پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۵۴۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: از ابتدای امسال تاکنون چهار میلیون و 209 هزار نفر از جاذبه های طبیعی و تاریخی استان بازدید کرده اند.

شعار سال: محمد علی حضرتی ها روز دوشنبه با بیان اینکه طی سال جاری شاهد رشد ورود گردشگر به قزوین و افزایش تعداد بازدیدکنندگان از جاذبه های تاریخی و طبیعی استان بوده ایم، افزود: این موضوع نشان از نتیجه بخش بودن برنامه های تدارک دیده شده در حوزه رونق گردشگری بوده است.

وی یادآور شد: در مجموع سال گذشته سه میلیون و 906 هزار نفر از جاذبه های تاریخی و طبیعی استان قزوین بازدید کرده بودند.

حضرتی ها خاطرنشان کرد: قزوین بدلیل نزدیکی به تهران و همچنین همجواری با استان های شمالی با برخورداری از صدها جاذبه تاریخی و طبیعی می تواند به یکی از قطب های مهم گردشگری کشور تبدیل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: دولتخانه صفوی، امامزاده حسین(ع)، کاروانسرای سعدالسلطنه، مسجد جامع عتیق، حسینیه امینی ها، حمام تاریخی قجر، کلیسای کانتور، مسجد مدرسه سردار، قلعه حسن صباح، دریاچه اوان و آبگرم خرقان از جمله بناها و آثاری بوده اند که بیشترین گردشگران استان را طی سال جاری به خود جذب کرده اند.

تعداد آثار تاریخی و طبیعی ثبت شده استان قزوین در فهرست آثار ملی به یک هزار و 346 مورد می رسد. این آثار در بخش بناهای تاریخی شامل مساجد و مدارس تاریخی، امامزاده ها، عمارت ها، کلیساها، آب انبارها، پل ها و کاروانسراها و آثار طبیعی شامل جنگلها و درختان کهنسال، باغات سنتیریال غارها و صخره ها و آثار ناملموس شامل هنرها و پیشه های قدیمی می شوند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 19 شهریور 97، کد مطلب: 83028329، www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
0
س.ح75
قزوین خیلی زیبا و دیدنیه ولی بیشتر معبره تا مقصد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین