پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۳۵۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
در سی و دومین سفر استانی هیأت دولت به استان مرکزی در شامگاه یکشنبه 2 آبان ماه، 35 طرح عمرانی و اقتصادی با سرمایه‌گذاری 26 هزار و 910 میلیارد ریال با حضور رئیس جمهوری در نشست سرمایه‌گذاری و توسعه این استان به صورت ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.
شعارسال: در این نشست همچنین 3تفاهمنامه اقتصادی بین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری مرکزی و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در زمینه توسعه و تکمیل زیرساخت‌های صنعتی در شهرک‌های صنعتی، ایجاد شهرک فناوری صنایع پیشرفته و استقرار خوشه‌های صنعت آلومینیوم و قطعات خودرو با اعتبار یکهزار میلیارد ریال امضا شد. توسعه 5تصفیه خانه در شهرستان‌های خمین، تفرش، دلیجان، کمیجان و شازند در شهرک‌های صنعتی و تکمیل زیرساخت‌ها در 27 ناحیه شهرک صنعتی از دیگر بندهای این تفاهمنامه است. اجرای تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی در خیرآباد و تأمین 200 لیتر آب در ثانیه از کسری آب مورد نیاز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از سهمیه مصوب در برنامه ششم توسعه از دیگر بندهای پیش‌بینی شده در این تفاهمنامه بود. دومین تفاهمنامه هم بین معاونت اقتصادی و توسعه منابع استانداری و یک سرمایه‌گذار چینی با اعتبار 2 میلیارد یورو به منظور حمایت از صنایع مولد استان مرکزی بود. سومین تفاهمنامه نیز بین معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی و معاون اقتصادی کمیته امداد امام خمینی(ره) در قالب ایجاد 5 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و ساخت مسکن شهری و روستایی نیازمندان استان به امضا رسید. گفتنی است، آغازعملیات اجرایی مجتمع گلخانه‌ای صیفی جات وگل، افتتاح طرح سیستم‌های نوین آبیاری، طرح خوراک دام وطیور وآبزیان وهمچنین پرورش گوسفند داشتی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در این سفر 2روزه بود. افتتاح طرح تولید مخازن تحت فشار و CNG، تولید کاغذ تیشو، شمش طلا، ظروف چینی آشپزخانه، شیشه‌های ضد گلوله، مس کاتدی، تولید کاشی و لوازم بهداشتی و ساختمانی و آغاز عملیات اجرایی طرح تولید ملات خشک منبسط شونده، پالایشگاه پلاسمای خون، طرح نفت و گاز محمدیان و شهرک صنعتی پایین دستی پتروشیمی هم از برنامه‌های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت در این سفر بود. در بخش نیرو نیز افتتاح خط 400 کیلوولت مهر- گتوند، پست 63.20 GISاراک 6 و خط تغذیه، پست 63.20 آشتیان و خط تغذیه، افتتاح پست 63.20 سیار شهباز و خط تغذیه، طرح افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب و همچنین آغاز عملیات اجرایی پست 400.63 کیلو وات برای توسعه استان به بهره‌برداری رسید. طرح زیرگذر میدان امام حسن(ع) و طرح مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی «ثنا» هم در بخش شهری افتتاح شد. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز افتتاح طرح‌های هتلینگ بیمارستان امام خمینی(ره)، دستگاه رادیولوژی، مرکز درمانی خمین، مرکز درمانی دلیجان و آغاز عملیات اجرایی ساخت کلینیک جامع توانبخشی سالمندان را انجام داد. افتتاح 11 کیلومتر از طرح دوبانده شدن جاده اراک - خمین هم طرح وزارت راه و شهرسازی بود که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهوری در این سفر انجام شد. دولتمردان تدبیر و امید از نخستین سفر استانی خود در 24 دی ماه سال92 تاکنون به استان‌های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان، چهار محال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان، فارس، آذربایجان شرقی، شهرستان‌های استان تهران (شهریار، ملارد و قدس، اسلامشهر، ری، رباط کریم و بهارستان) خراسان شمالی، کردستان، همدان، مازندران، یزد، سمنان، کرمان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد و قزوین سفر کرده‌اند.

* سفر وزیر اطلاعات به نیم ور محلات

حجت‌الاسلام والمسلمین «محمود علوی» وزیر اطلاعات هم دراین سفر در شهر نیم ور محلات حضور یافت و با اعضای شورای اسلامی این شهر و شماری از خانواده شهدا و مسئولان اجرایی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

* دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی در شازند

حجت‌الاسلام «علی یونسی» دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی هم روز یکشنبه گذشته به‌عنوان نماینده عالی دولت تدبیر و امید در شهرستان شازند در جمع اعضای شورای اداری، دهیاران، روحانیون و خانواده معظم شهدای این شهرستان گفت: بیکاری و چالش‌های درآمدی و معیشتی از ریشه‌های اصلی مفاسد اجتماعی است که باید به صورت اصولی به آن پرداخته شود.

* افتتاح طرح زایشگاه و اتاق عمل بیمارستان آشتیان

طرح زایشگاه و اتاق عمل بیمارستان امام سجاد(ع) شهر آشتیان استان مرکزی روز یکشنبه با حضور «حسینعلی امیری» معاون رئیس جمهوری در امور مجلس به بهره‌برداری رسید.

* بهره‌برداری از نیروگاه یک مگاواتی کشور در اراک با حضور وزیر نیرو

بزرگترین نیروگاه یک مگاواتی خورشیدی کشور هم عصر یکشنبه با حضور «حمید چیت چیان»، وزیر نیرو در اراک بهره‌برداری شد. این نیروگاه یک مگاواتی خورشیدی کشور در اراک در زمینی به مساحت 16 هزار مترمربع ساخته شده است.

* بازدید انصاری از 4 طرح در حال تکمیل شهرستان خنداب

حجت‌الاسلام والمسلمین «مجید انصاری»، معاون حقوقی رئیس جمهوری هم با حضور در شهرستان خنداب از 4 طرح در حال تکمیل این شهرستان بازدید کرد. مجتمع فرهنگی در حال ساخت، سالن ورزشی بانوان و استخر شهدای دانش‌آموز شهرستان خنداب از طرح‌های این شهرستان بود که معاون حقوقی رئیس جمهوری از آنها بازدید کرد.

* راه‌اندازی 5 طرح گردشگری، بهداشتی و اقتصادی در تفرش

5 طرح گردشگری شهرستان تفرش هم روز یکشنبه با حضور«مسعود سلطانی فر» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به بهره‌برداری رسید. این طرح‌ها شامل ساختمان اداری امور منابع آب، رونمایی از گنبد امامزاده محمد، فاز 2 تصفیه خانه، موزه میرشکرایی و ساماندهی اطراف مقبره پروفسور حسابی بود. آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید پوشاک نقش بافت آرمیکا نیز از دیگر طرح‌هایی است که در این سفر با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شد.

* رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید در زادگاه امام راحل در خمین

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران و اعضای کابینه یازدهم دیروز دوشنبه در دومین روز از سفر استانی خود به استان مرکزی وارد زادگاه امام راحل در شهرستان خمین شدند. رئیس جمهوری در بدو ورود مورد استقبال مسئولان محلی، نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان گروه‌ها و اقشار مردمی شهرستان خمین قرار گرفت. دیدار با مردم در مجموعه ورزشی شهید مطهری، ادای احترام به مقام شامخ امام خمینی(ره) در بیت تاریخی آن حضرت در خمین، شرکت در شورای اداری استان مرکزی در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی بیت امام راحل و نشست با اصحاب رسانه و تشریح دستاوردهای خمین از جمله برنامه‌هایی بود که در سفر کاروان تدبیر و امید در شهر خمین تدارک دیده شده بود. با تأکید رهبر معظم انقلاب و با عنایتی که دکتر روحانی نسبت به زادگاه امام راحل دارند، یک روز سفر کاروان تدبیر و امید به استان مرکزی برای بررسی مشکلات شهرستان خمین اختصاص یافت. دیدار با مردم استان مرکزی و شهرستان اراک در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک، بازدید از شرکت واگن پارس اراک، نشست سرمایه‌گذاری و توسعه، افتتاح طرح‌های ویدئوکنفرانسی و دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان از برنامه‌های سفر رئیس جمهوری در روز اول بود.

* نشست شورای اداری استان مرکزی با حضور رئیس جمهوری در خمین

نشست شورای اداری استان مرکزی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی»، رئیس جمهوری ایران و اعضای کابینه یازدهم دیروز دوشنبه در دومین روز از سی و دومین سفر استانی دولت در شهرستان خمین برگزار شد. در این نشست ضمن ارائه گزارش از وضعیت، نیازها و کاستی‌های استان مرکزی توسط مسئولان این استان، نمایندگان عالی دولت که در شهرستان‌ها سفر داشتند، گزارش جمع‌بندی مشکلات را ارائه و نظرات و خواست مردم را مطرح کردند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، صفحه 19 ، تاریخ انتشار: سه شنبه 4 آبان 1395، شماره: 6342.

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین