پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۷۱۵
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی در خصوص طرح جامع کلانشهر اراک بحث و تبادل نظر و مقرر شد این طرح در جلسه آینده این شورا نیز مورد بررسی قرار گیرد.
شعارسال: محمود زمانی قمی استاندار مرکزی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با پنج دستور کار برگزار شد؛ درخصوص بررسی و تصویب طرح جامع کلانشهر اراک اظهار کرد: برای دومین بار است که بررسی مجدد و تصویب یک طرح در شورا مطرح می شود که این تشریک مساعی همه اعضا در مسئله و بیان دیدگاه ها قابل تقدیر و مبارک است.

وی با بیان این‌که این طرح باید هر چه سریعتر تصویب شده و به شورای عالی شهرسازی تقدیم شود، گفت: این تسریع در کار به منظور نادیده گرفته شدن نظر اعضا نیست به همین دلیل نقطه نظرات مورد توجه قرار خواهد گرفت. اگر امروز پاسخ سوالات و موارد مورد نظر داده نشود قطعا باید به آیندگان پاسخ عملکرد خود را بدهیم به همین دلیل مدیران و اعضای شورا نظرات و پیشنهادات خود در خصوص نقاط مبهم و مورد انتقاد طرح را به اداره کل راه و شهرسازی اعلام کنند تا پس از بررسی در جلسه آتی مراتب تصویب طرح انجام گیرد.

استاندار مرکزی با اشاره به انتقال صنایع که در طرح جامع کلانشهر اراک به آن پرداخته شده است، عنوان کرد: لازم است که سازمان صنعت، معدن استان یک طرح جامع جهت انتقال صنایع تدوین کند زیرا صنایع منتظر نظر نهایی مسئولان جهت تغییر کاربری هستند.

وی با تاکید بر این‌که به هیچ عنوان با دلالی و ثروتمند شدن یک شبه برخی افراد موافق نیستیم و سفارشی نیز عمل نخواهیم کرد، افزود: اگر اجازه خروج از شهر به صنعتی داده شود قطعا باید به مانند قبل فعالیت و تولیدات خود دنبال کند و اگر ذره ای نسبت به این موضوع اطمینان نداشته باشیم اجازه تغییر کاربری نخواهیم داد و مسلما این انتقال به برنامه انجام می گیرد.

زمانی قمی درخصوص حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تاکید کرد: به هیچ عنوان حضور نماینده پذیرفته نیست و باید مدیران کل خود شخصا در جلسه حاضر باشند.

براساس این گزارش، عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی نیز در این جلسه گفت: براساس طرح خروج صنایع از محدوده شهر، 10 درصد از صنایع باید از این محدوده خارج شوند.

وی با تاکید بر بررسی کارشناسی جزئیات طرح جامع کلانشهر اراک، در خصوص انتقادات اعضا گفت: این طرح جامع است و طرح تفضیلی شامل نکات و جزئیات خواهد بود. از طرفی مشاور براساس استعلامات انجام شده طرح را تدوین کرده است.

حمیدرضا نوازنی مدیرکل دفتر فنی استانداری نیز با بیان اینکه طرح جامع کلانشهر اراک با محوریت اراک، سنجان و کرهرود تدوین شده است، به اضافه شدن 128 هزار نفر به جمعیت این کلانشهر تا سال 1405 اشاره کرد و افزود: در ابتدای امر قرار بود توسعه اراک از سمت کمربند شمالی انجام شود، اما طبق نظر کارشناسان هزار هکتار در نقاط بحرانی همچون ولی آباد، صالح آباد، اراضی قنات و فراهان برای توسعه در نظر گرفته شده و در کارگروه امور زیربنایی تصویب شد.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل محیط زیست استان مرکزی نیز با تاکید بر لزوم توجه به آلودگی هوای اراک در تدوین طرح جامع و تفضیلی آن افزود: در این طرح سایه باد در نظر گرفته نشده است و متاسفانه مجوز ساخت ساختمان های بلند نیز صادر شده که این امر چالش آفرین خواهد بود.

محمدرضا حاجی پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: انتقال صنایع به شهرک صنعتی خیرآباد در حال انجام است، اما در توسعه شهر اراک توجه به بحث آمایش سرزمین باید مورد توجه قرار گیرد.

در این جلسه نکات مهم لایحه بودجه سال 1396 کل کشور توسط رقیه یادگاری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای اعضای شورا به تفصیل بیان شد.

در ادامه جلسه موضوع تفکیک اعتبارات تملک داراییهای سرمایه ای و هزینه ای اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، فهرست پروژه های پیشنهادی از محل ماده 23 قانون جرایم رانندگی و تفویض اختیار به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ارتباط با اعمال احکام صادره در زمینه بند ج ماده 24 قانون الحاق (2) و سایر احکام صادره از مراجع قضایی مورد تصویب قرار گرفت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 2 دی 1395 ، کدخبر: 95100201066، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین