پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۸۵۷
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
استاندار قزوین گفت: سیاست‌گذاری‌ها در حوزه اشتغال باید به گونه‌ای باشد که در جذب نیروهای کار، افراد بومی در اولویت قرار گیرند.

شعارسال: فریدون همتی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: سیاست‌گذاری‌ها در حوزه اشتغال باید به گونه‌ای باشد که در جذب نیروهای کار، افراد بومی در اولویت قرار گیرند.

وی افزود: همچنین نظارت لازم باید بر روی روند اجرای مصوبات کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان قزوین صورت گیرد تا مشخص شود که چه میزان از مصوبات اجرایی شده است.

استاندار قزوین اضافه کرد: در برخی از بخش‌های استان از جمله حوزه کشاورزی در فصول بهار و تابستان شاید به 3 هزار نیروی کار هم نیاز داشته باشیم که این افراد از استان‌های دیگر برای کار وارد قزوین می‌شوند زیرا افراد بومی به صورت معمول حاضر به انجام چنین کارهایی نیستند.

همتی با بیان اینکه به لحاظ فرهنگی در حوزه اشتغال مشکل وجود دارد، ادامه داد: در این حوزه نیاز است که کار فرهنگی انجام شود و دانشگاه‌های استان قزوین هم جهت‌گیری خود را برای آینده درست کنند تا متناسب با فضای کار این استان نیروی کار تربیت کنند.

وی عنوان کرد: اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان قزوین هم با توجه به ظرفیت‌ها و امکاناتی که در اختیار دارد، می‌تواند در تربیت نیروی کار متناسب با بازار کار فعلی این استان اقدامات اثرگذاری انجام دهد.

استاندار قزوین تصریح کرد: تغییر فرهنگ کار، آمادگی و تن دادن به کارهایی که مورد نیاز استان است، باید در جامعه نهادینه شود زیرا در حال حاضر به دلیل فقدان این فرهنگ افرادی که در رشته‌های کشاورزی تحصیل کرده‌اند، به دنبال کار اداری هستند.

همتی گفت: این در حالی است که با نهادینه کردن فرهنگ صحیح اشتغال آحاد مردم جامعه به این نتیجه می‌رسند که در فرصت‌های شغلی موجود باید فعالیت کرده و نباید منتظر کار اداری باشند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اشکالات اصلی دولت به معنای حاکمیت، بزرگ شدن بیش از اندازه آن است که این امر موجب شده کارایی لازم را نداشته باشد.

* به‌کارگیری امکانات برای حمایت از تولید

استاندار قزوین مطرح کرد: این در حالی است که در کشورهای پیشرفته دنیا وضعیت به این صورت نیست بلکه جمعیت آن‌ها با تعداد کارکنان دولت تناسب دارد بنابراین برای دست‌یابی به رشد و توسعه باید از روند فعلی در حوزه اشتغال فاصله بگیریم.

همتی بیان کرد: در هیچ دوره‌ای بیکاری در کشور تک رقمی نبوده است و همواره با چند میلیون نفر بیکار روبه‌رو هستیم.

وی افزود: در یک مقطعی از زمان جمعیت جوان کشور افزایش یافت و در حال حاضر هم نگران هستیم که در آینده جمعیت کشور به سمت پیری پیش می‌رود بنابراین برای ساماندهی وضعیت‌های مختلف باید با نگاه عالمانه، هوشمندانه و دقیق اقدام کنیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه به محض فعال شدن بازار کار تعداد جویندگان کار هم افزایش می‌یابد، اضافه کرد: این امر افزایش نرخ مشارکت را بالا می‌برد.

همتی اضافه کرد: اگر نرخ مشارکت استان قزوین را با متوسط کشوری در نظر بگیریم، آمار بیکاری به احتمال زیاد تک رقمی می‌شود اما از سوی دیگر این موضوع باید لحاظ شود که با افزایش نرخ مشارکت قطع به یقین نرخ بیکاری هم افزایش می‌‌یابد.

همتی ضمن تأکید بر لزوم آموزش نیروهای بومی خاطرنشان کرد: برای اینکه نیروهای بومی در واحدهای تولیدی به کار گرفته شوند باید آموزشهای لازم به این نیروها ارائه شود تا کارفرمایان با مشکل عدم تخصص و مهارت نیروی کار روبه‌رو نشوند.

وی افزود: در شرایط فعلی راهی جز این وجود ندارد که باید از تمام ظرفیت‌ها و امکانات استان برای حمایت بخش خصوصی و تولید استفاده کنیم تا آمار اشتغال استان قزوین افزایش یابد؛ البته در حال حاضر هم جزو استان‌هایی هستیم که در حوزه اشتغالزایی در رده‌های نخست کشوری قرار دارد.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه استان در تمام بخش‌های تکلیفی جزو رده‌های برتر کشوری است، یادآور شد: از فرمانداران انتظار می‌رود در حوزه کاری خود به منظور رفع مشکلات حوزه اشتغال و تولید استان جلسات منظم برگزار کنند زیرا اگر نظارت و اهتمام کافی نداشته باشیم، نمی‌توانیم به اهداف مد نظر دست پیدا کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 9دی1395، کدخبر: 13951009000491: www.qazvin.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین