پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۵۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
علی ابراهیمی نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر به ساخت و احیاء مجدد کارخانه قند شازند امیدوارم نبودم ، انرژی خود، دولت و مردم را صرف این موضوع نمیکردم.

شعار سال:


وی افزود: این کارخانه تا سال 86 با تمام توان مشغول کار بود و حتی تا سال 1389 نیز فعال بوده است، اما به دلیل واردات بی رویه شکر با ارز دولتی در سال 89-88 و اختلاف بالای شکر وارداتی با شکر تولیدی کارخانه از توجیه خارج شد.

*برخی از مسئولان استانی احیاء کارخانه قند را مقرون به صرف نمی دانند که غیر قابل قبول است.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: این کارخانه از سال 1317 با توجیه اقتصادی بالا آغاز به کار کرد و تجهیزات و دستگاه های آن نیز با توجه به سنوات کارکرد مورد تعویض قرار گرفته است ولی با سیاست های نادرست که در عرض یک سال به اندازه مصرف چند سال شکر وارد کشور شد، این واحد تولیدی از ادامه فعالیت بازماند.


ابراهیمی تصریح کرد: کارخانه قند شازند مربوط به بنیاد مستضعفان و شبه دولتی است که در استان های دیگر نیز فعالیت داشت و اگر دارای یک مدیریت واحد بود، تصمیمی برای تعطیلی آن گرفته نمی شد و برخی از مسئولان استانی احیاء آن را مقرون به صرف نمی دانند که غیر قابل قبول است.


وی گفت: احیاء این کارخانه پیچیده نیست و با توجه به عرصه وسیع آن دسترسی به چاه های آب، زیرساخت های مناسب، خط ریل و انبار ذخیره چغندر و قند فعالیت مجدد آن به طور قطع اقتصادی خواهد بود.


نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی مصرف سوخت مازوت در کارخانه قند را یکی از مشکلات در راستای فعالیت این کارخانه می دانند ومطرح می کنند که با گاز سوز شدن این صنعت مشکل رفع می شود.


ابراهیمی اظهار کرد: رشد تولیدات، اشتغالزایی و ارزشمندی این مجموعه در مقایسه با معایب آن قابل شمارش نیست.


وی بیان کرد: به منظور راه اندازی مجدد این واحد تولیدی مذاکراتی با بنیاد مستضعفان انجام شده است.


نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعال سازی و احیاء این کارخانه برای 450 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می کند، گفت: علاوه بر این مجموعه برای سه تا چهار هزار کشاورز و چغندرکاران اراک، شازند و بروجرد نیز زمینه کار مهیا می شود.


ابراهیمی عنوان کرد: تعطیلی این کارخانه اراضی کاشت چغندر را به اراضی کشت سیب زمینی، پیاز، لوبیاکاری اهالی خمین و هندوانه کاری کشاورزان استان قم تبدیل کرد و با احیاء این صنعت زمینه ای است تا کشت چغندر قند در منطقه از سرگرفته شود.


وی گفت: با توجه به لزوم اهمیت مدیریت آب، تداوم هندوانه کاری خسارت است و منابع آبی را به چالش می کشد و اگر کارخانه قند فعال شود با یک تیر دو نشان در اشتغال زایی و تولید ثروت و همچنین حفظ منابع آبی زده شده است و به طور مستقیم بر معیشت و اقتصاد منطقه اثرگذاری دارد.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی شازند ما، تاریخ انتشار 07دی 1395، کد مطلب:4899 : www.shazandema.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
الهه بیژنی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
0
واقعا که. بجای حرف حمایتش کنید.
ناشناس
Norway
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
واقعا خیلی از کارحانه هایی که تعطیل شدن ستون های درامدی خیلی از خانواده ها بودن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین