پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۰۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: توسعه بوم گردی روستایی موجب اشتغال پایدار،رونق اقتصادی منطقه وجلوگیری از مهاجرت می شود و قزوین در این زمینه ظرفیت خوبی دارد.

شعار سال: جواد حضرتی درخصوص اهمیت بوم گردی و ظرفیت روستاهای استان در این زمینه اظهار داشت: گردشگری روستایی از مهمترین محورهای گردشگری پایدار در استان است و اگر مورد توجه جدی قرار گیرد می تواند به رونق اقتصادی روستاها کمک موثری کند.

وی اضافه کرد: با توجه به این که ظرفیت های زیادی در بوم گردی در روستاهای استان داریم توجه به نیاز گردشگران از جمله اقامت مورد تاکید بوده و شاید یکی از پر رونق ترین ظرفیت های اقامت روستایی در استان است که باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد.


حضرتی بیان کرد: در شهر آوج، در طارم، تاکستان و بویین زهرا درخواست های زیادی برای تغییر خانه های مردم برای بوم گردی داشتیم که خوشبختانه در الموت به دلیل حضور گردشگران خارجی برای دیدن قلعه الموت و لمبسر این استقبال بیشتر بوده و شاهد رونق بوم گردی در روستاهای زرآباد و شهرک هم هستیم.

وی اضافه کرد: اخیرا یک اقامت گاه در روستای دیکین به همراه موزه روستایی افتتاح شده و در الموت غربی اقامت گاه پرچگوه به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین یادآورشد: در روستاهای رشکین، قسطین، تلاتر و در منطقه یارود در روستاهای هیر، ویار و سوگا ظرفیت توسعه بوم گردی مهیاست لذا پیشنهاد کرده ایم مردم استقبال کنندو خانه هایی که ظرفیت بوم گردی را دارد برای این کار مورد استفاده قرار دهند و ما آماده صدور مجوز قانونی هستیم.

وی در خصوص ظرفیت اقامت در خانه های بوم گردی استان هم گفت:درحال حاضر اقامت گاه های بوم گردی که مسافر می گیرد تعداد نه اقامتگاه با ظرفیت ۱۷۰ نفر است البته با شرایط خاصی با موافقت مسافران این ظرفیت تا ۲۰۰ نفر قابل افزایش است.


حضرتی تصریح کرد: بیش از ۳۰ مورد پرونده هم تکمیل و برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده است و با همراهی بانک می توان افراد بیشتری را وارد این عرصه کرد.

بانک ها سخت می گیرند

وی افزود: اگر همراهی مسئولان بانک ها برای دادن تسهیلات بیشتر بود بیش از ۲۵ واحد بوم گردی به مرحله افتتاح می رسید اما سخت گیری بانک ها زیاد است و بر خلاف بخشنامه های مصرح مانع تراشی می شود و گاهی روستاییان متقاضی پیشمان می شود.

حضرتی اظهارداشت: دریافت وثیقه روستایی سخت گیرانه است حتی برای مواردی که به صورت مجتمع متقاضیان وثایق شهری سپرده اند همکاری بانک ها خوب نبوده است که این روند باید اصلاح شود.


روستاییان آموزش می بینند

وی در خصوص آموزش روستاییان با نحوه اداره واحدهای بوم گردی و پذیرایی از مسافران گفت: جلسات متعددی با دهیاران و بخشداران برگزار شده و طرح موضوع کرده ایم و مشوق ها اعلام شده تا روستاییان توجیه شوند.

حضرتی اضافه کرد: زمینه استفاده از تسهیلات کم بهره را برای متقاضیان ایجاد واحدهای بوم گردی مهیا کرده ایم اما همچنان نیازمند همراهی بیشتر بانک ها هستیم.

وی بیان کرد: مانع بزرگ ما شاید اول سخت گیری بانک ها و سپس ضوابط استحکام بخشی است که باید آن را در کارگروه گردشگری مطرح کنیم و از نظر فنی به یک نظام نامه واحد برسیم.

ساخت هتل همچنان با کندی پیش می رود

حضرتی در پاسخ به این سوال که ساخت هتل هم در استان که لازمه توسعه گردشگری است سرعت لازم را ندارد و با کندی پیش می رود گفت: در حال حاضر چهار هتل نیمه تمام داریم که برخی از آنها پیشرفت فیزیکی خوبی دارند از جمله در تهران قدیم در حمام حاج بیگلر، کاری که در کاروانسرای اردکانی شده فقط مشکل بانکی داریم و با مدیریت اداری میتوانیم آن را حل کنیم اما قبول داریم چون وام و منابع در اختیار بانک هاست شاهد کندی در روند اجرا هستیم.


وی اضافه کرد:برای رونق گردشگری نیازمندعزم جدی از سوی مسئولان دولتی، بانک ها و مردم هستیم تا از این ظرفیت ازشمندی که در شهرها و روستاهای استان وجود دارد بخوبی برای رونق کسب و کار، اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی و در نتیجه ایجاد اشتغال پایدار بخوبی استفاده کنیم و گام ارزشمندی در تحقق شعار «قزوین مقصد گردشگری» برداشته شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 17 خرداد 97، کد مطلب: 4314606: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
0
0
این استان را نباید در این حوزه ها دست کم گرفت ؛ گردشگری استان پتاسنیل های بسیاری را دارد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
استان قزوین از لحاظ توزیستی ظرفیت های خوبی داره که متاسفانه ساز و کار شهری برای توریست پذیری فراهم نشده
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین