پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۲۹۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵
رئیس سازمان میراث فرهنگی از ثبت ۷۴ میلیون نفر اقامت شب در نوروز امسال خبر داد.

شعارسال: علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی به اتمام تعطیلات نوروزی و خدمت رسانی ۷۷۰هزار نفر در قالب فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر اشاره کرد و گفت: ما امسال با ثبت۷۴میلیون نفر اقامت شب با رشد ۲۰ درصدی سفر در تعطیلات نوروز مواجه بودیم و در همین بازه زمانی۱۳۲میلیون نفر از جاذبه های گردشگری کشور بازدید کرده اند. هر گردشگر به طور متوسط از ۷مرکز گردشگری بازدید کرده است.

وی افزود: در تعطیلات نوروز سال ۱۳۹۷، با همکاری انجام شده ۵۰ درصد کاهش شکایات را داشتیم و ۵۹ درصد تشویق افزایش پیدا کرده است.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: امسال در تعطیلات نوروز۵۵۰ واحد استراحتگاه بین راهی داشتیم و سامانه هوشمند نظارت هم از خود مردم استفاده کرد. امسال ما سامانه ای را طراحی کردیم که شکایات را به طور مستقیم از خود تورگردان ها گرفتیم. پرتال جامع گردشگری نیز حدود۶میلیون بازدیدکننده را ثبت کرد و کمک کرد که توزیع یکنواخت گردشگری اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: مازندران،گیلان و بوشهر در رتبه های اول تا سوم اقامت قرار گرفتند و در میان مناطق کمتر شناخته شده هم استان چهار محال و بختیاری با ۲۰۶ درصد رشد اقامت، همدان با ۱۲۸ درصد رشد اقامت و کرمان با ۷۷ درصد رشد گردگشگر نوید تحقق هدف توزیع یکنواخت سفر را داد.

مونسان تصریح کرد: در تعطیلات نوروز سال۷۱۶،۱۳۹۷ نوروزگاه در کل کشور فعالیت کردند و نسبت به سال گذشته شاهد افزایش۷۴درصدی نوروزگاه ها بودیم. در همین بازه زمانی۶۲۴بازارچه صنایع دستی به مسافران خدمت رسانی کردند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۷/۵درصد رشد مسافر خروجی زمینی داشتیم و ۷/۲دهم درصد نیز رشد سفر خروجی از راه هوایی داشتیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری شفاف ، تاریخ انتشار: 18 فروردین 1397، کدخبر: 456546، www.shafaf.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
در این ایام استقبال بسیار خوبی از موتل ها میشه ؛ برنامه ای باید برای تقویت هاستل ها هم در ایران پیاده شود
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
ما که این حجم از سفر رو در نوروز داریم ای کاش که استان های پر بازدید ما زیر ساخت های گردشگری خودشون رو تقویت کنن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
ای کاش سفرات نوروزی هروزه بیشتر و تصادفات بین جاده ایمون کمتر بشه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین