پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۳۰۴
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۲
رئیس پلیس راه راهور نیروی انتظامی اعلام کرد: خستگی و خواب آلودگی در جاده ها همچنان حادثه آفرین است و قربانی می گیرد.

شعارسال: سردار محمدحسین حمیدی روز سه شنبه افزود: می توان از بروز بسیاری از تصادفات جاده ای پیشگیری کرد در حالی که بارها گفته شده با خستگی رانندگی نکنید اما متاسفانه برخی به این مساله توجهی ندارند و همچنان عامل انسانی، خستگی و خواب آلودگی باعث بروز حوادث ناگوار جاده ای در ایام نوروز می شود.
وی ادامه داد: از آن جایی که برخی از راه ها دو طرفه نیست، عامل خستگی و خواب آلودگی در این جاده ها منجر به تصادفات دلخراشی می شود از سوی دیگر سبقت به غیرمجاز و انحراف به چپ، عجله و شتاب از دیگر عوامل انسانی موثر در تصادفات جاده ای است.
وی به رانندگان توصیه کرد از سبقت غیرمجاز، سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ به دلیل پر حجم بودن رفت و آمد جاده ها، اجتناب کرده و در رانندگی صبر و حوصله داشته باشند تا سفری ایمن و بدون هیچ گونه حادثه ای را پشت سر بگذرانند.
سردار حمیدی همچنین از رانندگان خواست، قوانین راهنمایی و رانندگی را جدی گرفته و آن را رعایت کنند.
رئیس پلیس راه راهور نیروی انتظامی به وضعیت جاده های کشور اشاره کرد و گفت: اکثر راه های کشور پرحجم است بویژه راه های کوهستانی که ضرورت دارد رانندگان در صورت تردد در این مسیرها، نکات ایمنی را رعایت کرده و از عجله و شتاب جدا پرهیز کنند.
سردار حمیدی افزود: امسال همچون سال های گذشته ترافیک راه های چالوس، فیروزکوه و گلستان بسیار پرحجم بوده و لازم است هموطنان زمان های رفت و برگشت خود را بویژه در این مسیرها برنامه ریزی کرده و در صورت ترافیک با صبوری رانندگی کنند.
سهم تصادفات از نوع واژگونی ناشی از خستگی و خواب آلودگی در نوروز امسال افزایش یافته است به گونه ای که موارد آن در روز اول فروردین به 47 درصد رسید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 7 فروردین 1397، کدخبر: 82872244، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین