پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۸۱۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
آقای احمدی نژاد به مدت 8 سال تصدی تمامی امور اجرایی کشور را در دست داشت و متاسفانه بعضا لطماتی را به نظام وارد کرد که آثار آن همچنان باقی است.

شعارسال:آقای احمدی نژاد به مدت 8 سال تصدی تمامی امور اجرایی کشور را در دست داشت و متاسفانه بعضا لطماتی را به نظام وارد کرد که آثار آن همچنان باقی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه اتهامات بقایی و مشایی عمدتا مالی است گفت: احمدی‌نژادی که مصوبه مجلس را قبول نداشت نباید از آزادی بیان سخن بگوید.

احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت در گفت‌وگو با تسنیم،‌ با اشاره به ادعایی که در بحث نبود آزادی بیان در کشور پس از سخنان نوروزی رهبر معظم انقلاب از سوی عده‌ای مطرح شده، گفت: در بحث آزادی بیان در مجموع اینگونه نیست که ما آزادی بیان در کشور نداشته باشیم، اگرچه شاهد برخی رفتارهای سلیقه‌ای از سوی دستگاه‌های مختلف در بحث پیاده سازی آزادی بیان هستیم ولی در عین حال باید میان تحرکات قانون شکنانه با آزادی بیان تفاوت قائل شد.

وی افزود:‌ همانطور که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی خودشان اشاره کردند، نظام اسلامی تاکنون هیچ شخصی را صرفا به دلیل اختلاف نظر با حکومت تحت تعقیب قرار نداده است.

به گفته عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، استراتژی برخی دستگاه‌ها این است که بعضی وقت‌ها جهت استفاده ابزاری از واژه آزادی، تعبیر آزادی بیان را با مضامینی خلاف واقع ارائه کرده و اینگونه وانمود کنند که تفسیر آنها، مصداق واقعی آزادی بیان است.

توکلی خاطر نشان کرد‌: البته پیاده شدن برخی رویکردهای سلیقه‌ای در بحث آزادی بیان باعث شده تا عده‌ای با سخت‌گیری‌هایی رو به رو شوند از سویی شاهد این مساله هم هستیم که برای برخی افراد در نقد سیاست‌های دولت، سخنی بیان کرده‌اند، بعضا محدودیت‌هایی ایجاد شده است.

رئیس دیدبان شفافیت و عدالت با اشاره به برخی مصداق‌های آزادی بیان در کشور گفت:‌ اگر بخواهیم مثالی برای پیاده سازی آزادی بیان در کشور بیاوریم، می‌توانیم به مجله‌های هفتگی و ماهانه رسانه‌های اصلاح طلب اشاره کنیم که پر است از تحلیل‌هایی در دفاع از لیبرالیسم و علیه نظام و علی رغم اینکه این رسانه‌ها بعضا ریشه نظام را هدف قرار می‌دهند، هیچ نهادی با ‌آنها برخورد نمی‌کند.

توکلی در واکنش به نامه اخیر احمدی نژاد به رهبر انقلاب و ادعای اینکه دستگیری بقایی و مشایی تنها به دلیل انتقادات این دو از عملکرد قوه قضاییه بوده نه اتهامات مالی آنها گفت:‌ امیر المومنین می‌فرمایند: «کلمة الحق یراد به الباطل» یعنی کلمه حقی که از آن نتیجه باطل می‌گیرند بنابراین آن شخصی که باید از اینگونه حرفها بزند قطعا ایشان نیست چراکه آقای احمدی نژاد به مدت 8 سال تصدی تمامی امور اجرایی کشور را در دست داشت و متاسفانه بعضا لطماتی را به نظام وارد کرد که آثار آن همچنان باقی است.

وی افزود:‌ فردی که در مواجهه با قوانین تصویبی مجلس که مورد تایید شورای نگهبان نیز قرار گرفته بود، روحیه استکباری داشت و می‌گفت که اگر قوانین مجلس را قبول نداشته باشم، اجرا نخواهم کرد، نباید به خود اجازه دهد که درباره کلماتی چون قانون و آزادی بیان صحبت کند.

رئیس دیدبان شفافیت و عدالت همچنین با اشاره به علت بازداشت حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی در هفته‌های اخیر گفت: این دو،‌ جرایمی را مرتکب شده‌اند عمدتاٌ مالی بوده و به آزادی بیان هیچ ارتباطی ندارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت عصر ایران ،تاریخ انتشار4فرودین 97، کدخبر: 600369، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
0
0
این اقای احمدی نژاد هم کارای خودش رو به طور کلی فراموش کرده! تا جایی که میشد و در توان داشت حتی صدای مجلس رو هم خفه میکرد چه برسه به خبرنگار و روشن فکر!
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
0
0
بقایی و مشایی حقشان زندان بود ؛ اگر جا دارد به نظرم آقای احمدی نژاد نیز بهتر است محاکمه و به سزای اعمالش که هشت سال نابود کردن سرمایه های کشور است برسد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
0
0
ای کاش زودتر نسل این احمدی نژادی های دزد نابود و تار و مار بشه
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
0
0
احمدی نژاد یعنی عدالت شجاعت پاکی که شماها از حسادت محبوبیت دکتر دارید دست و پا میزنید که دیده بشید لطفا تشریف بیاری پایین داخل مردم تا ببنید چه خبره مردم چه میکنن درود بر احمدی نژاد
مگر افشاگری ایشان درمورد مدارک دکترای تقلبی مسولان اصلاحات وکارگزاران که در دانشگاه آزادکه زیر نظر خودشان بود اخذ شده دروغ بود .مگر افشاگری اختلاس ودزدی مسولین دولتهای قبل وبعد را فاش کرد دروغ بود که الان یکی پس از دیگری فاش میشود .....مگرافشاگری تقلب گسترده در انتخابات دولت امید و تدبیر اتفاق افتاده است دروغ بود.مگرزمین خواری افراد دانه درشت را افشا کرد دروغ بود مگر اختلاس های میلیاردی دانه درشت هاواقازاده ها را افشا کرد دروغ بود .مگر قرارداد کرسنت با امارات را فاش کرد دروغ بود .مگر سکونت درخارج ازکشور آقا زاده های اصلاحات و کارگزاران را افشا کرد دروغ بود . مگر رابطه خاتمی با سران غربی آمریکا ورژیم صهیونیستی دشمن را افشا کرد دروغ بود .مگر سواحل دریای خزر را که مدیران اصلاحات وکارگزاران با ویلا سازی های انچنانی تصرف کرده بودند که حتی راهی برای مردم برای رسیدن به دریا وجود نداشت تخریب کرد و ویلاهای شمال را ازمسولین سابق بازپس گرفت و به بیت المال برگرداند دروغ بود .مگر حداقل سه میلیون مردم فاقد مسکن را که درخواب شبشان هم مسکن دار نمی شدند مسکن دار کرد دروغ بود . مگر بزرگراه‌های غرب تهران و کشور را ساخت دروغ بود .مگر حقوق بازنشستگان را در سال ۸۶ دوبرابر کرد دروغ بود مگر کلیه گارگران کارخانجات بزرگ و کوچک در دوران دولت ایشان سر وقت حقوقشان را دریافت می‌کردند دروغ بود .مگر الان افشای ورشکستگی کارخانجات تولیدی بزرگ وکوچک را که کارگران آنها شش ماه است حقوق وعیدی خود را دریافت نکرده اند دروغ است.ووووووووخیلی افشاگری های مستند دیگر. پس با انصاف باشیم و او را متهم نکنیم که او عدالت خواه است .شند با چه ذلتی زندگی میکنند مملکت پر از رشوه خواری و پارتی بازی و فساد شده قانون هم فقط برای مظلوما و فقراست احمدی نژاد اگر صدایش در آمده در بین مردم بوده و این مشکلات را لمس کرده ولی شما چه میدانید از شکم گرسنه ای نه شغل دارد نه نان شب فقط شرمندگی زن و بچه آیا ما حق زندگی نداریم از اهل خانه کاهگلی روستایی در مورد عکس روی دیوار احمدی نژاد سوال کنید تا قانون محبوب شدن را اگر نمیدانید بگویند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین