پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۸۷۱
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۵
‌نماینده مردم ساوه و زرندیه استفاده از منابع فاینانس را سریع‌ترین روش در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام دانست و انتقال آب از سد کوچری برای ساوه را در ردیف طرح‌های اولویت‌دار فاینانس استان مرکزی اعلام کرد.

شعار سال:


شهلا میرگلو بیات در ضیافت افطاری با حضور خبرنگاران اظهار کرد: از آنجا که تخصیص اعتبارات دولتی جوابگوی اجرای طرح‌های مهم نیست لذا استفاده از منابع فایناس(تسهیلات تأمین مالی خارجی) روند عملیات اجرایی طرح‌های بزرگ را تسریع می‌بخشد.

وی کمبود آب در ساوه را مهمترین مشکل مردم این شهرستان دانست و ادامه داد: با انجام کارهای مطالعاتی انتقال آب از سد کوچری و اعلام آمادگی 10 شرکت در مناقصه این طرح، عملیات اجرایی آن از 20 مردادماه آغاز خواهد شد.

وی در ادامه با تشریح روند عملیات اجرایی تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب ساوه نیز گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و تزریق اعتبارات لازم تصفیه‌خانه آب این شهر تا پایان مردادماه سال جاری به بهره‌برداری رسیده و مردم از خدمات آن بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: ساختمان تصفیه‌خانه فاضلاب نیز تکمیل و 90 درصد از تجهیزات آن خریداری و تأمین شده است و بنا بر قول مسئولان وزارت نیرو این طرح مهم نیز تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

نماینده مردم ساوه و زرندیه همچنین از توسعه شبکه آب شیرین ساوه نیز خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته 50 کیلومتر شبکه آب شیرین در این شهر اجرایی شده و با اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه شبکه آب شیرین ساوه، 50 کیلومتر باقی مانده نیز تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

*ساوه پایلوت اجرای طرح شبکه‌های آب شیرین‌کن

وی از انتخاب شهر ساوه به عنوان پایلوت کشوری اجرای طرح شبکه‌های آب شیرین‌کن خبر داد و افزود: اجرای طرح جداسازی آب شرب و بهداشتی از مهمترین طرح‌های وزارت نیرو و از ضرورت‌هاست.

میرگلوبیات در ادامه با بیان اینکه شاخص بهره‌مندی از آب شرب سالم روستایی در شهرستان‌های ساوه و زرندیه از میانگین استانی عقب‌تر است، اظهار کرد: این در حالی است که شاخص بهره‌مندی آب شرب سالم روستایی استان مرکزی از میانگین کشوری بالاتر است.

وی تصریح کرد: به همین منظور در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور این موضوع بررسی و با اخذ دستوری از این مقام مسئول مقرر شد که با تخصیص اعتبارات لازم برای هفت مجتمع روستایی که هر کدام 17 الی 20 روستا را تحت پوشش دارند مشکل تأمین آب شرب سالم برطرف شود.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به تأمین زیرساخت‌های احداث دومین شهر صنعتی برای شهرستان ساوه نیز گفت: کار احداث دومین مرکز تولیدی و صنعتی در ساوه با اخذ مجوز از هیئت دولت ازسال 84 در زمینی به مساحت هزار و 143 هکتار در ابتدای آزادراه ساوه - تهران شروع شده است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این شهر صنعتی از سال 1390 با سرعت بیشتری انجام شده، افزود: بهره‌برداری از این شهر صنعتی که زمینه‌ساز توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان می‌شود نقش بسزایی در رشد و شکوفایی استان مرکزی و کشور خواهد داشت.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون تأمین آب، برق، گاز و خیابان‌کشی و فاضلاب این مجموعه با صرف اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال انجام و در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری از این مجموعه عظیم تحول صنعتی بزرگی را در منطقه ایجاد خواهد کرد و سرمایه‌گذاران می‌توانند نسبت به واگذاری زمین برای احداث مجموعه‌های متنوع تولیدی اقدام کنند.

*افتتاح اورژانس بیمارستان شهید مدرس همزمان با عید فطر

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشتی و درمانی شهرستان اشاره کرد و افزود: کار ساخت بخش اورژانس بیمارستان شهید مدرس این شهرستان نیز به اتمام رسیده و همزمان با عید سعید فطر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: این بخش در زمینی به مساحت هزار مترمربع و در دو طبقه با دو هزار مترمربع زیربنا در 35 تخت بستری احداث و نیاز شهرستان را تا 10 سال آینده برطرف خواهد کرد.

وی استقرار پزشک متخصص طب اورژانس را از مزایای اورژانس جدیدالتأسیس بیمارستان شهید مدرس دانست گفت: استقرار پزشک متخصص طب اورژانس که دارای مجموعه‌ای از تخصص‌های رشته‌های پزشکی از جمله داخلی، جراحی و ... است، نقش تأثیرگذاری در خدمت‌رسانی به مراجعین داشته و عامل مهمی در کاهش مرگ و میرهای بیمارستانی و کاهش ضریب اشغال تخت خواهد داشت.

*بیمارستان امام رضا(ع) زرندیه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

میرگلوبیات به روند عملیات اجرایی احداث بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان زرندیه نیز اشاره کرد و گفت: برای تسریع در بهره‌برداری از این مرکز درمانی به اندازه کافی اعتبارات لازم تخصیص داده شده و تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: احداث این بیمارستان در زمینی به مساحت 23 هزار و 500 مترمربع و با زیربنای سه هزار و 700 متر و با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال در سال 89 آغاز و مقرر شده بود مطابق موافقت‌نامه اولیه در سال 91 به بهره‌برداری برسد اما، به دلیل کمبود اعتبار پیشرفت چندانی نداشته است.

وی اضافه کرد: در این بیمارستان بخش‌هایی همچون اورژانس، درمانگاه، مراقبت‌های ویژه، رادیولوژی، زایمان، کودکان و اتاق عمل پیش‌بینی شده است.

میرگلوبیات، راه اندازی شعبه دوم تأمین اجتماعی، افزایش 32 تخت به ظرفیت بیمارستان شهید چمران، شبانه‌روزی شدن درمانگاه تأمین اجتماعی که هم‌اکنون مرحله برگزاری آزمون و جذب نیروی بومی را طی می‌کند، استقرار پایگاه امداد کشوری مستقر در زرندیه، راه‌اندازی انبار استاندارد امدادی هلال احمر در ساوه و زرندیه را از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه بیان کرد.

*آغاز عملیات اجرایی شبکه ریلی مرکز به شمال کشور از ابتدای 94

وی همچنین با اشاره به پیوستن شهرستان‌های ساوه و زرندیه به شبکه ریلی مرکز به سمت شمال کشور گفت: با پیگیری‌های بعمل آمده از طریق وزارت راه و شهرسازی احداث راه‌آهن قم – ساوه- زرندیه - قزوین- آستارا و بندر انزلی با استفاده از فاینانس چینی به صورت مسافربری و باری انجام و پیش‌بینی می‌شود این طرح تا پایان دولت یازدهم به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: برای انجام عملیات اجرایی این طرح ردیف بودجه‌ای مستقل در بودجه سال 94 پیش‌بینی و عملیات اجرایی آن از اوایل سال آینده آغاز می‌شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با اشاره به طرح تعریض محور قدیم ساوه زرندیه نیز گفت: براساس دستورالعمل‌های مربوطه تعریض محورهای مواصلاتی که در مجاورت آزادراه‌ها و اتوبان قرار دارد شدنی نیست اما به دلیل حجم بالای تردد در این محور موضوع تعریض آن در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: دو بانده شدن این محور که روزانه 10 هزار مورد تردد دارد و 53 درصد آن مربوط به خودروهای سنگین، کامیون و تریلی است، در ردیف بودجه سال 93 قرار گرفته و عملیاتی خواهد شد.

وی به تعریض و بهسازی محور قدیم ساوه همدان حد فاصل شهرهای غرق آباد و نوبران نیز اشاره کرد و افزود: محور قدیم ساوه - همدان که شهرستان ساوه را به شهرهای غرق‌آباد و نوبران متصل می‌کند به لحاظ قرار گرفتن تعدادی از روستاهای بخش در مجاورت آن از پرترددترین محورهای مواصلاتی کشور است.

وی ادامه داد: براین اساس در جلسه‌ی اخیر که با مقام عالی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد درخواست تعریض و بهسازی این محور مطرح و با دستور وزیر فاصله بین شهرهای غرق‌آباد و نوبران به طول 10 کیلومتر که قبلا زیرسازی شده بود، تعریض و آسفالت خواهد شد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با اشاره به علمیات چهار بانده شدن جاده زرندیه – بوئین‌زهرا نیز گفت: یکی از نقاط حادثه‌خیز این محور تقاطع بوئین‌زهرا به خرقان است که با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد دوربرگردان‌های مناسبی در این نقطه احداث شود.

راه‌اندازی فرستنده دیجیتال ساوه و زرندیه از دیگر موضوعاتی بود که میرگلوبیات بدان اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی فرستنده دیجیتال برای شهرستان‌های ساوه و زرندیه یکی از نیازهای ضروری این دو شهرستان بود که طی روزهای گذشته به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: با بهره‌برداری از فرستنده دیجیتال شهروندان می‌توانند از طریق گیرنده‌های خود شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی را با کیفیت برتر صدا و تصویر دریافت کنند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با اشاره به شرایط اقتصادی کشور ناشی از تشدید تحریم‌ها و نیز نبود اعتبارات برای تسریع در عملیات اجرایی طرح‌ها و پروژه‌ها در ساوه گفت: در سال‌های 91 و 92 بخش اعظمی از اعتبارات پیش‌بینی شده تخصیص پیدا نکرد و در سال جاری نیز این وضعیت ادامه دارد اما به دلیل پیگیری‌های انجام شده و جذب اعتبارات ملی بنا بر اعلام مقامات استانی شهرستان‌های ساوه و زرندیه تنها شهرستان‌هایی هستند که طرح‌های نیمه تمام آنها متوقف نشده و روند عملیات اجرایی تکمیل آنها ادامه دارد.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار ۲ مرداد ۱۳۹۳ ، کد مطلب: 93050200854 : www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین