پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۷۶۳
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲
سفرهای هوایی در ایام عید جذاب است برای حفظ ایمنی و لذت بردن از پرواز رعایت نکاتی ساده به شما کمک می‌کند، سفر خوبی داشته باشید.
شعارسال: اگر برای مسافرت درایام عید سفر‌های هوایی را انتخاب کرده‌اید، همیشه قبل از زمان پرواز در فرودگاه حاضر باشید، به ویژه درروز‌های اول نوروز که زمان یک ساعت به جلوکشیده می‌شود توجه ویژه‌ای برساعت منزل و محل کارخود داشته باشید، هرچند که ساعت‌های هوشمند این روز‌ها تنظیم خودکار دارند، اما همیشه سعی کنید حداقل یک ساعت قبل از زمان پرواز در فرودگاه حاضر باشید.

از روز‌های پیش از سفر، چمدان و سایر وسایل مورد نیاز خود را آماده کنید، ازحمل چمدان به داخل هواپیما خودداری و آن را به قسمت بار منتقل کنید، تنها کیف دستی یا ساک کوچک خود را به داخل هواپیما ببرید و درجایگاه مخصوص بالای سرتان قراردهید. انجام این کار سخت نیست و کمک بزرگی برای حفظ سلامت مهمانداران است که روزانه پرواز دارند و باید ایمنی پرواز و آسایش تعداد زیادی از مسافران را مهیا کنند.

بسته به هزینه بلیطی که پرداخت کرده اید، درهواپیما صندلی رزرو می‌کنید، اگر همراهان و یا سایر مسافران پرواز موجب ناراحتی و برهم خوردن آسایش شما شدند می‌توانید به مهمانداران اطلاع دهید.

در زمان فرود و بلند شدن هواپیما کمربند ایمنی خود را ببندید، از رفتن به سرویس بهداشتی خودداری کنید، خوراکی مصرف نکنید و استرس نداشته باشید.

اگر سابقه بیماری‌های قلبی عروقی، آسم و آلرژی، آمبولی خونی، قطع ناگهانی تنفس، ابتلا به بیماری‌های عفونی، گرفتگی گوش و سردرد و حتی بارداری را دارید حتماً به مهمانداران اطلاع دهید.

برخی از خطوط هواپیمایی مشهور دردنیا، به تشکیل پرونده سلامت برای برخی مشتریان پرسفر خود می‌پردازند و به این ترتیب درجریان مشکل‌های احتمالی آن‌ها قراردارند.

درهواپیما به دلیل فضای بسته و تهویه محدود، از مصرف برخی خوراکی‌ها، چون بادام زمینی خودداری کنید زیرا احتمال وجود فرد مبتلا به آلرژی به این دانه آجیل وجود دارد.

درطول سفر سعی نکنید تمام مدت بیدار باشید، زیرا سبب احساس کاهش تمرکز و خواب آلودگی شما درمقصد سفر می‌شود، به آسانی استراحت کنید، می‌توانید ازچشم بند‌های خواب برای خواب بهتر، بالش دور گردنی و پد‌های مخصوص گوش استفاده کنید.

یکی از مشکل‌های رایج درسفر‌های هوایی، ترس از پرواز است که می‌تواند سبب استرس شدید درافراد شود، اگر مجبور به سفرهوایی هستید، قبل از پرواز با پزشک متخصص مشاوره انجام دهید و درصورت نیازاز داروی آرام بخش استفاده کنید.

تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی، گردش در اینترنت وفضای مجازی با استفاده از اینترنت ارائه شده در هواپیما و خواندن کتاب ازجمله سرگرمی‌ها درطول سفرهوایی است و می‌تواند استرس فرد را کنترل وازبین ببرد.

غذا‌هایی که درهواپیما حتی خطوط هواپیمایی درجه اول جهانی سرو می‌شوند، از قبل آماده شده و در هواپیما دوباره گرم می‌شوند، همچنین بررسی‌ها نشان داده است درطول پرواز و درارتفاع بالا حس بویایی و چشایی انسان کاهش پیدا می‌کند به همین دلیل مزه خوراکی‌ها را کامل حس نمی‌کنید.

از خوردن وعده خوراکی‌های سنگین خودداری کنید تا دچار مشکل‌های گوارشی نشوید، همچنین اگر درقسمت اقتصادی هواپیما نشسته اید درزمان خوردن و نوشیدن مزاحم همراهانتان نشوید.

در پرواز‌های طولانی یکی ازمشکل‌های شایع تورم پا و جمع شدن آب درپا‌ها و احساس خستگی است به همین دلیل هر از گاهی از صندلی خود بلند شوید و اندکی درهواپیما قدم بزنید تا دچار مشکل سفتی و تورم عضله‌ها نشوید.

اگر همراه خود در سفر کودک دارید، اسباب بازی و وسایل سرگرمی کوچک برای او مهیا کنید تا در هواپیما دچار دردسر نشوید، هرچند برخی خطوط هواپیمایی دردنیا دارای بخش‌هایی برای نگهداری از کودکان و سرگرم کردن آن‌ها است.

درصورت احساس ناراحتی و بروز مشکل هایی، چون سردرد، درد در قفسه سینه، تهوع، اسهال و دل پیچه و مواردی از این دست به سرعت به خدمه پرواز اطلاع دهید تا اقدام‌های درمانی و کمکی اولیه برایتان انجام شود.

نشستن در کنار پنجره هواپیما با وجود لذت بخش بودن می‌تواند سبب دریافت میزان زیادی از اشعه‌های مضر خورشید شود به همین دلیل افراد دارای پوست حساس، آکنه یا سایر مشکل‌های پوستی نباید درکنار پنجره هواپیما بنشینند و یا در طول پرواز پنجره هواپیما را بسته نگه دارند.

با رعایت راهکار‌های فوق می‌توانید سفر هوایی جذابی داشته باشید.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری   باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 4فروردین 1397، کدخبر:  6466191 ،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین