پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۹۲۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان این که شعار امسال یک شعار جامع و کاملا حرفه ایست گفت: کشور امروز درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمنان است.
شعارسال: یحیی آل اسحاق ضمن اشاره به نامگذاری سال 97 به نام سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر انقلاب افزود: کشور امروز درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمنان است.

وی همچنین اظهارداشت: دشمن همانند جنگ زمینی تمامی نقاط ضعف و آسیب های کشور را بررسی و مورد مداقه قرار داده است.

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: نبود تقاضا برای محصولات داخلی از جمله نقاط آسیبی است که دشمن می توانند به میهن اسلامی حمله کند.

وی در ادامه افزود: کشور امروز با چالش های مختلفی از قبیل رکوداقتصادی، بیکاری، تنگناهای معیشتی و بسیاری موارد دیگر مواجه است.

عضو اتاق بازرگانی ایران اظهارداشت: تولیدکنندگان داخلی در شرایط کنونی با ارز گران، نرخ سود بالای تسهیلات بانکی و زیر بار سنگین دیگر هزینه ها کالا تولید می کنند ولی این اجناس به دلائل مختلف از داشتن بازار فروش مناسب بی بهره هستند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا کالاهای ساخت داخل بازار فروش مناسبی ندارد، گفت: ورود کالای قاچاق، واردات بی حساب و کتاب و غیره از جمله این موارد است.

آل اسحاق با بیان اینکه دشمن همواره کمک می کند کالاها ارزان تر، راحت تر و بدون کمترین مشکل از مرزها وارد کشور شود، افزود: بسیاری از اقلامی که امروز ازمبادی رسمی و غیر رسمی مانند مواد غذایی، شوینده ها، لوازم بهداشتی، آرایشی، پوشاک، کیف، کفش، اسباب بازی، لوازم خانگی و مصادیقی از این نوع وارد کشور می شود خوشبختانه امکان تولید این اقلام در داخل وجود دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دستکم 20 میلیارد دلار کالا بصورت قاچاق و غیر قاچاق به کشور وارد می شود حال اگر این میزان کالا در داخل تولید و مصرف شود بدون شک شاهد تحول شگرفی در حوزه اشتغال و اقتصاددر مملکت خواهیم بود.

عضو اتاق بازرگانی ایران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای تحقق شعار سال در وهله نخست باید تولیدکنندگان مورد توجه و حمایت قرارگیرند.

وی افزود: بستر تولید در کشور باید به نحوی فراهم باشد که تولیدکنندگان داخلی بتوانند کالاهای با کیفیت، قیمت مناسب و ارائه خدمات مطلوب تولید و به بازار مصرف عرضه کنندکه لازمه دستیابی به این مقصود و مطلوب کاهش هزینه های تولید است.

آل اسحاق بیان داشت: تولیدکنندگان داخلی به رغم تمامی مشکلات مترتب بر تولید تلاش کنند اجناس مرغوب و با کیفیت تولید و به بازار مصرف عرضه کنند چرا که تولید نامرغوب حرکت در جهت مسیر نقشه های دشمنان است.

وی گفت: تولید اجناس با قیمت بالا، کیفیت پائین، غیررقابت پذیر وفاقد خدمات پس از فروش از سوی تولیدکنندگان داخلی ضربات مهلکی بر پیکره کالاهای ایرانی وارد و موجب ترجیح مصرف اجناس خارجی به داخلی خواهد شد.

عضو اتاق بازرگانی ایران افزود: صنعتگران و کار آفرینان داخلی برای تولید کالای مرغوب نیازمند حمایت های جدی و در عین حال رفع موانع و چالش های اساسی بر سر راه تولید از قبیل تامین مالی، مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، نرخ بالای سود بانکی، تامین اجتماعی و غیره هستند.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی و سیاست گذاری در مملکت باید به نحوی باشد که تولیدکننده داخلی به راحتی بتواند مواد اولیه مرغوب و تجهیزات مورد نیاز خود را تامین کند.

آل اسحاق در ادامه ضمن اشاره به این جمله که قاچاق از موانع جدی تولید در ایران است، گفت: مبارزه جدی و بی امان در حوزه مزبور از جمله راهکارهای کلیدی در راستای حمایت همه جانبه از کالای ایرانی و تحقق سیاست راهبردی اقتصاد مقاومتی است.

وی یادآورشد: نقش توزیع کنندگان و مصرف کنندگا ن داخلی نیز در بحث حمایت از کالای ایرانی بسیار پر رنگ است بنابراین با همت واقعی مسئولان، تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان می توان در تحقق بخشی شعار سال بیش از پیش امیدوار بود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری  آنا ، تاریخ انتشار: 12فروردین 1397، کدخبر: 377723  ،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
0
0
شعار سال با درایت و دقت بسیاری انتخاب شده است ؛ اینجاست که اهمیت وجود سایه مقام معظم رهبری بر سر مردم آشکار میشود
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
0
0
واقعا هم همینظوره...شعاری که برای امسال انتخاب شده خیلی جامع و در برگیرنده تمام قشر های مردم ایرانه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین