پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۸۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه باید محصولاتی را تولید کنیم که کیفیت و استاندارد آن در سطح جهانی باشد، تصریح کرد: نگاه ما باید فراملی و مبتنی بر تولید برای صادرات باشد. علت موفق نبودن در بعضی از موارد این است که کالای ما قابلیت رقابت در سطح جهانی را نداشته است.

شعار سال: علی بختیار در رابطه با شعار سال، اظهارکرد: رهبر انقلاب امسال را به درستی با اشاره به یکی از موضوعات اساسی کشور حمایت از تولید داخل نامگذاری کردند. سال‌های متمادی است که ما فکر می‌کنیم خودمان توانایی ساخت محصولات با کیفیت را نداریم و نمی‌توانیم خودرو و ماشین‌آلات با کیفیتی تولید کنیم در صورتی که در برخی از تکنولوژی‌های پیشرفته نظیر صنعت موشکی و هسته‌ای و نانوتکنولوژی گام‌های بلندی برداشته‌ایم. در این صنایع ما خود را باور کرده‌ایم و به جوانان نیز اعتماد کرده‌ایم تا توانسته‌ایم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: اما در برخی از صنایع نظیر صنعت خودرو و همچنین صنعت نفت در تولید قطعاتی که نیاز به تکنولوژی پیچیده‌ای ندارند همچنان به خارج از کشور وابسته‌ایم. در برخی از موارد تولیدات داخل حتی از تولیدات خارج نیز از کیفیت بالاتری برخوردار است اما ما باز به سراغ کالاهای خارجی می‌رویم. به عنوان مثال در حوزه انتخابیه بنده بلبرینگ با کیفیت بالا تولید می‌شود و قیمت آن نیز از محصول چینی پایین‌تر است اما باز خریدارها به سراغ محصولات چینی می‌روند.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس، تاکید کرد: ما باید شعار امسال را اجرایی کنیم و همه بخش‌های کشور باید به این موضوع توجه داشته باشند. بالغ بر 95 درصد محصولاتی را که از خارج به کشور وارد می‌کنیم در داخل کشور توان ساختش وجود دارد. ما می‌توانیم خودرو باکیفیت و طرح ملی داشته باشیم و امکان صادر کردن آن را نیز فراهم کنیم. ما نباید در تولید محصولات، داخلی فکر کنیم بلکه باید نگاهی جهانی داشته باشیم.

وی افزود: محصولی که در داخل تولید می‌شود باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد و استانداردهای آن در حد جهانی باشد. هدف ما باید فراملی و تولید برای صادرات کالا باشد. علت اینکه در برخی از موارد نتوانستیم رقابت کنیم این است که ما رقابت را در سطح منطقه‌ای و جهانی ندیده‌ایم. در حوزه کیفیت ما باید استانداردهای روز دنیا را در نظر بگیریم.

بختیار خاطرنشان کرد: مسئولین دولتی بخصوص وزارت صنعت و معدن، وزارت کشاورزی و وزارت اقتصاد و سایر وزارتخانه‌ها که متولی این امر هستند باید بر این موضوع تاکید داشته باشند که استانداردهای محصولات باید در سطح جهانی باشد و همچنین همانطور که رهبر معظم انقلاب اشاره فرمودند حمایت از تولید داخلی وظیفه آحاد ملت است و باید یکی از دغدغه‌های مردم به منظور ایجاد اشتغال باشد.

وی در ادامه گفت: مردم باید از محصولات ایرانی استفاده کنند و حتی در مواردی که محصولات خارجی کیفیت بالاتری دارند، محصولات داخل را ترجیح دهند چرا که هر محصولی که در داخل تولید شود قطعا در ابتدای امر اشکالاتی دارد و در ظرف چند سال باید این اشکالات برطرف شود تا کیفیت آن ارتقا یابد.

وی در پایان گفت: قانون حمایت از ساخت داخل و حداکثر استفاده از توان فنی و مهندسی برای تولید در سال 1375 تصویب شد و مجددا در طرحی که مجلس در سال 1391 تصویب کرد، گامی دیگر در این زمینه برداشته شد. امروز نیز اگر نیاز به قوانین جدیدی باشد مجلس قطعا در این زمینه اقدام خواهد کرد تا بتوانیم در این زمینه حرکت جدی داشته باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 9 فروردین 97، کد مطلب: 97010901684: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
0
0
در تولید فرا ملی باید کیفیت محصول در حد جهانی باشد تا بتوانیم در فضای رقابتی سرکت کنیم با این شرایط چنین کاری را نمیتوان از صنعت انتظار داشت
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین