پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۱۸۸۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که تحقق شعار راهبردی حمایت از کالای ایرانی نیازمند فعالیت های فرهنگی و رسانه ای گسترده است گفت: مردم باید از کالاهای داخلی حمایت کنند ولو اینکه کیفیت و تنوع این کالا در کوتاه مدت چنگی به دل نزند.
شعارسال: سید محمد حسینی در مصاحبه با رادیو ضمن اشاره به نامگذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری به سال «حمایت از کالای ایرانی» افزود: فرهنگ همواره در تمامی حوزه ها بالاخص اقتصادی و اجتماعی بسیار نقش آفرین است.

وی همچنین اظهارداشت: ایجاد تحول در هر زمینه ای مستلزم جریان سازی فرهنگی است از اینرو ضرورت دارد در جهت تحقق شعار سال از ظرفیت فرهنگ و رسانه بصورت همه جانبه استفاده شود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تحقق شعار راهبردی حمایت از کالای ایرانی نیازمند فعالیت های فرهنگی و رسانه ای گسترده است چرا که نوعی نگرش در اغلب مردم جامعه ایجاد شده که متاسفانه کالاهای خارجی را به ایرانی ترجیح می دهند.

وی در ادامه افزود: بدبختانه شرایط مصرف در کشور به نحویست که بسیاری از تولیدکنندگان کالاهای مرغوب و با کیفیت داخلی را با برندهای خارجی به مشتریان عرضه می کنند چرا که بازار فروش در این حوزه به خوبی مهیاست.

حسینی بیان داشت: تغییر نگرش مردم از مصرف کالاهای خارجی به ایرانی کار ساده ای نیست از اینرو ضرورت دارد فعالیت های گسترده فرهنگی و رسانه ای در کشور انجام شود.

وی همچنین با تاکید بر این جمله که فرهنگ خرید و مصرف کالای خارجی در جامعه بصورت عرف و عادت تبدیل شده است، گفت: تغییر این رویه عزم تک تک افراد جامعه را می طلبد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تمامی آحاد جامعه باید در راستای حمایت و مصرف کالای همت کنند.

وی تصریح کرد: گفتمان سازی و ایجاد احساس و تعهد در بحث حمایت از کالای ایرانی امروز یک ضرورت اجتناب ناپذیر قلمداد می شود.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای تقویت صنایع و فتح بازارهای جهانی ضمن ارتقای کیفیت، مرغوبیت، قیمت مناسب و کاهش هزینه های تولید کالاها به مدد فناوری و تکنولوژی روز دنیا باید از تجربیات سایر کشورهای موفق جهان به نحو احسن استفاده کرد.

وی در ادامه افزود: بهبود معیشت، کاهش نرخ بیکاری، مهارگرانی، خروج از بن بست رکود همه و همه در سایه تقویت تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی شدنی است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان داشت: بی رونقی تولید منجر به رشد نرخ بیکاری، تعطیلی کارخانجات، سیل واردات، جولان روز افزودن کالاهای قاچاق در بازار و بسیاری تبعات منفی دیگر در جامعه می شود.

وی تصریح کرد: مردم باید از کالاهای داخلی حمایت کنند ولو اینکه کیفیت و تنوع این کالا در کوتاه مدت چنگی به دل نزند.

حسینی بیان داشت: تولیدکنندگان نیز در راستای حمایت از کالای ایرانی باید به بحث کیفیت، قیمت، تنوع، مطلوبیت و خدمات پس از فروش کالا توجه جدی داشته باشند تا مردم به مصرف کالاهای ساخت داخل رغبت و شوق بیشتری نشان دهند.

وی یادآورشد: تغییر و تحول رو به گسترش در اقتصاد نیازمند همراهی، تعامل و هم افزایی تمامی مردم و مسئولان است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 9 فروردین 1397 ، کدخبر: 1689274 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
0
0
کیفیت این محصولات به مرور افزایش جهشی پیدا میکند ؛ مسئله خود مردم هستند که باید با خرید خود از این کالا ها حمایت کنند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین