پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۹۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۳
استادان دانشگاه پیام نور گناوه با تاکید بر حمایت همه جانبه از کالای ایرانی در راستای عملیاتی شدن شعار امسال رهبری در«حمایت از کالای ایرانی» ، افزایش کیفیت کالاهای ساخت داخل کشور را راهی موثر در تحقق این شعار دانستند.

شعارسال: استادان دانشگاه پیام نور گناوه با تاکید بر حمایت همه جانبه از کالای ایرانی در راستای عملیاتی شدن شعار امسال رهبری در«حمایت از کالای ایرانی» ، افزایش کیفیت کالاهای ساخت داخل کشور را راهی موثر در تحقق این شعار دانستند.

رئیس دانشگاه پیام نور گناوه و عضو هیات علمی این داتشگاه  اظهار داشت: نام‌گذاری سال ۹۷ به نام حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری نشان از وجود مشکلی در داخل کشور است که ایشان با درایت متوجه آن شده‌اند.

وی افزود: اگر همه مردم و مسئولین در حمایت از کالای ایرانی دست به دست هم بدهند علاوه بر حل معضل تورم بزرگ‌ترین مشکل که بیکاری قشر جوان جامعه است قابل حل خواهد بود پس همه باید با تمام جدیت از کالای ایرانی حمایت کنیم.

مرتضی سیاوشی تصریح کرد: متاسفانه بعضی اجناس ایرانی کیفیت لازم را ندارند که این موضوع باعث شده است تا مردم آن را به همه کالای ایرانی تعمیم می دهند که کار بسیار اشتباهی است.

رئیس دانشگاه پیام نور گناوه ادامه داد: باید تولیدکنندگان ایرانی کالای های مرغوب و با کیفیت را وارد بازار کنند تا اقبال عمومی مردم بیشتر از پیش به سمت کالای ایرانی باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور گناوه به خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان گناوه عنوان کرد: حمایت از کالای ایرانی دارای چند جنبه است و حمایت و تعصب نسبت به تولیدات ملی از ویژگی‌های مثبت و قابل تحسین هر ملتی بوده و استفاده از محصولات ساخت کشور باعث افتخار و موجب افزایش اعتماد بنفس و غرور ملی است.

وی افزود: حمایت از کالای داخلی نباید صرفا بر عهده مصرف‌کننده باشد بلکه اولویت حمایت از تولیدات داخلی به عهده تولیدکننده است و تولید محصولات با کیفیت و بر اساس علم و فناوری و استانداردهای روز دنیا بهترین حمایت از تولید داخلی است .

احمد طاهری بیان کرد: طراحی و اجرای دقیق یک سیستم کنترل کیفی بوسیله سازمان‌های نظارتی و اعمال آن در جهت تحقق حقوق مصرف‌کننده از دیگر جنبه های حمایت از تولید ایرانی است .

وی بیان کرد: حمایت منطقی، هدف‌دار و فنی دولت از تولیدکننده داخلی در زمینه‌های فنی، مالی و قانونی که این حمایت باید صرفا در جهت ایجاد رضایت مصرف‌کننده باشد نیز جنبه‌های حمایت از تولید داخل است.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور گناوه گفت: علت اصلی عدم توجه به برخی کالا های ایرانی ، بی‌اعتمادی است که طی سال‌ها اتفاق افتاده است.

وی عنوان کرد: طی سال‌ها تولیدکننده‌های ایرانی از استانداردهای جهانی عقب افتاده‌اند که این مشکل ناشی از عدم آموزش مناسب نیروی انسانی، فرآیندهای ضعیف و منسوخ تولید و ماشین آلات ناکارا است.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور گناوه گفت: بی‌شک یکی از دغدغه‌های هر کشوری حمایت از تولیدکننده و تولیدات داخلی است اما آن چه مهم است چگونگی و کیفیت این حمایت است .

وی افزود:کالای داخلی خود باید حامی خود باشد زیرا امروز تولیدات در دنیا در وضعیتی قرار دارد که کیفیت و قیمت‌ها باید به گونه‌ای باشد تا توان رقابت با تولیدات سایر کشورها را چه در داخل کشور و چه در بازارهای بین‌المللی دارا باشد.

احمد رضا ونکی بیان کرد: جهان امروز با پدیده دهکده جهانی در ابعاد مختلف روبرو و روزگار سازمان تجارت جهانی و رقابت اقتصادی آزاد با مرزهای باز تجاری است و روزگار انزوا و گوشه‌گیری گذشته است لذا موفقیت در بالابردن کیفیت کالاها، درجه‌بندی کالاها برای سلیقه‌های مختلف با کمترین قیمت‌هاست.

وی گفت: عدم اقبال از کالای داخلی را باید در کیفیت و قیمت آن جستجو کرد زیرا وقتی کالای خارجی با کیفیت بالاتر و قیمت پائین‌تر عرضه می‌شود دلیلی برای خرید کالای داخلی توسط مردم وجود نخواهد داشت .

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور گناوه یادآور شد: همان گونه که گفته شد تجارت با سایر کشورها در روزگار فعلی اجتناب‌ناپذیر است و تنها راه حل، ایجاد کیفیت در کالاهای داخلی و عرضه با قیمت‌های مناسب است .

ونکی بیان کرد: در برخی موارد با وجود عدم توان کافی هنوز هم شاهد تولیدات داخلی هستیم، حمایت از کالای داخلی باید حمایتی منطقی باشد تا با کمترین آسیب، کارساز و راه‌گشا واقع شود.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور گناوه اظهار داشت: حمایت از کالای ایرانی بزرگترین و کارسازترین حمایت از استقلال و اقتصاد کشور است.

وی بیان کرد: اگر تمام همت نظری و عملی دولت و مردم در این زمینه مصروف شود مهم‌ترین پشتوانه استقلال نظام حاصل می‌شود و این حمایت محقق نخواهد شد جز این که همگان با یک عزم ملی برای تحقق آن تلاش کنند.

محمد نادر شریفی یادآور شد: وظیفه رسانه‌ها تبلیغ در زمینه کالاهای ایرانی است و وظیفه دولت تسهیل تولید و حمایت علمی و عملی و آسان‌سازی ساختارهای اداری جهت تولید با کیفیت و قیمت مناسب است.

وی ادامه داد: وظیفه مردم خودباوری و آگاهی از ارزشمندی حمایت از کالاهای ایرانی و همت و عزم در خودتحریمی برای خرید کالاهای خارجی به خصوص در مواردی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور گناوه گفت: عدم توجه و حمایت از خرید کالاهای ایرانی ابتدا به عدم حمایت دولت و در مرحله بعد کوتاهی رسانه‌ها در بیان دلایل ارزشمندی این حمایت و غرب‌باوری از سوی مردم است.

وی بیان کرد: باید از تمام وسایل ارتباطی در سطح جامعه حتی ظرفیت دینی استفاده شود تا یک خودآگاهی جمعی حاصل شود و ملت بدانند هر خرید کالای ایرانی یک قدم در کیفیت بهتر کالاهای ایرانی است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 9فروردین1397 ، کدخبر: 13970109000386: www.bushehr.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
0
0
این شعار انقدرررر همه گیر هست که به راحتی میشه که در همه زمینه ها اجراییش کرد...
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
0
0
در دانشگاه ها و بیشتر از اون اساتید باید نقل کار ها و برنامه هاشین حمایت از تولید ملی باشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین