پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۷۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۸
نامگذاری سال 97 به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، با هدف تقویت هرچه بیشتر چرخه اقتصادی ملی، نقشه راه ویژه ای برای مسئولان و مدیران برای رفع موانع تولیدی و ایجاد اشتغال بیشتر در کشور است.

شعارسال: حمایت از تولید داخلی به عنوان یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی می تواند کشور را در مسیر توسعه و پیشرفت بیشتر قرار دهد و این مهم با فرهنگ سازی در زمینه مصرف کالای داخلی محقق می شود.

استاندار، امام جمعه کرج و نمایندگان استان البرز در مجلس شورای اسلامی در دیدار نوروزی با شماری از مدیران و مسئولان اجرایی الزامات تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی را تشریح کرده و از مدیران حاضر در نشست خواستند تا با همراهی همیشگی و وحدت در تحقق آرمان های نظام اسلامی هرچه بیشتر تلاش کنند.

استاندار البرز با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی، گفت: برای تحقق شعار امسال باید با اقدامات عملیاتی تر اقدام کرد.

محمدعلی نجفی افزود: اقدامات موثری را در سال گذشته در استان البرز در حوزه های مختلف شاهد بودیم که در سال جاری باید تلاش بیشتری را دراین زمینه داشت.

وی ادامه داد: با پیام های مقام معظم رهبری و رییس جمهوری می توان به این نکته مهم دست یافت که همگان تکالیف مشخصی را برای تحقق شعار سال دارند و ملزم هستیم در این بخش حرکت کنیم.

نجفی گفت: با رویکردی که در مدیران و فرمانداران می بینم قطعا عملکرد فراتر خواهد رفت و با حرکت های که اخیرا شکل گرفته امیدواریم تا پایان سال بتوانیم به نتایج قابل قبول تری برسیم.

وی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت جوانان و بانوان در کشور برای بخش مدیریتی بهره بیشتری برد و براساس فرمایش مقام معظم رهبری به جوانان اعتماد لازم را باید داشته باشیم.

استاندار البرز گفت: رئیس جمهوری نیز در شعارهای انتخاباتی خود به اهمیت استفاده از حضور جوانان و نقش موثر آنان اشاره کرده بودند

نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج نیزگفت: مردم بیشترین سهم را در تحقق شعار سال دارند، بنابراین فرهنگسازی برای مصرف کالای داخلی ضروری است.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی افزود: مسئولان و مردم در تحقق شعار سال دخیل هستند اما مردم سهم بیشتری دارند بنابراین فرهنگسازی لازم را باید دراین زمینه داشت.

وی اضافه کرد: دربحث کالای ایرانی نیز مسئولان و مردم باید به این مساله اهمیت بدهند مقام معظم رهبری بحث را بیشتر به سمت مردم بردند بنابراین باید فرهنگ سازی لازم را دراین زمینه داشت.

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: براین اساس باید موج فرهنگی ایجاد کرد برای خرید کالای ایرانی و تشویق های لازم نیز از سوی مسئولان صورت گیرد.

وی اضافه کرد: تمام آحاد جامعه باید در زمینه تحقق شعار سال تلاش کنند چراکه کشورهای توسعه یافته هم دریک مقعطی از زمان اهتمام عمومی صورت گرفته و امروز به جهش های خوب اقتصادی رسیده اند.

عزیز اکبریان نماینده مردم کرج، فردیس و آسارا در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: امروز حمایت از تولید ملی بنا برفرمایش مقام معظم رهبری وظیفه همگانی محسوب می شود.

وی اضافه کرد: وظیفه مجلس شورای اسلامی،دولت و علما در شرایط فعلی اقتصادی اشتغال جوانان است که شرایط سختی را برای خانواده ها بوجود آورده است.

نماینده مردم طالقان، نظرآباد و ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص شعار سال جاری، گفت: حمایت از کالای ایرانی نباید درحد شعار بماند.

محمود بهمنی افزود: ادارات دولتی باید برنامه ریزی برای اجرای ممنوعیت خرید کالای خارجی که مشابه آن در داخل تولید می شود، داخل داریم داشته باشند.

وی گفت: بخش صنایع نیز باید با کنترل و نظارت بیشتری فعالیت کنند و تولید کالای با کیفیت سرلوحه فعالیت های این بخش قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:پس باید بهره وری و کیفیت را در کارخانجات را بالا ببریم و تولیدات داخلی را در محور کالاهای صاداراتی قرار دهیم.

وی اضافه کرد: از چالش ها و موفقیت هایی که درسال گذشته داشتیم باید پند بگیریم و همچنان امسال باید اشتغال در محور فعالیت ها قرار گیرد.

بهمنی با اعلام اینکه در مجلس شورای اسلامی تصمیم های خوبی گرفته شده، گفت: قرار است 110هزار میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران پرداخت شود واین امر خود گشایشی در بخش عمرانی خواهد بود.

وی ادامه داد: در بخش صنایع و تولید جرایم تاخیری بخشوده شده و حذف مالیات برای برخی از کارخانه ها همراه با افزایش 20 درصدی را برای برخی از کارکنان داشته ایم.

بهمنی گفت: در البرز پتانسیل های خوبی داریم و در سال گذشته آمارها حاکی از آن بوده که افزایش 48 درصدی تا 60 درصدی در حوزه اشتغال رقم زده شده است.

وی خاطرنشان کرد: فضای کسب و کار در مدت کوتاه بهبود بخشیده شده و امروز باید میزان سرمایه گذاری را افزایش داد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: باید تیم هایی را برای رفع مشکلات و موانع سرمایه گذاری تشکیل داد .

وی یاد آورشد: تشکیل شرکت های تعاونی از دیگر موفقیت ها در سال گذشته به شمارمی رود و پیش بینی یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری روستاها تلاش بیشتری را از سوی مسئولان البرز برای کسب رقم بیشتر استانی می طلبد.

بهمنی افزود: امروز هرچه بیشتر باید به سمت جلب اعتماد مردم پیش رفت و اقدامات موثری را در بخش قوانین داشت و دراین زمینه باید در بحث حل مشکلات موسسات مالی تلاش بیشتری به خرج دهیم.

وی یادآورشد: در بحث ارز نیز باید اقدامات لازم را برای سرمایه گذاری هرچه بیشتر داشت چراکه شاهد هستیم که حدود 18 تا 20میلیارد دلار درخانه ها ارز نگهداری می شود و حتی گزارش هایی نیز از سرقت های این ارزها بوده است.

بهمنی ادامه داد: همچنین براساس قانون عملایت بانکی بدون ربا بانک ها مجاز نیستند، قسمتی از منابع مالی را بلوکه کنند که این مهم نیز باید مورد پیگیری قرار گیرد.

نماینده دیگر مردم کرج، فردیس و بخش آسارا در مجلس شورای اسلامی نیز پیشنهاد تشکیل ستاد حمایت از کالای ایرانی را ارائه داد.

محمد جواد کولیوند افزود: این ستاد می تواند متشکل از دستگاه های دولتی، نیمه دولتی، خصوصی، شوراها و شهرداریها باشد و هرماه گزارش دهد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مدیران باید برنامه ششم توسعه را مورد مطالعه قرار دهند و با آسیب شناسی میزان عقب افتادگی درسال اول این برنامه را درسالجاری جبران کنند .

کولیوند گفت: شعار سال را با وحدت و همدلی می توان حل کرد و نواقص دولت در بخش های ختلف باید آسیب شناسی و رفع شود.

وی اضافه کرد: بازار مصرف را باید بررسی کرد و برای ارز باید سیاست گذاری ها در بانک مرکزی تغییر کند.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: سکه و ارز نباید کالای مبادله ای باشد چراکه راه های دیگری نیز برای جمع کردن نقدینگی جامعه است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 8فروردین1397 ، کدخبر: 82873218: www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین