حجم بزرگی را حمل کند.
این موشک 100 تنی از سوخت مایع استفاده می‌کند و از سکوی پنهان شده در زیر زمین شلیک می‌شود و می‌تواند کلاهک‌هایی را به وزن 10 تن حمل کند.
این موشک مافوق صوت از جمله دارای مسیر حرکت غیر قابل پیش بینی و قابلیت مانور دهی است.
موشک ویوود یا RS-20V که در طبقه بندی ناتو ساتانا نامیده می شود، قویترین موشک بالستیک در جهان محسوب می شود و پیشتر اعلام شده بود که این نمونه موشک ها تا سال 2020 در خدمت ارتش روسیه قرار خواهد گرفت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 2 فروردین 97، کد مطلب: 3985944: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
0
0
ایران هم نیاز دارد تا موشک هایی مشابه این را بسازد ؛ ایران میتواند با توجه به رشد روز افزون صنعت دفاعی خود از روسیه هم کمک دریافت کند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین