پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۸۸۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نباید با مطرح‌ کردن بحث‌هایی مانند کیفیت کالاهای ایرانی بهانه‌ای برای مصرف نکردن آن در جامعه فراهم کنیم.

شعار سال: میرحمایت میرزاده کرد: بحث کیفیت کالای ایرانی یک مساله بسیار مهم است که باید ارتقاء آن با برنامه‌ریزی و در بلند مدت انجام گیرد اما نباید با مطرح‌ کردن بحث‌هایی مانند کیفیت و استاندارد کالاهای ایرانی بهانه‌ای برای مصرف نکردن آن در جامعه فراهم کنیم.

وی گفت: هر زمانی بحث تعصب و تعهد به کالای ایرانی مطرح شود بحث کیفیت نیز به همراه آن مطرح خواهد شد و ما نیز مخالف ارتقاء کیفیت و تصاحب بازارهای خارجی توسط کالاهای ایرانی نیستیم اما شیوه طرح این مباحث نباید خللی در کار فرهنگ‌سازی برای استفاده کردن از کالاهای داخلی ایجاد کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل تصریح کرد: تمامی کشورهایی که اکنون صاحب برندها و صنایع معتبر در حوزه‌های مختلف در دنیا هستند در ابتدای کار خود کالاهای باکیفیت تولید نمی‌کردند و همت تولیدکنندگان و مردم آن کشور بوده که همزمان باعث شده تا هم کیفیت کالاها ارتقاء یابد و هم فرهنگ مصرف محصولات داخلی روزبه‌روز پررنگ‌تر شده است.

میرزاده ادامه داد: ما چاره‌ای جز حمایت از کالای داخلی نداریم و این تنها راهی است که می‌تواند کشور ما را در بلند مدت از اقتصاد وابسته به نفت خارج و در روند اقتصادی جهان موثر کند.

وی اضافه کرد: اگر مردم ما واقعا تعهد به مصرف کالای داخلی داشته باشند قطعا کیفیت محصولات در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارتقاء پیدا خواهد کرد و فضای رقابتی داخل کشور نیز اجازه تسلط کالای بی‌کیفیت را بر بازار داخلی نخواهد داد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: حمایت از کالای ایرانی باید از مدیران و مسؤولان ما آغاز شود و نباید ذیحسابان ادارات اجازه خرید کالای خارجی که مشابه آن در کشور تولید می‌شود را به کارپردازان بدهند و در این زمینه نیز باید نظارت ویژه‌ای انجام شود.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ مشکل و خلاء قانونی برای حمایت از کالاهای داخلی وجود ندارد و نیازی به ورود مجلس در این زمینه نیست اما نظارت مجلس بر اجرایی شدن این قوانین به ویژه حمایت از تولیدکنندگان توسط دولت و نظارت ویژه‌تر بر جلوگیری از ورود کالای قاچاق باید افزایش یابد تا بتوانیم این راه را به بهترین شکل ادامه دهیم.

وی تاکید کرد: بحث فرهنگ‌سازی بسیار مهم است و باید خانواده‌های ایرانی به این مساله توجه داشته باشند که حمایت از کالاهای داخلی به مفهوم ایجاد اشتغال بیشتر است که در این زمینه نیز نقش رسانه‌ها به عنوان قدرتمندترین و تاثیرگذارترین ابزار در سطح جامعه بسیار حیاتی و مهم است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 9 فروردین 97، کد مطلب: 13970109000661: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
0
0
کیفیت محصولات داخل دست کمی از نمونه های خارجی ندارد و حداقل از نمونه های چینی بسیار بهتر است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین