پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۹۱۲
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۵
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شوراری اسلامی گفت: کاهش جلسات صحن علنی مجلس، در سال ۹۷ به طور جدی پیگیری می‌شود.

شعارسال: الهیار ملکشاهی با طرح پیشنهادی درباره برگزاری جلسات صحن علنی درسال ۹۷ گفت: بنده پیشنهادم این است که اگر ما بتوانیم مقداری از جلسات صحن مجلس را کاهش بدهیم می‌توانیم از تورم تصویب قوانین جلوگیری کنیم.

ملکشاهی بیان داشت: همچنین ما از طریق کاهش جلسات صحن مجلس می‌توانیم جلسات آسیب شناسی مشکلات کشور را بیشتر در کمیسیون‌ها داشته و نظارت بر قوانین تصویب شده را مدنظر قرار دهیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: معتقدم حضور نمایندگان در کمیسیون‌ها به مراتب از حضور نمایندگان درصحن مهمتر است البته پیشنهاد ما به رئیس مجلس همواره همین بوده و اگر هیئت رئیسه مجلس یک جلسه از جلسات صحن را کاهش دهند این امر می‌تواند به وظایف نظارتی نمایندگان کمک کند.

وی اظهارداشت: کاهش جلسات صحن علنی مجلس، در سال ۹۷ به طور جدی پیگیری می‌شود.

رئیس «کمیسیون حقوقی و قضایی» مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نظارت مجلس در سال ۹۶ بر روی دستگاه‌های اجرایی گفت: نظارت مجلس همواره به صورت عمومی وجود داشته است و نهاد‌های وابسته به مجلس، اعم از دیوان محاسبات و برخی دیگر از معاونت‌ها عهده دار این مسئولیت بوده‌اند.

وی افزود: همچنین نمایندگان عضو کمیسیون‌ها هم مسئولیت نظارتی خود را در سال ۹۶ به خوبی انجام دادند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت راه دانا، تاریخ انتشار: 5فروردین1397 ، کدخبر: 1334274: www.dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین