پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۸۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: شعار حمایت از کالای ایرانی را باید به عنوان یک اندیشه درست عملیاتی کرد و نباید اجازه داد در این زمینه تنها به چند اقدام سطحی و شعاری بسنده شود.

شعار سال: علیرضا آشناگر در خصوص نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی افزود: باید تولید کنندگان از این فضا برای ارتقاء دانش و افزایش کیفیت کالاهای تولیدی خود بهره ببرند ودولت نیز ضمن گسترش چتر حمایتی از تولیدات داخلی، استانداردهای مناسب را برای پیشگیری از سوء استفاده از این فضا تدوین کند.
وی با بیان اینکه عرصه اقتصاد و تولید صحنه رقابت جهانی است،افزود: پویایی صنعت، خدمات و دیگر فعالیت ها، رابطه مستقیمی با جلب رضایت مصرف کنندگان دارد و امیدواریم با حمایت واقعی از تولیدات با کیفیت داخلی زمینه اشتغال جوانان و رونق و شکوفایی اقتصاد کشور را فراهم آوریم.
وی با بیان اینکه همه باید نقش خود را در بازسازی اقتصاد کشور ایفا‌ کنند افزود: مردم در اولین گام باید به داشته های خود اتکا کنند و بپذیرند که دنیا در این دوران توسعه شتابان به راحتی تجربیات و دانش و بازار خود را در اختیار آنها قرار نمی دهد.
وی با ذکر مثالی در این خصوص اظهار کرد: در ملاقاتی که سال های قبل به عنوان فرماندار نهاوند با یک هیات کره ای داشتم ، دلیل پیشرفت کشور آنان را جویان شدم که یکی از بانوان هیات پاسخ داد که ما از داشته های خود استفاده کردیم و حتی از موهای خود گلاه گیس ساخته و به خارج صادر کردیم تا اقتصاد رونق بگیرد.
وی در خصوص الزامات حمایت از تولید و رونق اقتصاد داخلی افزود: به رسمیت شناختن مالکیت و احترام به آن از سوی ارکان نظام و دولت و به رسمیت شناختن رقابت در فعالیت های اقتصادی سرمایه گذاران و مقابله جدی با هرگونه انحصار از سوی اشخاص حقیقی وحقوقی از جمله الزاماتی هستند که باید مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانین آنها را تصریح کرده ودستگاه قضایی ودولت اجرای آنها را تضمین کنند.
وی با بیان اینکه کالای داخلی وقتی از نظرکیفیت و قیمت قابل رقابت باشد به انتخاب قطعی مردم تبدیل می شود،افزود: افزایش کیفیت کالاهای تولیدی به شکلی که برای مشتری ملموس باشد ضروری است والبته دولت می تواند با حذف یا کاهش برخی از عوارض و نرخ خدمات مختلف قیمت کالاها را هم متعادل سازد.
وی با اشاره به قاچاق کالا ادامه داد: با وجود اقدامات دولت در این زمینه، وجود 12میلیارد دلار کالای قاچاق نشانه آسیب بزرگی در کشور است و واردات خارج از شبکه این همه کالا برای متوقف کردن چرخ تولید داخل کافی است .
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین افزود: مقابله همه جانبه با فساد سازمان یافته که به تعبیر مقام معظم رهبری اژدهای هفت سر است به عزم جدی و ملی نیازمند دارد که باید با شفاف سازی رسانه ها و دیدبانی جامعه و اقدامات قضایی نیز همراه باشد.
وی افزود: باید اعتبار لازم برای بازسازی و نوسازی صنایع با هدف تامین نیاز داخلی و صادارت کالا تامین شود چون تکنولوژی و تجهیزات فرسوده کیفیت و قیمت و بهره وری را تحت تاثیر قرار می دهد.
آشناگر افزود: ثبات سیاست های پولی و ارزی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و آشفتگی در این سیاست ها می تواند همه برنامه های حمایتی را تحت شعاع قرار دهد.
مقام معظم رهبری سال 1397 را به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند و مسئولان و مردم را به تحقق این شعار فراخواندند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 9 فروردین 97، کد مطلب: 82873623: www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
همیشه عادت داریم که با یکم شعارزدگی هر ساله این شعارو پشت گوش بندازیم
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
همیشه شعار سال توسط مسئولین مورد بی توجهی واقع شده
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین