پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۹۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۱
نخستین قطار بوم‌گردی روستایی کشور هم‌زمان با نوروز در ایستگاه بیابانک توقف کرد.

شعارسال: نخستین قطار بوم‌گردی روستایی کشور صبح امروز در ایستگاه روستای بیابانک شهرستان سرخه توقف کرد.

این قطار گردشگری بوم‌گردی دارای 100 گردشگر از نقاط مختلف کشور بوده که با هدف شناسایی ظرفیت‌های گردشگری و ایجاد اشتغال‌زایی در روستای بیابانک امروز وارد این روستا شد.

روستای بیابانک با قدمتی چند هزار ساله در بخش مرکزی سرخه واقع شده و تاکنون شاهد صدها گردشگر داخلی و خارجی بوده است.

وجود تپه‌های باستانی، مسجد جامع و بقایای قلعه خندق در این روستا از قدمت چند هزار ساله این روستا حکایت دارد.

استاد معماری در پژوهش‌های تاریخی خود در سال 1348 و 1349 هجری شمسی از اولین طاق ضربی جهان در منطقه باقر تپه این روستا حکایت می‌کند.

همچنین قلعه خندق این روستا دارای تونل زیرزمینی بزرگی است که گذشتگان و پیران روستا از این تونل به‌عنوان گذرگاه زیرزمینی به قلعه جهان‌آباد نظامی و قلعه تاریخی بخش لاسجرد یاد می‌کنند.

این قلعه دارای هشت برج بلند است؛ همچنین خندق این قلعه دارای دو ورودی و خروجی بوده و در گذشته به‌عنوان پناهگاهی برای حفاظت از جان و مال مردم روستا استفاده می‌شده است.

از دیگر جاذبه‌های این روستا می‌توان به آب‌انبارها و یخ‌بندان‌ها 400 ساله، بقعه متبرکه امامزاده علی بن جعفر (ع)، ساباط‌های خانه‌های قدیمی، آسیاب‌های آبی و بری‌کوش اشاره کرد.

بری‌کوش نام منطقه‌ای در کنار مسجد جامع روستای بیابانک است که گفته می‌شود در گذشته قصر مجللی در آنجا قرار داشته که در حال حاضر تخریب شده است.

این روستای زیبا و دیدنی به لحاظ واقع شدن در منطقه بیابان و کویری به‌ عنوان بیابانک نام‌گذاری شده است.

در بازدید گردشگران فرماندار شهرستان سرخه، مدیرکل امور اجتماعی استانداری و تنی چند از مسؤولان فرهنگی شهرستان سرخه و استان سمنان حضور داشتند.

گردشگران در این سفر علاوه بر بازدید از مناطق و محله‌های دیدنی این روستا از دیگر برنامه‌ها همچون شترسواری و جشنواره نوروزخوانی بهره‌مند شدند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 10 فروردین 1397، کدخبر: 13970110000212، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
0
0
بوم گردی در ایران متاسفانه رو به فراموشی رفته بود اما این اقدام صورت گرفته میتواند این گردشگری را دوباره در ایران زنده کند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین