پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۵۳۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
زاهدی گفت: فراوانی و تعدد قوانین، بخشنامه‌ها، دستور المعل و ابلاغیه‌ها مهمترین مشکل ما در تولید است و گاهی تعارض قانون با بخشنامه‌ها چالش‌ها را بیشتر می‌کند.

شعار سال : عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه اقتصاد مقاومتی که در استانداری برگزار شد؛ اظهارداشت: در شرایط کنونی کاهش فرآیند انجام کار و سرعت بخشیدن به بهبود فضای کسب و کار اهمیت زیادی دارد.

وی بیان کرد: برای نمونه یک سازنده مسکن باید ۶۱ مرحله را طی کند و متاسفانه آنقدر ایستگاه ایجاد کرده‌ایم که همین امر بیشترین مانع در سرمایه گذاری است.

استاندار قزوین تصریح کرد: باید بتوانیم تعداد فرآیندها که فسادزاست را کم کنیم زیرا هر چقدر گلوگاه بیشتر باشد فساد هم بیشتر می‌شود.

زاهدی یادآورشد: اداره دارایی مطالعاتی خوبی در خصوص فضای کسب و کار انجام داده که باید با اتکا به کارهای تحقیقاتی و پژوهشی بتوان به سمت بهتر شدن حرکت کرد.

وی اظهارداشت: به نظر می‌رسد در شرایط کنونی نیازمند تحقیق و پژوهش هستیم اما این موضوع مغفول و فقیر مانده و دچار چالش هستیم.

زاهدی گفت: جامعه آماری استناد شده در این پژوهش بیشتر افراد خاص است و نمی‌تواند بیانگر اندازه گیری مناسبی در زمینه سرمایه اجتماعی باشد.

استاندار قزوین یادآورشد: فراوانی و تعدد قوانین، بخشنامه‌ها، دستور المعل و ابلاغیه‌ها مهمترین مشکل ما در تولید است و گاهی تعارض قانون با بخشنامه‌ها چالش‌ها را بیشتر می‌کند.

وی اضافه کرد: تغییر مقررات هم چون ثبات ندارد در این شرایط مشکل ساز شده و هنگامی که اصلاحیه‌های متعددی به قوانین می زنیم نشان می‌دهد در موقع قانون گذاری نگاه کارشناسی نداریم و هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل می‌کنیم.

زاهدی اضافه کرد: نقش تشکل های مردمی و بخش خصوصی در بهبود فضای کسب و کار باید جدی گرفته شود و اتاق بازرگانی می‌تواند در شناسایی موانع و ایجاد فرهنگ تولید کمک مؤثری باشد.

وی اظهارداشت: به نظر می‌رسد کار گروهی بلد نیستیم و حاضر به شراکت نیستیم و چون حس مالکیت شخصی داریم نمی‌توانیم به دستاوردهای خوبی برسیم.

زاهدی گفت: اینکه می‌گوئیم ۴۴۴ روز زمان تشکیل و اجرای حکم قضائی طول می‌کشد شاید زیاد قابل استناد نباشد چون باید پرونده‌های کسب و کار بررسی شود و ما همین گزارش را مبنا قرار دهیم و مهندسی معکوس کنیم تا از دل آن راهکار درآوریم.

وی اظهارداشت: سازمان‌هایی که با کسب و کار مرتبط هستند می‌توانند پیشنهاد بدهند که چگونه می‌توان فرآیند را حل کرد که در این راه هیئت مقررات زدایی می‌تواند تسهیل گر امور و راهنمای تولیدکنندگان باشد.

استاندار قزوین یادآورشد: فرآیندهایی که در استان نمی‌توان کاهش داد و فرآیندهایی که می‌توان کاهش داد و در اختیار استان نیست از مرکز پیگیری شود.

زاهدی گفت: از همراهی مدیران استان تشکر می‌کنیم اما باید بپذیریم افراد نخبه و فنی زیاد در کشور داریم که چون با سیستم اداری مشکل ندارند دچار چالش می‌شوند.

وی اظهارداشت: وقتی در استرالیا دو ساعته و در امارات ۴۸ ساعته شرکت تأسیس می‌شود باید طولانی بودن بوروکراسی اداری مورد آسیب شناسی قرار گیرد تا موانع برطرف شود.

زاهدی تصریح کرد: دولت باید با کمک بخش خصوصی، ادارات مالیات، بیمه تامین اجتماعی و پارک علم و فناوری و اتاق بازرگانی آموزش را جدی بگیرد تا با اطلاع رسانی مناسب بتوان تسیهل گر امور شد.

وی خواستار استقرار نماینده ادارات مالیات و شرکت توزیع نیروی برق در پارک علم و فناوری قزوین برای تسهیل در امور شرکت‌های دانش بنیان شد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:22 اسفند 1397،کد خبر:823776،www.borna.news
 
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
0
0
اخ بله دیگه قوانین قوانین الکی قوانین که هیچ پایه و اساسی نداره فقط سنگ اندازیه مثل اینکه می خوای یه تسهیلات ساده بگیری هزارجور برات داستان درست میکنن اخرش قیدشومیزنی خب چرا واقعا اینا موانع تولید میشه اینا موانع پیشرفته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین